PDA

View Full Version : een dijk van n vraag(engl)



gorgasm
28 juli 2006, 13:38
wat is t verschil tssn een bv special edition head en special edition preamp?

gerrekat
28 juli 2006, 17:05
Dat je bij de eindtrap nog een pre amp erbij zal moeten kopen en waarschijnlijk rack gaat in plaats van een complete head-unit.

gorgasm
27 augustus 2006, 14:02
ff hier door doen...

heb gister op n SE gespeeld(e670) die klonk fantastisch.
Nu zit ik wel met enkele vragen. Wat zou ik nu t beste doen?
-vh4 + preamp(Special edition e570)
-rack met tuner eindversterker, en SE preamp
-wat maakt de eindtrap dan uit?
-e670 head kopen

maar uit de head heb ik gister geluiden gekregen, beyond all horizons. Kan die preamp dat ook produceren? met wat combineer ik ze dan best?

waarom denk ik aan n SE preamp, omdat je, ALS je op grotere gigs speelt, direct in de PA kan gaan + recorden gaat ook easyer. Of is dat geen reden om voor n rack te gaan?

War wel is, veel gitaristen op n groter gig zie je zelden of nooit met racks, altijd triples, marshalls ofzo. I know die zijn ook niet van hun vaak :)

Negative K3 fan
27 augustus 2006, 14:33
als je dan direct speelt zou ik gewoon een microfoon voor je cab gebruiken, waarschijnlijk een beter geluid als je het goed afstelt.

en dan nog, waarschijnlijk zal er op de SE head versie ook wel een PA uitgang zitten (maar dat kun je zo nakijken). Als jij die head gewoon lekker vindt klinken, dan moet je daar voor gaan lijkt me.

Bl44t44p
27 augustus 2006, 16:06
Sinds wanneer is er een SE poweramp :confused:

gorgasm
27 augustus 2006, 18:23
aangepast srry.
en ben ik verkeerd als ik zeg dat er een uitgang achteraan zit die je direct op PA's kan aansluiten?
Kdacht dit gezien te hebben

ME.
28 augustus 2006, 15:13
hey gorgasm de 670 SE heeft een XLR uitgang, ik heb er mee opgenomen. Is leuk om dingen mee te proberen voor je zelf, thuis, maar ik denk dat het geluid van een mic veel beter zal zijn. (Denk ik, ik heb er geen ervaring mee en heb de XLR uitgang ook nog maar een paar keer gebruikt)

Misschien dat ik er wel beter geluid uit kan krijgen en dat het aan m'n pc etc. ligt, kan natuurlijk ook nog.

Waarschijnlijk zal de 570 pre ook geweldig klinken door de eindtrap van je vh4, ik heb de vh4 zelf nog nooit gehoord.

De reden dat ik voor de 670 ben gegaan en niet de 570: meer opties zoals speaker a/b, reverb (1 voor clean/crunch, 1 voor de lead kanalen), fx loops, en het meest belangrijke dubbele master volume en dubbele presence knoppen. Alles geheel midi te besturen (alleen met pc's, behalve de mute)

Ik had echter nog geen andere head anders had ik waarschijnlijk een 570 gekocht, scheelt de helft van het geld.

gorgasm
28 augustus 2006, 21:51
hey ME, bedankt voor de info, da's nou n reply waar ik veel aan heb.

de reden waarom ik meer voor de head dan de preamp zou gaan is;
je kan m inpluggen in PA(denk ik, na je post te lezen ben k t ni meer zo zeker)
kmoe dr nix meer bijkopen(eindtrap)
kben zeker van tgeluid(MSS klinkt de preamp iets anders)
EN, ik ben 3maand+/- mn head kwijt geweest, kon gelukkig vn iemand zn marshall lenen. Als ik nu nog n 2de head koop, mag de andere bij wijze vn spreken 5maand wegzijn, kan nog shows spelen. Als we naar de studio gaan, heb ik van mn eigen al 2 goeie amps, ene met veel bass en dus n goeie grondlaag. En dan nog n ietskes meer electronischer klinkendende amp.

+ kben proberen n goeie deal aant smeren.

als ik m heb mag ik ff kloppen voor info?

ME.
29 augustus 2006, 20:49
is goed, pm maar als je hem hebt. Het is een heel veelzijdig apparaat, echt mooi spul.

Enige waar ik zelf last van heb is het schakelen van een geluid in "modern" naar een clean geluid in "classic" of van een "classic" naar een clean geluid in "modern" mode. Je hoort dan een luide pop/knal als je schakelt, je hoort dit normaal ook wel iets maar als je van mode veranderd en naar clean gaat dan is het heel duidelijk.

Weet niet of alle 670 modellen dat hebben maar die van mij wel.

Ik kan er goed omheen werken hoor dus het is niet echt een probleem, ben erg tevreden met deze amp.

Colin

gerrekat
29 augustus 2006, 22:02
De SE head klinkt veel massiever dan de pre amp, ik zou zeker gewoon de head versie kopen, het liefst die met EL34's die klinkt ontzettend agressief (heb er zelf ook een).

gorgasm
17 september 2006, 11:06
ben gister de engl gaan halen :)

vandaag ff zien welke tubes erin zitten, want ie klonk ni zo goe als de andere se die k getest heb, kan wel zijn dat er 6l6 lampen inzitten.

en begin ik aan n lange zoektocht om de amp te leren kennen. bv hoe sluit ik mn cab aan enzo .. :)

jorrit
17 september 2006, 17:21
koop jij serieus voor zoveel geld een amp en dan weet je geeneens welke buizen dr in zitten? als ik op een el34 had gespeeld die goed klonk zou ik toch echt checken of die in degene die ik koop ook zitten..:S maar goed dat ligt mss aan het verschil in budget :D

komen er nog opnames?

gorgasm
17 september 2006, 19:32
zijn die belangrijk?
je kan die toch retuben als je wil?
btw zitten el34's in. Ben er so far zeer tevreden over.

opnames? :)
http://img161.imageshack.us/img161/5995/diepb4.jpg (http://imageshack.us)
foto vd stack nu. srry voor de onduidelijke pic

Bl44t44p
17 september 2006, 22:02
Sodeju :eek: Geld teveel? Je hebt zeg maar mijn twee droomamps op elkaar staan :D

Vraag ik me wel in vredesnaam af wat je met zowel een VH4 als SE aanmoet...

gorgasm
27 september 2006, 22:01
vh4 gebruik ik om te "oefenen", want als k t uit die goed krijg krijg ik het uit de SE zeker goed.
De SE om op te treden. + ik vertrek al met 2 amps naar de studio, n lompe(vh4, en tamelijk spartaans van klank, en SE, elecktroinscher van geluid, en andrs dan de VH4)

heb geen geld teveel, kspaar en gooi t niet tegen vrouwen aan:D