PDA

View Full Version : cabinet voor een top bouwen



vettesnaar
28 juli 2006, 13:33
Hoi

ik heb een zelfbouw top plexi buizen 50 watt met een lelijk cabinet(zie link).
http://home.casema.nl/ronaldvanderhorst
ik denk dat het handiger is om een nieuw cabinet te bouwen of zeggen jullie hoeken afronden en tolex erop.

nu heb ik een aantal vragen als ik een nieuwe cab bouw:
- welke houtsoort moet ik gebruiken?
- welke verbinding of gewoon schroeven?
- hoe rond ik de scherpe hoeken af?
alle tips zijn welkom.

cheers ronald

bert k
28 juli 2006, 14:36
Ja, hij is wel lelijk :D Maar zo te zien niet slecht gebouwd, kan je best iets van maken. Tolex is wel mooi. Ik heb zelf een top met alu hoeklijn en bolhoeken, model flightcase zeg maar.

Hoeken kan je afronden met een bovenfrees, maar pas op dat je dan niet in de schroeven hapt, daar kan hij niet tegen.


(En ff als mod: ik heb je link aangepast, hij deed het niet goed...)

O, en welkom op het forum.

BLOK182
28 juli 2006, 14:59
Tis idd een idee om die behuizing netjes overal af te ronden, en dan met mooie tolex (paars is geil!) opnieuw te bekleden, en wat leukere knopjes enzo op je amp te zetten. Ga je voor weinig toch al een stap vooruit, de basis is er al!

vettesnaar
28 juli 2006, 17:28
Dank voor de reacties,
ik dank dat ik toch een nieuwe kast ga bouwen(met oranje tolex).
of heeft iemand nog een lege kast marshall style staan, dan hoor ik dat graag.
ik zie op het net wel nieuwe lege kasten voor 259 euro maar dat vindt ik teveel.
als iemend nog een goedkoper alternatief heeft dan hoor ik dat graag.

cheers ronald

bert k
28 juli 2006, 17:41
Maar wat mankeert er dan aan deze kast?

Wilco
28 juli 2006, 18:41
Dat topje is nog niet half zo lelijk als dat behang daar achter.

Mitch
28 juli 2006, 19:03
Nee, dat behang is oud, maar inmiddels weer helemaal hip en het ziet er nog gaaf uit. De behuizing ziet er inderdaad gewoon 'simpel en goedkoop' uit. Een beetje tolex zou al wonderen doen, maar misschien (niet goed op de foto te zien) dat dat niet zo makkelijk uitkomt.

SimonS
28 juli 2006, 22:44
randen afronden met frees oid (vantevoren die schroefverbindingen verwijderen, evt vervangen door lijm+deuvel verbinding). Tolex erover. Prima topkast klaar.

Chris Winsemius
28 juli 2006, 23:21
Dat behang is cool!!! Back to the 70s

't Is geen reguliere/standaard plexi zo te zien; als de kast stevig genoeg is gewoon lekker tolexen in je gewenste kleur als het budget beperkt is.

Franc Vernet heeft waarschijnlijk wel wat tips omtrent tolexen en anders Nico Verduin.

ijzerbroot1
29 juli 2006, 09:11
Ik zou geen andere kast bouwen, ding ziet er nagenoeg bomwerend uit..chassis eruit en lekker los gaan met je schuurmachine, randjes afronden, tolexen etcetera. Ik zou er wel fatsoenlijke knoppen op zetten want damn.....

Franc
30 juli 2006, 08:21
Tolexen dat ding! :)

Let wel op dat je dan het frontpaneel rondom iets kleiner moet maken omdat je ruimte moet maken voor de tolex (2x de dikte) en eventueel piping (als je dat ook nog wilt doen).

En voordat je dat gaat doen even 1voor1 de zijkantjes eraf, lijm ertussen en deuvels in de schroefgaten doen. Dan frezen en tolexen.

Leuke tip voor tolex: TubeTown.de verkoopt tolex voor 9.95 de meter :D
Aan 1 meter moet je in principe genoeg hebben en dan ben je voordelig klaar.

En als je dan klaar bent, zul je zien dat die 259 euro voor een lege kast zo veel niet is ;)

hidde630
2 augustus 2006, 11:25
indd tolexen en het lelijke plaatje eraf halen. Daarna van die knoppen kopen die ook op een marshall zitten, want dit is echt geen gezicht.....volgens mij ben je met een paar tientjes klaar en ziet het er leuk uit.....

vinni
8 augustus 2006, 16:56
Wellicht dat dit iets is?

http://www.metroamp.com/ (http://www.metroamp.com/)

Groet,
Vinni

interessander
8 augustus 2006, 18:14
Ik zou hem behangen als je nog een rolletje over hebt.

Franc
8 augustus 2006, 18:16
Kom gewoon ff een zaterdag of zondag bij me langs, dan beplakken we dat ding ff :)

In de tijd dat dit topic al loopt had je met een pracht van een getolexte amp kunnen zitten :D

vettesnaar
12 augustus 2006, 21:53
heeft iemand ervaring met de cabintten van tube-town?
http://www.tubetown.de/ttstore/product_info.php/info/p1406_TT-Amp-Chassis-Marshall-Small-Head.html
een leeg cabinet voor 149 euro +10 euro verzendkosten(mag je zelf de kleur tolex en piping bepalen).
en Franc wat kost een cabinet bij jouw?
deze kast uit elkaar halen zal niet meevallen want hij is naast geschroeft ook gelijmd.

Franc
12 augustus 2006, 22:55
Tube-town heeft over het algemeen goed spul. De cabinets ken ik niet.

Probleem bij jou kan de maatvoering zijn. Die Tube-town cabs zijn volgens de Marshall maten en jouw chassis lijkt me breder.

Geen handel via GN, vettesnaar ;) stuur dan ff een PM.

Ik blijf erbij dat de bestaande kast best op te knappen is!

AART
12 augustus 2006, 23:56
waar woon je ergens vettesnaar?

Als je in de buurt woont wil ik er best wel eens naar kijken en kan ik hem misschien ook wel opknappen voor je.

Franc
16 augustus 2006, 16:32
@vettesnaar: je hebt PM :) mijn inbox zat vol maar er is weer ruimte!