PDA

View Full Version : Epi Valve Junior Head getest



Wizz
28 juli 2006, 13:26
:rockon: Na lang wachten eindelijk het produktiemodel van de nieuwe Epiphone Valve Junior Head kunnen testen, over een Marshall 1960TV met Greenbacks.....
Helemaal te gek. Zoals beloofd neem ik hem mee naar de Gitaarnet-meeting op 27 Augustus aanstaande. Op de Winter Namm had ik het eerste prototype in rook op doen gaan dus ik was erg sceptisch, maar hij is dus gewoon goed !
Reden genoeg om op de meeting te komen dus...

Wizz

BLOK182
28 juli 2006, 13:37
Ah gaaf man! Hoe wie wat waar? Issie al ergens te krijgen in Nederland?

Joey Handsome
28 juli 2006, 13:39
Lijkt me een donders leuk hebbedingetje. Vooral de prijs waar ik naar benieuwd ben verder als echte Hollandse knul.

Wizz
28 juli 2006, 13:52
Issie al ergens te krijgen in Nederland?

Ja dus...

Wizz

Negative K3 fan
28 juli 2006, 15:45
in een wat ouder topic had ik een paar soundsamples gepost die erg erg goed klonken, op HCAF worden ze al iets minder gewaardeerd dan in eerste instantie

maar afgaande op de verhalen en soundclips zit er een echte 'buizen sound' in dat ding, niet voor iedereen.....

ACSlater
29 juli 2006, 00:31
Ze zijn de Epi's volop aan het modden; andere buisjes, trafo's en weet ik veel wat om het geluid nog beter te krijgen. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar zo'n ding maar wacht nog ff af.

Chris Winsemius
29 juli 2006, 00:40
Ze zijn de Epi's volop aan het modden; andere buisjes, trafo's en weet ik veel wat om het geluid nog beter te krijgen. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar zo'n ding maar wacht nog ff af.

Moet 'm zelf nog horen (op de 27e!) maar hou er wel rekening mee dat 'n goeie mod voor zo'n amp qua tijd en onderdelen waarschijnlijk meer kost dan zo'n amp zelf.....

Had zelf 'n x wat single endeds gebouwd maar de EL84 versie staat nu ergens in Duitsland en ik heb nu (helaas) geen tijd over om voor de 27e nog 'n se te bouwen.

Wel hartstikke tof natuurlijk dat men 'n buizenampje voor zo weinig kan kopen.

Wizz
29 juli 2006, 10:03
Moet 'm zelf nog horen (op de 27e!) maar hou er wel rekening mee dat 'n goeie mod voor zo'n amp qua tijd en onderdelen waarschijnlijk meer kost dan zo'n amp zelf......

De amp kost € 149,= ("straatprijs", adviesprijs is € 195,=).
Los van eventuele mods en pimps is een speaker ook al gauw duurder...
Moet zeggen dat ik niet zo de neiging had om te willen modificeren :
Never shoot a winning horse !

Wizz

Chris Winsemius
29 juli 2006, 10:39
De amp kost € 149,= ("straatprijs", adviesprijs is € 195,=).
Los van eventuele mods en pimps is een speaker ook al gauw duurder...
Moet zeggen dat ik niet zo de neiging had om te willen modificeren :
Never shoot a winning horse !

Wizz

Ok Wizz. Ben benieuwd naar de sound (en laat m'n soldeerbout thuis :) ).

Never fix when it's still working.

Joey Handsome
29 juli 2006, 16:47
Wel hartstikke tof natuurlijk dat men 'n buizenampje voor zo weinig kan kopen.

Precies, daar gaat het toch om.

almarvk
29 juli 2006, 17:34
Dat ding kan ook behoorlijk handig zijn als je een 'grote' setup in de oefenruimte hebt staan oid. 150 euro is natuurlijk niet veel voor zo'n ding :)

marc_o
30 juli 2006, 23:28
Wat is het Ohmage van de speakeruitgang?

Wizz
31 juli 2006, 09:40
Wat is het Ohmage van de speakeruitgang?

Vier, acht of zestien. Kan allemaal. De kombinatie met een 1960TV Marshall is goddelijk, maar erg kompakt is het dan allemaal niet meer...

Wizz

Kim Wilson
31 juli 2006, 10:36
Voordeel is dat op veel plekken wel een cab aanwezig is, zeker bij festivalletjes. Toch mooi handzaam, zo'n topje. Ik kan ook haast niet wachten om hem even te testen de 27e. Mag ik hem dan ook even op mijn eigen cab aansluiten?

heavy-metal-thunder
31 juli 2006, 10:42
:rockon: Na lang wachten eindelijk het produktiemodel van de nieuwe Epiphone Valve Junior Head kunnen testen, over een Marshall 1960TV met Greenbacks.....
Helemaal te gek. Zoals beloofd neem ik hem mee naar de Gitaarnet-meeting op 27 Augustus aanstaande. Op de Winter Namm had ik het eerste prototype in rook op doen gaan dus ik was erg sceptisch, maar hij is dus gewoon goed !
Reden genoeg om op de meeting te komen dus...

Wizz

Nagenoeg elke buizenbak klinkt goed op zo'n kast. Zet er een Fender Champ op en je krijgt een muzikaal orgasme. En van de Champ weet je dat het een beproefd concept is (blijkbaar de epi niet).

brunodb
27 augustus 2006, 18:27
heb er eentje besteld. ik ben zeer benieuwd hoe hij gaat klinken. heb me laten overtuigen door de geluidsfragmenten op:
http://www.instituteofnoise.com/L6/...ps.asp#Epiphone

ga hem aansluiten op een marshall 1912 cabje waar ik een vintage 30 ga insteken die ik nog liggen heb.
meteen een marshall reflector reverb voor erbij besteld. wow, ik heb weer last van G.A.S. gelukkig is het deze keer geen aderlating :)

Micro-e
27 augustus 2006, 20:31
http://www.instituteofnoise.com/L6/...ps.asp#Epiphone

Link doet het niet.. :satisfie:

brunodb
28 augustus 2006, 00:34
deze zou het wel moeten doen

http://www.instituteofnoise.com/L6/ampclips.asp#Epiphone

Kim Wilson
28 augustus 2006, 08:10
Ik heb hem gisteren op de meeting gehoord. Niet vreselijk hard, maar wel heerlijk smeuig. Topding voor dat geld!

brunodb
28 augustus 2006, 09:34
zalig. dat ie niet vreselijk hard gaat is natuurlijk de bedoeling :-)

anders zou ik hem niet besteld hebben natuurlijk

LIGNUMdrummerke
2 december 2006, 20:12
sorry dat k een oud topic eventjes naarboven schop.....

ik heb voorlopig niet echt de kans de valve Jr. te testen (ga wel proberen of de muziekwinkel waar k altijd ga, er niet eentje kan verzorgen), maar voor mij waren de soundclips niet erg overtuigen...

Ik zoek iets meer sprankeling, de clean (en zelfs met een lichte overdrive), klonk me te plat.... Is dit op te lossen met een goeie EQ er tussen te gooien en het hoog iets meer op te vijzen (daar kwam ie voor mij te kort, vooral)


binnenkort komt er waarschijnlijk een laboga RADIII duo te staan, maar ik bedenk me dat iets lichter, als de epi misschien wel beter uitpakt voor thuis....

joophobbema
18 juli 2007, 19:53
Hammond 125ESE Outputtrafo erin . Bitmo mod (eBay USA) erin
Jensen P12Q erin. Smikkelen en smullen...................

BartL
19 juli 2007, 15:29
Ik zal dit topic eens wat nieuw leven inblazen.

Heb zojuist ook een Epi VJ Head bespeeld in de plaatselijke guitarshop. Plugde hem in een 2x12 Fender V30 cabinet (geen idee welk type) en probeerde hem uit met een PRS Swamp Ash.

1. TERING-DE-TERING! Wat klinkt 'ie dan hard zeg! Had ik absoluut niet verwacht moet ik bekennen.
2. Ook ik miste wel een beetje wat treble, maar dat is dus waarschijnlijk met een extra EQ pedaaltje wel goed te maken misschien.

Misschien helpen andere speakers (greenbacks zoals al vermeld misschien?) of een open-back cabinet ook wel: iemand daar al iets wijzer over? (Topic nog niet helemaal gelezen).

Hoe dan ook...ik denk dat ik me op zoek ga naar een kwalitatief goede 2x12" en dat ik me dan ook een VJ aanschaf. Het clean bevalt me echt meer dan goed!!

ColourofFire
19 juli 2007, 16:17
Hm als dit lijk dan toch al naar boven is geschopt kan ik mijn mening ook wel even kwijt:

Ik vind dat ding helemaal niets. Op de een of andere manier komt het op mij over als een blur laag mid en laag, met nauwelijks treble. Vond het echt een waardeloos ding, na alle goede verhalen erover.

new deep
19 juli 2007, 16:35
clean en met lichte crunch is het een goed dingetje voor de prijs. Stukken dynamischer dan een hele hoop amps in dezelfde prijsklasse.

ColourofFire
19 juli 2007, 17:18
clean en met lichte crunch is het een goed dingetje voor de prijs. Stukken dynamischer dan een hele hoop amps in dezelfde prijsklasse.

Voor zijn prijsklasse misschien niet slecht ofzo, maar er zijn mensen die doen alsof dat ding gelijk staat aan de uitvinding van het wiel...

MarkS
20 juli 2007, 00:39
Voor zijn prijsklasse misschien niet slecht ofzo, maar er zijn mensen die doen alsof dat ding gelijk staat aan de uitvinding van het wiel...
Voor zijn prijsklasse (wellicht tot 2x zijn prijsklasse) vind ik het de meest organische en dynamische klinkende amp die ik ooit heb gehoord...
(met SC's, niet met HB's: veel te dof en levenloos}

MarkS
20 juli 2007, 00:59
Ik zal dit topic eens wat nieuw leven inblazen.

Heb zojuist ook een Epi VJ Head bespeeld in de plaatselijke guitarshop. Plugde hem in een 2x12 Fender V30 cabinet
(knip)

Misschien helpen andere speakers (greenbacks zoals al vermeld misschien?) of een open-back cabinet ook wel: iemand daar al iets wijzer over? (Topic nog niet helemaal gelezen).

Hoe dan ook...ik denk dat ik me op zoek ga naar een kwalitatief goede 2x12" en dat ik me dan ook een VJ aanschaf. Het clean bevalt me echt meer dan goed!!

Ik speel de VJH over 2 stuks 1x12 open back Line6 cabs, met de "custom designed" (whatever...) Celestion G12P80.
Ik heb van een forumgenoot wat speakers geleend (1 oude 25W greenback en een G12T75), en ik had zelf nog een onbekend merk/merkloze orgelspeaker. In alle mogelijke combinaties geprobeerd (getest met 1 cab vs 2 cab settings)

De greenback klonk veel te wollig.
De GT75 veel te schel qua mid.

Vooralsnog favoriet: beide G12P80's, of combi G12P80 + orgel speaker.

Just my 2 cents...

V30 schijnt (volgens anderen) ook erg lekker te klinken, ben ik wel nieuwsgierig naar, maar geen ervaring mee.

brunodb
17 augustus 2007, 17:26
beste combinatie naar mijn smaak: de valve junior op een vintage 30 cabinet, met een single coil gitaar( strat ofzo)
en daar een lekkere overdrive, een Fulltone OCD bijvoorbeeld. dat is echt genieten geblazen