PDA

View Full Version : F-Spaced humbucker met chromen kapje?



DarknessAwaits
28 juli 2006, 13:21
Ik vraag me eigenlijk af of die bestaan? Ik zou het liefst een setje van GFS bestellen maar die hebben volgens mij sowieso niets wat f-spaced/tremspaced is.

Bij Dimarzio is er de Paf-classic, maar daar staat ook weer niets bij van F-Spaced. Waarschijnlijk is het omdat er meestal enkel chromen kapjes worden gebruikt in de Gibson/PRS modelen, maar voor strat moet er toch ook wel iets zijn?

G.G.
28 juli 2006, 13:30
Ik vraag me eigenlijk af of die bestaan? Ik zou het liefst een setje van GFS bestellen maar die hebben volgens mij sowieso niets wat f-spaced/tremspaced is.

Bij Dimarzio is er de Paf-classic, maar daar staat ook weer niets bij van F-Spaced. Waarschijnlijk is het omdat er meestal enkel chromen kapjes worden gebruikt in de Gibson/PRS modelen, maar voor strat moet er toch ook wel iets zijn?

Die kapjes kun je los kopen met heel veel verschillende maten tussen de polen. Kijk eens bij Tonefactory ofzo. Heb ze laatst nog ergens gezien.

DarknessAwaits
28 juli 2006, 13:37
Ah, ok thanks. Ik las nml. net bij Lindy Fralin dit: Covers are not an option for F-Spaced Pickups.

Toen dacht ik dat het wellicht wel weer iets onmogelijks was wat ik wilde. Net zoals cremekleurige pickupringen voor 7-snaar. Probeer ze maar eens te vinden.

edit: ik zie dat ze 49,2-50 en 52.8mm hebben bij die covers. Vreemd genoeg heeft een DiMarzio F-spaced humbucker 51mm hart-hart afstand. Maar diezelfde afwijking zit ook weer op een normale spaced: 48mm bij Dimarzio en 49.2mm bij de covers. Zal wel kloppen dan?