PDA

View Full Version : Digitech Brian May pedaal



jaycee
28 juli 2006, 12:50
Iemand al ervaring met het Digitech Brian May pedaal?

Dastard
28 juli 2006, 13:09
Ik heb hem nog niet gezien bij ons in de winkel maar meteen als ie uit is koop ik hem...lijkt me geweldig.

brunodb
29 juli 2006, 14:16
dus na even lezen op de site zou dat ding u als brian may laten klinken onafhankelijk van op welke gitaar je speelt en onafhankelijk van op welke versterker.

onzin is het eerste woord dat dan in mij opborrelt.

brian may is een geldhoer trouwens. groot gelijk dat hij eraan meedoet, maar hou wel in gedachte dat je zoiets echt moet gaan proberen met je eigen gear.
koop het nooit op bestelling want de uitleg op de site lijkt me iets te mooi om waar te zijn

Dastard
9 augustus 2006, 00:00
Heeft er iemand al sound samples gevonden ?

rocker_71
9 augustus 2006, 10:08
Hier wel wat info, maar geen soundfiles (raar, want dat doet Digitech meestal wel):

http://www.digitech.com/products/Brian%5FMay/

ook op musiciansfriend staan geen geluidsfragmenten, dus ik kan je niet veel verder helpen...:(

paulusdeBKB
9 augustus 2006, 10:37
Het hoeft trouwens niet per se onzin te zijn dat een modeling apparaat je gitaargeluid compleet verandert en vervormt tot iets anders. Kijk maar naar wat Roland al jaren doet met zijn VG-8 en VG88. Daar haal je met een elektrische gitaar zonder problemen een mooie akoestische klank uit. (hoe mooi, dat laat ik aan ieders eigen beoordeling over).

Veel modelingversterkers worden zo ontworpen dat ze het klankkarakter van een gitaar zo goed mogelijk weergeven, maar het zou best kunnen dat ze hier een compleet andere ontwerpfilosofie hebben gevolgd.

Heb hem vorige week in Engeland zien staan, maar had door tijdgebrek niet de gelegenheid hem uit te proberen. Pedaal ziet er wel tof uit: metalen behuizing met een geschilderde roodhouten nerf, a la de Brian May Red Special.

Dastard
25 maart 2007, 23:22
heeft iemand hem al uitgeprobeerd ?

Chris Winsemius
26 maart 2007, 00:45
Heb 'm geprobeerd maar m'n Strat veranderde in 'n zelfbouw-gitaar, m'n plexi in tig VOX AC30s, opeens had iedereen in de band HBO denk-nivo, onze zanger werd homo en overleed 'n tijdje later aan aids.





















:D

Dastard
26 maart 2007, 00:48
Damn, wat een sneu verhaal, ik weet niet of ik dat pedaal wel wil :-(