PDA

View Full Version : London City of Fender



ledzep
28 juli 2006, 11:48
Hoi,

ik ben nog steeds op zoek naar een lampentop, had eerst een LC DEA 130 op het oog, maar ben nu gestoten op een Fender Bassman 50. Hebben jullie ervaring met één van deze tops? Welke is kwalitatief de beste? En worden de lampen van zo'n oude Fender nog gemaakt?

Groetjes,
Louis

fullorder
28 juli 2006, 12:28
Wil je een appel of een peer? ;)
Ik zou toch echt proberen beide amps een keer te horen en dan een keuze te maken. Lampen zijn verder geen probleem, worden nog op grote schaal gemaakt.

treblemaster
28 juli 2006, 13:34
Idd, zijn nogal 2 van elkaar verschillende versterkers.
Ik heb zelf een bassman 100 gehad en een Soundcity....Niet echt te vergelijken natuurlijk, maar een ruwe benaderingen. Twee totaal verschillende karakters/geluid iig. Dus ehh wat voor geluid zoek je?
Ik hoor van London City nog wel eens dat de kwaliteit wat minder is (maar heb er zelf geen ervaring mee).

hidde630
28 juli 2006, 14:11
LC's zijn ruige bakken...beetje marshall achtig maar dan met iets minder scheur. Erg goed voor je 70s rocksound. Fender heb ik geen ervaring mee

cosmos
28 juli 2006, 16:16
Ben zelf vorig jaar ook met een LC bezig geweest, maar ik heb uiteindelijk voor een Fender gekozen omdat hij voor mijn gevoel net iets veelzijdiger is, te gekke cleans, en als je hem flink opendraait, lekkere drive. Hij houdt zich ook erg goed met effectpedalen. LC was het voor mij van allebei nét niet zeg maar.

DaveItUp
28 juli 2006, 17:04
Idd, zijn nogal 2 van elkaar verschillende versterkers.
Ik heb zelf een bassman 100 gehad en een Soundcity....Niet echt te vergelijken natuurlijk, maar een ruwe benaderingen. Twee totaal verschillende karakters/geluid iig. Dus ehh wat voor geluid zoek je?
Ik hoor van London City nog wel eens dat de kwaliteit wat minder is (maar heb er zelf geen ervaring mee).

Sound City heeft niets te maken met London City, maar dat weet je vast al :)

robert-gitarist
28 juli 2006, 19:40
LC's zijn ruige bakken...beetje marshall achtig maar dan met iets minder scheur. Erg goed voor je 70s rocksound. Fender heb ik geen ervaring mee

Inderdaad!
Ik heb nu een LC te leen een DEA250.Wow heel gaaf ding.Ik boost hem met me Boss OD-3.Erg prettige sound.

sinneD
28 juli 2006, 20:15
bassman 50 met fulltone bass-drive klinkt anders ook als een tiet, rock zoals ik het wil hebben :D