PDA

View Full Version : Alternatieven MFC-5



Harm
28 juli 2006, 08:53
Heren,

Ik heb jullie expertise en kennis nodig....

Ik ben op zoek naar een Axess MFC-5 omdat deze compact is en in principe genoeg kan en doet wat ik nodig heb:
Presets schakelen: top en effecten

Aangezien ik meerdere setups wil en heb (nu koch P2 top en G-Force als live set, thuis triaxis, 2290, pcm70, mixer, gforce)= wil ik 1 pedalboard die voor beide gevallen bruikbaar is.

Nu heb ik een RS-10 maar ik gebruik de CC's niet dus overkill... Expressie pedaal etc is leuk maar gebruik ik ook niet...

Ik schakel dus gewoon alles in PC's. Daarom mijn keuze voor de MFC-5
Echter deze is niet meer leverbaar naar Europ toe vanwege een of andere Europese regelgeving...

Nu kom ik tot mijn uiteindelijke vraag:
- Wat is een kwalitatief gelijkwaardige footcontroller met ongeveer dezelfde afmeting en eventueel 1 of 2 PC's meer??
- Bestaat deze überhaupt?

Een RS-10 en All axess vallen af, Skrydstrup ook (die grote footcontrollers), ik zoek iets compacts...

Bij voorbaat dank!

Harm

vinni
28 juli 2006, 10:59
Hmm,
Die MFC5 wordt een beetje lastig.
De producten van Mario zijn niet RoHS-compliant en mogen de EU niet
meer in. Wordt natuurlijk wel aan gewerkt.

Iets wat er in mijn beleving heel veel op lijkt is
deze van Masotti

http://www.masottiamp.it/images/mstomp1.jpg

Ik geloof dat Edwin van GTRGEAR een soort dealer is geworden van Masotti. Ook wel hier op het forum bekend onder Maestro_nl.

Groet,
Vinni

Harm
28 juli 2006, 11:47
Dank je Vinni,

Ha ik idd ook begrepen.. Jammergenoeg.. Ik hoop dat dat snel beter is in ieder geval! Ik zal een kijken naar de Masotti ivm werking etc!

Thanks!!!

Harm

vdgraaf
28 juli 2006, 13:14
Hoi Harm!

Misschien is de Tech21 MidiMouse ook nog wel het overwegen waard. Heeft zover ik kan zien dezelfde features als de Massoti.

Succes, grtn, Jan Anton

dml
28 juli 2006, 14:21
Ik heb afgelopen week een Rocktron Midi Xchange gekocht, werkt hetzelfde als de Masotti en de Tech 21 Midimuis. Als extraatje kun je op de Xchange wel twee expressiepedalen aansluiten. Dit heb ik overigens niet gedaan, maar in plaats daarvan twee aan/uit schakelaars aangesloten waarmee ik binnen een preset effecten aan en uit zet.

Analie-G
2 augustus 2006, 22:06
Dat wordt erg lastig Harm....in dat prijsklasse en ook daarboven zul je weinig vinden dat de mogelijkheden heeft van de Axess :

- Vaste preset 0 op iedere bank en daarnaast 3 programeerbare presets per bank.
- 2 midikanalen per preset plus 8 ccs vast te programmeren per preset....

Midimouse etc werkt niet voor jou en alle anderen zijn weer te groot van formaat en zou ik in dat geval je dure CAE RS10 gebruiken...

Gr,
A

BeeJee
3 augustus 2006, 00:21
Kun je Ernst Fliek niet iets laten bouwen? Dat is wel zo'n beetje de midi-master van Nederland!

Harm
3 augustus 2006, 09:43
Kun je Ernst Fliek niet iets laten bouwen? Dat is wel zo'n beetje de midi-master van Nederland!


Bedankt voor je reactie!
Is Ernst hiervoor benaderbaar? En zo ja, hoe??

Harm

BeeJee
3 augustus 2006, 10:31
Jazeker, hij bouwt zo ongeveer alles wat je wilt op gitaargebied, behalve gitaren zelf. Kijk eens op www.ernstamps.nl (http://www.ernstamps.nl) Daar staan zijn telefoonnummer en mail-adres.