PDA

View Full Version : Fender 65 deluxe reverb



sgclassic
27 juli 2006, 21:21
Kijk, ik heb vroeger ;-) eind jaren 70 altijd op Fender versterkers gespeeld, het begon op een Fender Deluxe, die ik van mijn gitaarleraar had geleend, via een 4x10" bassman bouwjaar ergens begin 70 naar een tolex piggyback bassman 2x12, ergens half jaren '6o of zo wat ik vroeger een oude bak vond, maar ik wilde dat ik hem nog had. Daarna, i.v.m. de vele storingen een nieuwe Ibanez IBZ 100 watt, waar ik tot 7 jaar geleden zo'n 20 jaar probleemloos op gespeeld heb. Overal mee naar toe gesleept, ging niet kapot. Alleen de speaker een keer opgeblazen, en toen een celestion in gezet. Mijn neefje speelt nog steeds met veel plezier op die bak, prima. Zelf een Koch twintone gekocht, maar.... paar jaar op gespeeld, vindt hem toch qua scheur te clean. Klinkt in het scheurkanaal ook niet mooi met mijn effectpedalen. Dus verkocht, en een Fender deluxe reverb 65 reissue geprobeerd en besteld. Back to the roots. Ik ga hem zaterdag halen (want ik wilde een hele nieuwe, uit de doos) dus ik ben heel benieuwd........

Mark_M
1 augustus 2006, 14:21
en hoe bevalt je nieuwe Fender deluxe reverb 65 reissue

Robbert
1 augustus 2006, 16:39
Je zou hem eens kunnen laten checken door een tech. Her en der lees je dat die dingen nogal zuunig staan ingesteld zo direct uit de doos.

BLOK182
1 augustus 2006, 17:19
Congrats, vertel ons wat je ervan vindt! Enne, foto's posten he!

Chris Winsemius
2 augustus 2006, 19:12
Je zou hem eens kunnen laten checken door een tech. Her en der lees je dat die dingen nogal zuunig staan ingesteld zo direct uit de doos.

De meeste reďssue amps van Fender die ik hier meemaak staan behourlijk koud gebiased. Met een kleine aanpassing zijn ze trouwens ook wat betrouwbaarder/ietsje warmer te krijgen.

M'n eigen DR replica is trouwens vorige week verkocht maar m'n handen jeuken al om er nog 1 te gaan bouwen...

hubert
2 augustus 2006, 21:01
hint hint....en wat zou ie moeten kosten chris?

Chris Winsemius
2 augustus 2006, 21:45
hint hint....en wat zou ie moeten kosten chris?

Hoi Hubert

Dat durf ik om 2 redenen hier niet te noemen;
1) zgn. spam
2) niet goedkoop

Wat in ieder geval heel bijzonder was/is: de koper bouwt zelf hobby-matig weleens 'n amp (Fender-, Boogie- en Dumble-clones) maar hij wou persé deze (ook) hebben.

Als ik wat verder ben met m'n eigen chassis/kast ontwerpen is het de bedoeling dat er 'n soort 1-kanaals versie van de DR komt omdat bijna niemand ooit het linker/normale kanaal gebruikt.

PM of email me even dan kan ik je wat serieuze info geven.