PDA

View Full Version : slaptechnieken



bathmutz
24 november 2002, 23:28
hey heeft iemand net naar Muzzik gekeken op TV, daar was zo'n funk band bezig uit '85 die bassist had echt rare slaptechnieken, soort houding met je hand als die thaise danseressen, of zo als kakkersvrouwtjes thee drinken zegmaar. en dan dempend langs de onderste snaar, vet snel en afwisselend met de "standaard" slap/pop techniek.

echt tof om te zien/horen!
weet er nog iemand andere leuke slap/pop technieken, zoals percussive slap gedempt enzo.

BathmutZ

basswasp
25 november 2002, 09:41
flea-slap;
bij-de-brug-slap;
op-de-hals-slap.

skabouter
25 november 2002, 13:42
wat jij beschrijft, batzmuts, lijkt een beetje op double thumpen, als ik het goed heb.

als je dat vet vind, zoek dan eens iets van victor wooten(.com). een video ofzo. die doet dat ook heel veel.

luister het mummer "me and my bassguitar" op kazaa oid.

bathmutz
27 november 2002, 10:26
ja, ik weet het niet, het is in ieder geval de snaren gedempt aan slaan met de achterkant van je vingertoppen, bij je nagels zegmaar.
ik heb het victor wooten nog niet zien doen in iedergeval.

BathmutZ

basswasp
27 november 2002, 15:48
Hmmm? Volgens mij heb ik zoiets ook zelf al bedacht: slap op de e-snaar, sla de d-snaar aan met het stukje middelvinger tegenover je nagel (aan de andere kant van je vinger), trek daarna deze d-snaar aan met dezelfde middelvinger.

Resultaat: slap, pop (gedempt), pop (niet gedempt).

Beetje vage uitleg, maarja... 'k weet niet echt hoe 't beter kan :sad:

bathmutz
30 november 2002, 20:19
dat het een vage uitleg is is iets wat dan wel weer duidelijk is.

volgensmij bedoel je het volgende: je pop met je wijsvinger en dempt hem met je middel waar je vervolgens weer nmee popt.

BathmutZ

basswasp
30 november 2002, 21:09
Nee... gewoon alles met één vinger (wijsvinger of middelvinger). Eerst slap ik, dan sla ik in één beweging met m'n middelvinger tegen de d-snaar aan en trek ik m'n middelvinger weer omhoog (de pop).

'k hoop dat ik het nu duidelijk uit heb kunnen leggen :smile: