PDA

View Full Version : TOOL in AHOY 9-11-2006



marc_o
27 juli 2006, 12:32
A.s zaterdag (29-07-06) begint de voorverkoop. Uiteraard ben ik er weer bij!

qroy
29 juli 2006, 10:04
En ik ook, was er binnen een minuut doorheen op ticketservice.

Mithrandir
29 juli 2006, 10:05
Yeah, ik heb ze ook, ging inderdaad verassend soepel! Wow, ik heb er nu al zin in :D

biels
29 juli 2006, 22:23
ook een kaartje binnen!

marc_o
30 juli 2006, 21:14
Heb gelukkig een paar kaarten, maar heb eigenlijk helemaal geen idee of het weer zo snel was uitverkocht als in de HMH (in verhouding uiteraard, Ahoy is 2 keer zo ruim).

qroy
7 augustus 2006, 19:07
Hmm, de eerste twee shows terug aan de andere kant van de oceaan hebben nog steeds dezelfde setlist. Ik hoop echt dat ie nog wat wordt uitgebreid voordat ze weer naar Europa komen...

marc_o
7 augustus 2006, 22:52
Maakt me niet veel uit, liever TOOL met een paar keer dezelfde set, dan helemaal geen TOOL.

Swan
7 augustus 2006, 22:57
aanwezig :)

guitarmonk
13 augustus 2006, 14:33
Ja ik ga ook, heb er idd erg veel zin in.

sjoerd5
13 augustus 2006, 15:19
tool is cool

qroy
23 augustus 2006, 20:55
Volgend Blair (de beheerder van de Tool site) wordt er gewerkt aan een nieuwe stage-show. Ik ben benieuwd.

Bl44t44p
23 augustus 2006, 21:43
Ik ben ook weer van de partij :)

Han S
23 augustus 2006, 21:52
Vergeet je oordoppen niet, de vorige show was zo gruwelijk hard dat zelfs je knieën er last van hadden heb ik gehoord.

BamBuFan1
24 augustus 2006, 01:21
A.s zaterdag (29-07-06) begint de voorverkoop. Uiteraard ben ik er weer bij!

Geweldige band, maar €42,50 vind ik onzin om naar poppetjes in de verte te kijken.

marc_o
24 augustus 2006, 09:11
Geweldige band, maar €42,50 vind ik onzin om naar poppetjes in de verte te kijken.

Dan moet je meer richting het podium lopen.....je zult zien dat ze met iedere stap ietsje groter worden.....


Daarbij gaat het mij om de muziek, het zal me een worst wezen hoe ze er uitzien, het zijn de Pussycat Dolls niet!

Kim Wilson
24 augustus 2006, 09:16
Als je voor de muziek gaat, kun je IMO beter een live dvd'tje kopen...

marc_o
24 augustus 2006, 09:20
Als je voor de muziek gaat, kun je IMO beter een live dvd'tje kopen...


Ja, en hoeveel heeft TOOL er daarvan uitgebracht?

Kim Wilson
24 augustus 2006, 09:22
Eeeehhhh... Oepsie... :chicken:

marc_o
24 augustus 2006, 10:07
Juist.......hou jij je nou maar bij de Blues en laat de echte muziek over aan de echte mannen!!:jam:

Kim Wilson
24 augustus 2006, 10:08
Juist.......hou jij je nou maar bij de Blues en laat de echte muziek over aan de echte mannen!!:jam:
http://smileyjungle.com/s/244.gif (http://smileyjungle.com)

Bl44t44p
24 augustus 2006, 17:15
Vergeet je oordoppen niet, de vorige show was zo gruwelijk hard dat zelfs je knieën er last van hadden heb ik gehoord.

Waar stond je dan dat jer zo'n last van had? Want ik stond redelijk in het midden (net iets rechts van Adam), 10m van het hek, en vond het volume nog best meevallen...

Ministry en Slayer, die zijn pas hard :D

Pun
24 augustus 2006, 20:36
Ja, en hoeveel heeft TOOL er daarvan uitgebracht?

Bootlegjes downloaden, zie er best veel.

Pas nog het concert van Pinkpop op DVD gedownload, altijd leuk om terug te zien waar je geweest bent :)

marc_o
25 augustus 2006, 14:33
Waar stond je dan dat jer zo'n last van had? Want ik stond redelijk in het midden (net iets rechts van Adam), 10m van het hek, en vond het volume nog best meevallen...

Ministry en Slayer, die zijn pas hard :D

Ik was er ook bij in de HMH en als je verder naar achteren ging, zo richting midden van de zaal was het echt wel hard hoor, zeker sommige gitaaruithalen..

marc_o
25 augustus 2006, 14:35
Bootlegjes downloaden, zie er best veel.

Pas nog het concert van Pinkpop op DVD gedownload, altijd leuk om terug te zien waar je geweest bent :)

Heb er een berg gezien op video.google, echt te gek sommige stukken.

Bl44t44p
8 november 2006, 18:20
Morgen is het zover !!!

new deep
8 november 2006, 18:45
Ben zeer benieuwd had ze nog nooit gezien..

DREAMMACHINE
8 november 2006, 19:56
nog 1 nachtje slapen......

mvanroermund
9 november 2006, 09:03
Nog geen nachtje slapen meer!!!

O yeah......

marc_o
9 november 2006, 11:06
Yes!!!!

Vanavond weer een avondje bandjesles.........zie je direct dat je toch meer moet repeteren...

Kim Wilson
9 november 2006, 11:07
Moeten jullie niet allang met je slaapzak richting Ahoy?

Droffie
9 november 2006, 12:04
Jaaa!!!!

2 Arena Kaarten Voor Tool Over!! Ik Doe Ze Weg Voor 20 Euro Per Stuk...

marc_o
9 november 2006, 12:07
Jaaa!!!!

2 Arena Kaarten Voor Tool Over!! Ik Doe Ze Weg Voor 20 Euro Per Stuk...


Ik denk dat Shizo wel wil.

Droffie
9 november 2006, 12:08
Ik denk dat Shizo wel wil.

Hey Marc bedankt zal 'm pm'en.

Zie je misschien vanavond wel...

D.

Veekeren
10 november 2006, 01:00
Allejezes wat vond ik het een vet concert... Mastodon deed me niks, ook enorm slecht geluid. Maar Tool, wow. Heb ze op Werchter gezien, maar dit was in alle opzichten zoveel meer...

Droffie, I own you one. Nogmaals bedankt voor de kaarten ;)

Bl44t44p
10 november 2006, 08:05
Mastodon was inderdaad complete poep. Wat een takkeherrie zeg, eerste nummers hoorde ik alleen maar "brrrrrrrrrrrrrroem" van de drums (met name floortom en bassdrum waren boosdoeners) en toen ik de gitaren en "zang" ging horen werd het er ook niet veel beter op.

Tool was -wederom- briljant. Vanaf Rosetta Stoned zaten ze er echt lekker in, goed geluid en geweldige show... die lasers enz. waren echt fantastisch. En MJK zei zelfs meer dan twee woorden :D ! Weer een topper hoor!

new deep
10 november 2006, 09:51
Tool was Cool!

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC01634.jpg

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC01641.jpg

Mithrandir
10 november 2006, 10:07
Het was geweldig inderdaad. Goeie set, had alleen wel graag Wings Of Mary/10.000 days gehoord, maar je kunt niet alles hebben he.

En Mastodon, wat een brei was dat 1 grote bak terignherrie en dat lag niet alleen aan het geluid.

Don Capo
10 november 2006, 10:44
Damn, baal nu wel dat ik het heb moeten missen! Ziet er goed uit weer.

DREAMMACHINE
10 november 2006, 11:39
tool was geniaal en nog best een lange set.....

mastodon kwam idd niet echt lekker over, de cd is stukken beter.....en minder 1-tonig......

maar terug naar tool, het leek wel een tiesto concert met al die lichfx man!.....

maar verder qua sound was het wel dik in orde.....wat een dijk van een gitaarsound, die diezels komen echt heel erg goed tot hun recht bij adam jones!

stratestic
10 november 2006, 12:01
Ik ben ook geweest en het was zeker een schitterend concert. Ik had ze nog nooit live gezien maar echt een geweldige show. Had een een goede plaats op de tribune (en een schitterend onbekend eenzaam meisje naast mij :dance: ) maar dan mis je toch wel een beetje sfeer i.p.v. in de arena.
Mastodon was helemaal niks vooral erg hard. Maar Tool was compleet anders subtiel, mooie show, verstaanbaar kortom fantastisch. Ik was even bang dat het al snel was afgelopen toen iedereen met zijn aansteker stond te zwaaien maar dat bleek omdat de vellen van het drumstel vervangen moesten worden. Kortom een fantastische avond gehad. :blast:

marc_o
10 november 2006, 12:19
Het was weer geweldig inderdaad, alleen véél te hard. ik stond bij de geluidsman, die zijn vak wel verstaat zeg, maar asociaal volume.

Mastodon was troep, eentonige zooi.

omni
10 november 2006, 12:47
Ik was er ook. En ik moet het toch even opnemen voor Mastodon… Zeker het zaalgeluid was absoluut slecht. Maar hun spelplezier spatte ervan af en dat mis ik wel eens bij TOOL. De nieuwe van Mastodon staat al weken op repeat in mijn ipod. Wat een geweldige plaat! Maar als je de plaat niet kent en je gaat af op het zaalgeluid dan heb je geen goede indruk gekregen van Mastodon. TOOL deed gewoon wat ze al jaren doen en dat is een strak overweldigend optreden geven. Het was absoluut goed maar het concert in de HMH eerder dit jaar was beter. Toen werden er meer fouten gemaakt, maar het leek alsof ze er meer zin in hadden. Ik kon het vanaf mijn plek niet goed zien, maar had Maynard nou het hele concert een gasmasker met ingebouwde microfoon op?

Carpe Diem
10 november 2006, 12:52
ja dat had hij. ik stond helemaal vooraan bij de bassist. dat gasmasker zag er echt freaky uit.

Mithrandir
10 november 2006, 12:54
Ja, dat had hij :)

Maar ik denk niet dat je naar Tool gaat om te kijken hoeveel plezier ze hebben in het spelen, maar gewoon om de muziek die ze maken en die ze gisteren erg goed speelden. Mastodon mag dan meer plezier uitstralen, maar de muziek vond ik persoonlijk erg eentonig, met te weinig opbouw en rustmomenten. Gewoon vervelende muziek....

Veekeren
10 november 2006, 13:28
Ja om nou te zeggen dat Mastodon enorm veel spelplezier uit straalde, ik vond het wel meevallen hoor...

En ja... wat betreft podium presentatie weet je altijd wat je kan verwachten bij tool. Een soms trippende zanger, een statische gitarist, een iets headbangende bassist, de drummer heeft het sowieso wel druk, en een fantastische visuele "bij-show" zeg maar.

Droffie
10 november 2006, 15:07
Jaaa...fantastische show gisteren! Ik vond 't juist vele malen beter dan in de HMH...Het geluid vond ik in Ahoy ook een stuk beter. Ik heb weer met mijn bek open zitten kijken, wat een band...

@Veek. Je bent me niets verschuldigt. Ben al lang blij dat die kaarten gebruikt zijn. :D Oh ja, zorg dat je erbij bent de volgende meeting...mag je een biertje voor me kopen

Bl44t44p
10 november 2006, 15:38
Ik was er ook. En ik moet het toch even opnemen voor Mastodon… Zeker het zaalgeluid was absoluut slecht. Maar hun spelplezier spatte ervan af en dat mis ik wel eens bij TOOL.

Ik heb zelden een gitarist van een professionele band er zó dood bij zien staan als die rechtse knakker deed...

Voor de duidelijkheid: Wings for Marie pt. 1 en 2 zijn wel op de US tour gespeeld maar vooralsnog niet op de Europe Winter tour... jammer, maarja, blijft briljante show.

omni
10 november 2006, 20:03
Ik begrijp, ik sta hierin alleen. Ik ben waarschijnlijk bevooroordeeld die nieuwe van Mastodon is echt zo goed ;-) Maar begrijp me niet verkeerd ik ben al heeeeel lang fan van TOOL. Ik heb die eerste versie van Undertow (met die koe die zijn eigen gat likt) en heb ze denk al 6 keer live gezien. Maar de laatste tijd begin ik me een beetje te ergeren aan het gedrag van die jongens van TOOL. Het is waarschijnlijk de enige band met zoveel fans die zijn fans zo weinig geeft. De website is absoluut waardeloos en achterhaald (zelfs toen de kaarten voor Ahoy al in de voorverkoop waren stond het concert nog niet op de site). Er is wel een fanclub maar daar moet je voor betalen. Er worden geen nieuwe video's uitgebracht. Er wordt al langer dan een jaar gesproken over een live DVD. Er worden twee singles op DVD uitgebracht zonder enige extra's behalve een super irritant stukje commentaar. En nu is het al zover dat je de zanger niet eens meer te zien krijgt… Okee de muziek is nog steeds geweldig, maar als fan van het eerste uur wil ik wel wat meer.

Droffie
10 november 2006, 22:31
Om heel eerllijk te zijn vond ik Mastodon erg goed...ga zeker wat van ze kopen. Dit was mijn 4de Tool concert en ik snap wel wat Omni bedoelt. Aan de andere kant ga ik ook voor alleen maar voor de muziek van Tool en niet voor randzaken zoals goede websites en fanclubs en zo.
Dus mij kan het niet schelen eigenlijk.

Mastodon afgezien van het bagger geluid, sprak me erg aan...

biels
12 november 2006, 19:56
was graag heengeweest, maar ik heb helaas mn kaartje moeten verkopen. Ik had die volgende dag nogal een zware toets :(
kut maarja, niks aan te doen. Ik hoorde iets over dat ze in de zomer weerkomen?

stratestic
12 november 2006, 20:39
Klopt volgend jaar zouden ze weer komen hebben ze gezegd

StefMan
12 november 2006, 22:11
Zijn er fotos van het concert genomen? Ik ben best nieuwsgierig naar dat gasmasker!

Droffie
13 november 2006, 01:05
ben ook benieuwd...nog geen close up foto's gezien...

FenderBender
13 november 2006, 16:41
Tool regeerde idd mateloos. Wel frappant dat, op verzoek van de band, zelfs wegwerpcameraatjes ingeleverd moesten worden en er in Ahoy niet gerookt mocht worden.

Mastodon vind ik een vette band, maar zelfs als liefhebber kon ik nauwelijks de nummers onderscheiden door het brakke geluid. Merkte soieso dat het geluid achterin de zaal erg doorbonkte.

Maar so-de-fuk wat een unieke en bijzondere band is Tool toch.