PDA

View Full Version : je gitaar chippen tegen diefstal? het kan !!



sjaakies
27 juli 2006, 11:07
bij stewart macdonald kun je dus een chip kopen en die registreren. of het echt gaat werken weet ik niet maar tis wel een leuk idee.

http://www.stewmac.com/shop/Accessories/Security.html

GunMetalBlue
27 juli 2006, 12:17
en waar steek je die dan?

Dick Wolkendeck
27 juli 2006, 13:13
Site: "Installation is simple, typically requiring only a 3/32" drill bit, epoxy or super glue, and a round toothpick as filler. The chip can be installed in an existing screw hole that's been deepened, or in an endblock, for example."

polysix
29 juli 2006, 17:34
maar wie heeft er in godsnaam zo'n scan apparaat?

JeroenZ
29 juli 2006, 18:01
eerste wat een dief naar diefstal verwijdert is die chip ....

joanna
29 juli 2006, 18:25
Jah natuurlijk!!! Als je hem zelf kunt plaatsen dan kan je hem zelf(of iemand anders) ook verwijderen!!! Zeker als iedereen dat gaat doen. Als dieven zo slim zijn dat ze in een volledig afgesloten huis binnenkunnen dan kunnen ze ook een chip verwijderen.

Het beste tegen diefstal is niets hebben dat gestolen kan worden :p.
En als je gitaar dan echt zoooveel waard is kan je hem best ergens goed opbergen. (Onder je matras best niet)

stefke_m
29 juli 2006, 20:38
Eigenlijk is het zo stom nog niet vind ik persoonlijk. Als iedereen een chip érgens in zijn gitaar LAAT zetten en daarna deftig laat verlijmen, zodat het er niet meer zonder ernstige beschadiging van de gitaar eruit gehaald kan worden, is het toch een goed idee?

Dick Wolkendeck
29 juli 2006, 21:54
En als je gitaar dan echt zoooveel waard is kan je hem best ergens goed opbergen. (Onder je matras best niet)

Nee, dat kraakt zo.

Bassbitch
29 juli 2006, 22:21
Ze zegt ook 'niet' ...

almarvk
2 augustus 2006, 08:57
Opzich is het niet verkeerd ofzo. Ze willen het bij alle auto's gaan doen (nu alleen boven de 75.000) met een tracking device.

Leuk bedacht, maar het zal nu nog niet werken in NL.

hgrondel
2 augustus 2006, 10:58
Jah natuurlijk!!! Als je hem zelf kunt plaatsen dan kan je hem zelf(of iemand anders) ook verwijderen!!! Zeker als iedereen dat gaat doen. Als dieven zo slim zijn dat ze in een volledig afgesloten huis binnenkunnen dan kunnen ze ook een chip verwijderen.

Het beste tegen diefstal is niets hebben dat gestolen kan worden :p.
En als je gitaar dan echt zoooveel waard is kan je hem best ergens goed opbergen. (Onder je matras best niet)

ik denk dat mensen vooral bang zijn dat hun spullen worden gestolen tijdens optredens dan is hij namelijk niet verzekerd bij een gewone verzekering. dus dan zijn de opbergingsmogelijkheden ook wat minder. en je kan zelf bepalen waar je die chip zet. dus duurt het wel even voordat die chip gevonden is.

ik denk dat dieven de gitaar zo snel mogelijk verkopen na hun diefstal en niet eerst alle schroeven eruit gaan draaien en de hele gitaar uit elkaar halen om die chip te vinden. de volgende koper van de gitaar weet waarschijnlijk niet dat hij gestolen is, en bij hem kan je dan je gitaar terugvorderen, lullig voor hem.

nielsduursma
2 augustus 2006, 11:08
die chip was gister in het journaal. hij wordt nu al gebruikt om oa. bagage te volgen die kwijt is geraakt. volgens een of andere vent van een bedrijf zijn de chips alleen beschikbaar voor de mensen die er geen misbruik van maken. :D

je kan ze dus gewoon kopen!

yhcmarc
2 augustus 2006, 11:52
ik denk dat mensen vooral bang zijn dat hun spullen worden gestolen tijdens optredens dan is hij namelijk niet verzekerd bij een gewone verzekering. dus dan zijn de opbergingsmogelijkheden ook wat minder. en je kan zelf bepalen waar je die chip zet. dus duurt het wel even voordat die chip gevonden is.

ik denk dat dieven de gitaar zo snel mogelijk verkopen na hun diefstal en niet eerst alle schroeven eruit gaan draaien en de hele gitaar uit elkaar halen om die chip te vinden. de volgende koper van de gitaar weet waarschijnlijk niet dat hij gestolen is, en bij hem kan je dan je gitaar terugvorderen, lullig voor hem.

Volgens mij kan dat niet, als de koper de gitaar ter goeder trouw heeft aangekocht (en derhalve via de regels der redelijkheid en billijkheid kan aantonen dat hij niet wist dat de gitaar gestolen was) is het zijn rechtmatige eigendom en kan je het niet terugvorderen. Zou hij een les paul custom twv. +- 2000 euro voor 100 euro gekocht te hebben valt dit niet binnen de termen van de redelijkheid en billijkheid en had hij er van uit kunnen gaan dat er iets niet in de haak was.

jonesd
2 augustus 2006, 17:34
In België is het zo dat je, wanneer de bezitter van je gitaar deze te goeder trouw heeft gekocht, je je gitaar wel kan terugvorderen maar wel het bedrag dient te betalen dat de bezitter ervoor heeft betaald.

Hij is met andere woorden verplicht ze aan jou te verkopen.