PDA

View Full Version : hulp met pendalen



oaf
26 juli 2006, 19:58
kan iemand mij vertellen welke pendalen dit zijn?
http://img.photobucket.com/albums/v495/oaf/image-1-11.jpg
dank je!!
oaf

yellowsun
26 juli 2006, 20:09
Moeilijk te zeggen wat precies, maar ik zie (van onder naar boven):

een Fender-versterker-switch - een soundtank van Ibanez - een T-REX pedaaltje - en iets van Behringer???

Wie zijn voeten zijn het dan, dat je dat zo graag wil weten?

E-J
26 juli 2006, 20:24
Dat Behringer pedaaltje is eerder een Fender tunerpedaal :)

Speeddemon
26 juli 2006, 20:43
het zijn PEDALEN, niet pendalen!

Jeeeeeeezzz...... :chicken:

bijna net zo dom als journalisten die schreven 'het WK 2006 staat LETTERLIJK voor de deur'.

Knap, zo'n wk voor de deur. :sssh:

Hector_Tsolodimos
26 juli 2006, 20:55
een of andere footswitch, een fender stemkastje en nog wat zooi

Vonk
26 juli 2006, 21:11
een of andere footswitch, een fender stemkastje en nog wat zooi

Haha dat was al eerder, en nog leuker: duidelijker, bepaald door antwoord #2 en 3...

Daarbij komt dat dit gewoon een spelletje is: wie raad mijn spul?

oaf
26 juli 2006, 21:35
het zit zo,
het gaat om de band 'shout out louds' ik ben opzoek naar hun geluid dit is het enige aanknoppingspunt wat ik heb.
het is niet zo dat ik hun wil kopieeren, want die reactie krijgen vaak mensen die dit soort dingen vragen. nou ja.. het is een vette band en ik wil graag zo'n soort geluidje.. dus vandaar.....
in ieder geval bedankt!!
laters oaf

ps. sorry voor het schrijf foutje..

nielsnielsniels
26 juli 2006, 22:44
hey , de ene grote met die drie grote knoppen is deze :

http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/product_info.php?cPath=25_40&products_id=3301

Een T-Rex Tremster, die herkende ik toevallig nog.

Chroxy
26 juli 2006, 23:28
ik denk eerder de compnova van T-rex..

de tremster heeft nog mode erboven staan en ik zie dat niet op het plaatje.. de compnova heeft dit niet..

oaf
27 juli 2006, 00:01
de t-rex is een alberta, met jullie hulp en wat zoeken op internet!! een overdrive pedaal uit denemarken.

is hier ervaring mee?
oaf

jpb
27 juli 2006, 01:18
ps. sorry voor het schrijf foutje..
Schrijffoutjeschrijfjeaanelkaargeenspatiedus
Welkom op het forum oaf

fullorder
27 juli 2006, 01:39
het zijn PEDALEN, niet pendalen!

Jeeeeeeezzz...... :chicken:

:D :D Ik wilde al direct reageren op de titel van dit topic, maar gelukkig heb jij het vieze werk als opgeknapt Speedy.
Wat ik me nu (voor de zoveelste keer) weer eens afvraag hoe het toch komt dat sommige mensen denken dat het "pendalen" zijn. Waar komt dat toch vandaan? Als er al een verbastering van het woord pedaal zou ontstaan, zou het toch "puhdaal" ofzoiets moeten zijn, maar niet "pendaal".

oaf, vertel eens: Hoe kom jij aan het woord "pendaal"?
Voor de goede orde, ik bedoel dit allemaal niet lullig. Ik ben gewoon erg nieuwsgierig.

oaf
27 juli 2006, 22:47
weetje.. ik weet niet precies hoe ik aan dit woord kom..? ik denk dat het misschien komt doordat de nederlandse taal zo raar is, het verandert elk jaar. er zijn zoveel uitzonderingen. toen ik het mijn moeder vroeg begon ze te twijfelen en moest het woordenboek erbij pakken (en die is lerares..). ik denk dat (ik) bij somige woorden gewoon niet meer weet wat het is en dan maar iets doe. daarbij komt ook nog dat ik een bericht post en snel even iets type. het is niet belangrijk en het maak mij ook niet uit of er een schrijffoutje inzit... dus snel iets typen is niet ter bevoordering voor mijn nederlands..
het is wat anders als ik iets moet doen voor school of iets formeels..

maar even één ding, is het nou zo erg een schrijffoutje. moet het nou altijd zo zijn als iemand iets verkeerd schrijft dat die gene gelijk gecorrigeerd wordt???
het is een forum we zijn niet op school of op werk...




oaf

Speeddemon
27 juli 2006, 22:55
maar even één ding, is het nou zo erg een schrijffoutje. moet het nou altijd zo zijn als iemand iets verkeerd schrijft dat die gene gelijk gecorrigeerd wordt???
het is een forum we zijn niet op school of op werk...

oaf
De 'shockmanier' is wel effectiever. Jij gaat nu vast tegen je maten zeggen 'hey, het zijn gitaarpedalen en niet PeNdalen! Weer geleerd!'

Bedoelde er ook niks persoonlijks mee, maar net zoals de pest, moet het woord 'pendaal' ook worden uitgeroeid!

domme amerikanen plegen nog wel eens 'petal' (blaadje) of 'peddle' (roeispaan) te zeggen ipv pedal.

Quink
28 juli 2006, 00:09
domme amerikanen plegen nog wel eens 'petal' (blaadje) of 'peddle' (roeispaan) te zeggen ipv pedal.

Ermmm, Speedy, "Peddle" betekent verkopen, een roeispaan is een "paddle". :sssh:

Maar "pendaal" moet idd de wereld uit. Je zegt toch ook niet "gintaar"...

Fumi SG
28 juli 2006, 00:13
Ermmm, Speedy, "Peddle" betekent verkopen, een roeispaan is een "paddle". :sssh:

Ermmm, Quink, 'To peddle' betekent niet zomaar verkopen. Het wordt meer gebruikt in de zin van 'praatjes verkopen', niet zozeer in de zin van gewoon iets verkopen. Het wordt ook wel eens gebruikt als het over drugs gaat...

Quink
28 juli 2006, 00:23
Ermmm, Quink, 'To peddle' betekent niet zomaar verkopen. Het wordt meer gebruikt in de zin van 'praatjes verkopen', niet zozeer in de zin van gewoon iets verkopen. Het wordt ook wel eens gebruikt als het over drugs gaat...

Nee ok, niet in de zin van verkopen in een winkel, maar peddle: to sell by going from place to place. Soort ambulante handel dus. En idd, ook praatjes verkopen. Maar één betekenis leek me wel genoeg ;)

fullorder
28 juli 2006, 11:54
maar even één ding, is het nou zo erg een schrijffoutje. moet het nou altijd zo zijn als iemand iets verkeerd schrijft dat die gene gelijk gecorrigeerd wordt???
het is een forum we zijn niet op school of op werk...

oaf

Je hebt schrijffoutjes en schrijffouten. Ik maak er ook genoeg, zeker als je snel aan het typen bent (zoals je al terecht opmerkte), maar hier op het forum zijn we gewoon allergisch voor het woord "pendaal", mijzelf incluis ;)