PDA

View Full Version : toch maar die goedkope...



Nova
26 juli 2006, 19:21
Uiteindelijk na vele dagen testen en peinzen, toch maar besloten een Spider II 2 12 te kopen..
don't get me wrong, ben er heel blij mee, maar ben ook een beetje verward door het feit dat ik die amp veel beter vind klinken dan al die anderen die ik getest heb! Buizen zijn nix voor mij, denk ik dan. Misschien is het ook wel gewoon alleen een verschil in smaak en niet zozeer in kwaliteit (wel in prijs..).
399 euro kostte ie... vind ik dus niet al te duur voor een amp met MIJN sound. In vergelijking met mijn Cube 30 (vorige amp) is ie toch wel zwaar om iedere zaterdagochtend mee te trap op en af te sleuren. Maar ach, is het allemaal waard :D

goed.. ik ben blij :)

Kaïn
26 juli 2006, 19:58
Mooi dat je blij bent ^^
Line6 maakt mooi spul. Wat mij opvalt is dat vooral jongere gitaristen vallen voor de sound van line 6. Misschien is het omdat we een modernere sound gewend zijn.

guitartub
26 juli 2006, 20:12
Welkom in de wereld van Modelling en dat je er maar flink van mag genieten.

En eeehhh, nee hoor, die moderne technieken in gitaarversterkers is niet alleen voor de jongere garde. Ben inmiddels de 50 dik gepasseerd en na veel omzwervingen terecht gekomen bij modelling. Het is vooral de veelzijdigheid in kombinatie met de geluidskwaliteit (In mijn geval Vox AD60 met de digitale techniek van KORG aan boord.) waar ik voor gevallen ben. ( Maar ik heb WEL een buizenampje achter de hand.)

In ieder geval veel plezier ermee.

AART
26 juli 2006, 22:50
met welke buizenbakken heb je em vergeleken btw en wat voor sound zoek je?

Nova
27 juli 2006, 01:24
van een aantal weet ik het niet, simpelweg omdat ik niet naar het type gekeken heb en anderen ben ik weer vergeten, maar oa een Engl Thunder 50 een aantal H&K's, Randall RG75G2, een Marshall een Koch en nog wat spul.
De sound die ik wil is bij mijn spider Insane (groen) met drive op 7, bass op 7, mid op 5 en treble op 7 voor rythm en de lead stukken er wat reverb en chorus bij. Ik hou wel van mooie 'zachte' distortion voor het solowerk, maar je moet de bass (voor zover dat zit in een gitaar) wel kunnen voelen bij palmmutes :)

GunMetalBlue
27 juli 2006, 12:21
De spider II 212 is idd loeizwaar naar wat-ie is :p

renier
27 juli 2006, 12:31
het hangt denk ik af van een aantal factoren.

op huiskamer niveau geloof ik graag dat een modelling amp beter klinkt dan een buizenbak. ook als je (zoals veel jongere gitaristen) de heftigheid van je sound wil halen uit de hoeveelheid oversturing, denk ik dat een modelling amp je veel meer aanspreekt.

ik blijf echter vinden dat op een podium een buizenversterker beter tot zijn recht komt. en naarmate je langer speelt en -zoals de meesten- de gain knop steeds verder terugdraait, zul je merken dat buizenamps een diepte en dynamiek brengen die je uit een modelling amp niet haalt.

maar he, wat maakt het uit! ieder zijn tone, en als jij die kunt halen uit een amp van 399, dan ben je wat mij betreft een mazzelpik. voor hetzelfde geld was je voor een Dumble gevallen!

Baker
27 juli 2006, 13:19
het hangt denk ik af van een aantal factoren.

op huiskamer niveau geloof ik graag dat een modelling amp beter klinkt dan een buizenbak. ook als je (zoals veel jongere gitaristen) de heftigheid van je sound wil halen uit de hoeveelheid oversturing, denk ik dat een modelling amp je veel meer aanspreekt.

ik blijf echter vinden dat op een podium een buizenversterker beter tot zijn recht komt. en naarmate je langer speelt en -zoals de meesten- de gain knop steeds verder terugdraait, zul je merken dat buizenamps een diepte en dynamiek brengen die je uit een modelling amp niet haalt.

maar he, wat maakt het uit! ieder zijn tone, en als jij die kunt halen uit een amp van 399, dan ben je wat mij betreft een mazzelpik. voor hetzelfde geld was je voor een Dumble gevallen!

+1 !!

Ik was ook echt heel erg blij toen ik een POD kocht. Ik zag het al helemaal zitten! Totdat ik hem in de oefenruimte met de band probeerde.

Modeling = leuk
Maar voor mij niet voor op het podium of in een band.

Maar goed, voordat we hier weer in een eindeloze cq nutteloze modeling vs. buizen discussie verzanden:
fijn dat je er blij mee bent en veel plezier ermee.

Mr Joe
27 juli 2006, 14:02
vette amp , veel plezier er mee!

BLOK182
27 juli 2006, 14:59
Congrats! Wij hebben zo'n Spider II 2x12 combo in de repetitieruimte, best leuk speelgoed, maar ik merk toch dat je in een band verder komt met een "echte" amp. Gebruik daar altijd de oude valvestate 2x12". Modelling speelt wel altijd erg makkelijk. Komt denk ik door de compressie en de gigantische hoeveelheid gain voorhanden. Buizenamps (de meeste) laten je wat meer werken, vooral als je wat minder gain gebruikt.

Braindead
30 juli 2006, 13:01
Ook ik vind dat de modeling bij lage volumes prima klinkt, maar bij hogere volumes, (band, live) verkies ik toch zeker buizen.
Kun je eens een pic posten van je nieuwe aanwinst?

Nils Veen
3 augustus 2006, 15:14
Erg gecharmeerd van wat line6 van zich laat horen. Ben zelf de trotse eigenaar van een pod XT live en ben er helemaal weg van!

gitaarhaantje
3 augustus 2006, 15:38
Erg gecharmeerd van wat line6 van zich laat horen. Ben zelf de trotse eigenaar van een pod XT live en ben er helemaal weg van!

en hoe gebruik je die ? gewoon rechtstreeks naar de PA of wel door een versterker... dat je em zeg maar als een multieffect gebruikt....

Hector_Tsolodimos
3 augustus 2006, 16:17
het is maar net waar je voor valt..de een (ik) vind de warmte, en dikte van een buizenamp helemaal geweldig, en ander wil liefst zo veel mogelijke gekke dingen en sounds namaken via zijn amp, die gaat al gauw op een modelling ampje spelen..