PDA

View Full Version : hey hey



King of Snake
26 juli 2006, 19:03
even voorstellen dan maar: ik ben Michiel, en heb pas geleden besloten toch maar weer een een beetje meer gitaar te gaan spelen. Heb een jaar of 10 geleden, toen ik nog een ventje was een aantal jaren les gehad, eerst klassiek en toen electrisch, maar uiteindelijk mee gestopt en toen een tijd lang bijna niet gespeeld.
Maar ik wil proberen om er dus toch weer mee verder te gaan en deshalve maar meteen en nieuwe gitaar aangeschaft. Mijn oude electrische is een Epiphone stratocaster die ik destijds tweedehands gekocht had en nu eigenlijk een beetje versleten is (hoop gekraak in de electronica). Dus heb ik nu een Fender Lite Ash telecaster gekocht (veel goede reviews gelezen en vond hem er gewoon ook erg mooi uit zien).
Nou ben ik uiteindelijk een zuinige hollander en heb 'em dus goedkoop in duitsland online gekocht. Ok, nooit doen zullen jullie zeggen maar goed :)
Toch heb ik er nu een beetje spijt van want ik er lijkt toch een klein probleem te zijn met de tone control. Als ik de tone helemaal naar beneden draai, lijkt het af en toe of de filter uitvalt en komt het normale ongefilterde signaal (met een hoop gekraak) er doorheen. Nou heb ik de ballen verstand van electronica en draadjes en zo dus heeft iemand hier toevallig een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Of zal ik het ding maar gewoon even naar een lokale reparateur brengen om even na te laten kijken? En zo ja, wat is dan een goed adres in Utrecht?
Alvast bedankt!

laurah
26 juli 2006, 21:07
hoi
welkom :)

huskey
26 juli 2006, 21:14
Welkom! welkom.

Over je gitaar, als je zelf geen verstand hebt van electronica hebt zou ik er maar vanaf blijven voordat je het nog erger maakt dan het al is. Feedback is denk ik de grootste gitaarwinkel in Utrecht gevolgd door Staffhorst, hoewel ik bij Staffhorst de service ver te zoeken vind. Ook zit er nog winkeltje in de stad bij een gracht (beetje vage omschrijving maar ben zowel de naam als de plaats vergeten). Er zullen vast wel meer winkels zijn, maar ik ken alleen deze 3. Succes ermee!

King of Snake
26 juli 2006, 21:16
thanks :)
Op de gracht is volgens mij Dirk Witte...?
Nou ik ben morgen toch vrij dus ik zal er eens achteraan gaan.

Mr Joe
26 juli 2006, 21:40
yoow welkom hierr!