PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar gekocht(Les paul)



robert-gitarist
26 juli 2006, 17:55
Jaja me salaris was weer binnen en zat al tijdje rond te neuzen na een tweede Epiphone Les Paul.Mijn Epi Les Paul(cherryburst)bevalt me erg goed en merk echt dat ik vooral een Les Paul type ben.Nou vind al jaren lang een Les Paul Goldtop ontzettend geil en ben daar dus na wezen zoeken en een gevonden.Exact de versie die ik zocht!Morgen ga ik hem ophalen.Ik heb de gitaar met een orginele 80's case gekocht :) Hier een foto van de gitaar:
http://www.rin.is/myndir/gitarar/lpgold.jpg
*foto is van internet maar die van mij is exact het zelfde*
De 56'er Goldtop met P90 elementen :) Nou word de gitaar wel beetje opgeleukt want,ik kan voor een leuk bedrag orginele,echte oude, Gibson P90 elementen kopen,ik heb zelf nog Gibson Les Paul elektronica liggen(potmeters,swtich etc) en waarschijnlijk andere knoppen op de potmeters.
yeah ik ben echt heel blij ermee!!Foto's maak ik morgen samen met me andere LP's
Zo en nu is me GAS weer even over.voor even dan :D

Edit: en andere stemmechanieken erop.Vind die plastic zooi maar niks

hendrix2
26 juli 2006, 18:05
geil...
die les pauls blijven toch heerlijke gitaartjes...

drap
26 juli 2006, 18:07
Mooi ding Robert! Gefeliciteerd jong! P90's zijn lekker hoor

hansies
26 juli 2006, 18:07
Jaja me salaris was weer binnen en zat al tijdje rond te neuzen na een tweede Epiphone Les Paul.Mijn Epi Les Paul(cherryburst)bevalt me erg goed en merk echt dat ik vooral een Les Paul type ben.Nou vind al jaren lang een Les Paul Goldtop ontzettend geil en ben daar dus na wezen zoeken en een gevonden.Exact de versie die ik zocht!Morgen ga ik hem ophalen.Ik heb de gitaar met een orginele 80's case gekocht :) Hier een foto van de gitaar:
http://www.rin.is/myndir/gitarar/lpgold.jpg
*foto is van internet maar die van mij is exact het zelfde*
De 56'er Goldtop met P90 elementen :) Nou word de gitaar wel beetje opgeleukt want,ik kan voor een leuk bedrag orginele,echte oude, Gibson P90 elementen kopen,ik heb zelf nog Gibson Les Paul elektronica liggen(potmeters,swtich etc) en waarschijnlijk andere knoppen op de potmeters.
yeah ik ben echt heel blij ermee!!Foto's maak ik morgen samen met me andere LP's
Zo en nu is me GAS weer even over.voor even dan :D

Edit: en andere stemmechanieken erop.Vind die plastic zooi maar niks

plastic zooi.............stemmechanieken zijn op zich toch goed, een metalen of een plastiek knoppje veranderd niet veel hoor, maarja smaken verschilen.

greetz

patricia
26 juli 2006, 18:12
concrats!

heel veel speel plezier.

robert-gitarist
26 juli 2006, 18:12
Bedankt heren :)
Ja ik heb een zwak voor Les Paul's.Deze is een leuke aanvulling op me collectie want heb nog nooit P90's gehad hehe.Enne hij staat denk ik wel mooi bij me andere Paul's.

Hansies: Ik vind ze gewoon lelijk die knoppen en gaan er 100% af.Wil gewoon mooie chrome Grover tuners erop hebben die(ik ook) op de huidige Les Paul Stnadaards zitten ;)

robert-gitarist
26 juli 2006, 18:13
concrats!

heel veel speel plezier.

Merci :)
Enne dat laatste gaat zeker lukken :)

Wabbie
26 juli 2006, 19:10
Heuj vette plank. Ik heb zelf ook een goldtop p90 alleen dan van Hohner. Die gromt ook heerlijk ;). Waar heb je eigenlijk die oude gibson P90's vandaag gehaald?

robert-gitarist
27 juli 2006, 07:45
Ah Hohner heeft leuke gitaren..Mijn eerste gitaar was ook een Hohner.Een pikzwarte strat maar speelde goed.Die oude Gibson P90 elementen kan ik voor weinig over nemen van een kennis.Die heeft tot reeds aantal jaren geleden een echte Gibson Goldtop gehad en heeft daar de elementen toen de tijd uitgehaald en andere ingezet.De orginele had ie dus bewaard en ja zo is het balletje gaan rollen ;)

fullorder
27 juli 2006, 08:32
Mooi stukkie hout!

Ben niet zo'n LP-fan maar sommige modellen vormen een uitzondering op die regel, waaronder de goldtop met P90's

guvnor
27 juli 2006, 09:07
Mooie gitaar ! Ben zelf ook al aan het denken aan iets met P90's...

Enneh.... GAS is nooit over. Het wordt alleen tijdelijk onderdrukt door de vreugde van een nieuwe aankoop !!

sugarfish
27 juli 2006, 09:15
P90's, daar ga je zeker geen spijt van krijgen!
Ik speel er al 7 jaar op, echt supersound!

renier
27 juli 2006, 11:02
Bedankt heren :)

Hansies: Ik vind ze gewoon lelijk die knoppen en gaan er 100% af.Wil gewoon mooie chrome Grover tuners erop hebben die(ik ook) op de huidige Les Paul Stnadaards zitten ;)

iew.. dit ziet er veel beter uit..

en die potmeterknoppen moet je echt niet veranderen. dan is het net zo'n koreaanse neppert, je weet wel: allerlei onderdelen, maar het komt niet overeen met een echt type gibson.

Luke-wannabe
27 juli 2006, 12:18
Maar hij heeft het over de machine heads!


Coole gitaar!

shamehair
27 juli 2006, 15:10
Gefeliciteerd!

Ik vind een Les Paul Goldtop met P90's de enige mooie LP die er bestaat. Zou ik ook nog wel in mijn collectie willen (samen met een Explorer in sunburst uitvoering, een Fender Jaguar en een Danelectro baritone) :sssh:

E-J
27 juli 2006, 20:30
Gefeliciteerd!

Ik vind een Les Paul Goldtop met P90's de enige mooie LP die er bestaat. Zou ik ook nog wel in mijn collectie willen (samen met een Explorer in sunburst uitvoering, een Fender Jaguar en een Danelectro baritone) :sssh:

Helemaal gelijk Shamehair (al heb ik een Explorer gehad en ik hoef geen Jag of Danelectro :) ), ik vind Les Paul Goldtops erg mooi...al heb ik nog nooit een P90 element in het echt gehoord. Klinkt dat nou echt al een 'dikke uitgebouwde wielkasten' single-coil.

Oja, vergeet ook geen foto's van die beauty te posten :cooler: GEFELITEERD!

robert-gitarist
27 juli 2006, 21:13
Iedereen nog bedantk voor de leuke reacties!
Vandaag de gitaar opgehaald in Eindhoven.Mooi en netjes in een 80's Gibson Hardcase(z'n een die je toen de tijd dacht ik bij een LP Studio kreeg).Erg mooie gitaar.Meteen liefde op het eerste gezicht :stop:
Thuis meteen aangesloten en gespeeld en die klank,maar een woord voor,geweldig!!Denk dat ik er niet eens andere elementen in ga rossen.Vind het prima zo.Het idee om andere knoppen op te zetten ben ik ook vanaf gestapt ;) Gitaar blijft gewoon zo op de tuners na.De P90's klinken echt totaal anders dan humbuckers.Vind ze veel minder basserig en helderder klinken.Waanzinnig mooi geluid,ben echt helemaal blij.
Ik heb zo net wat foto's gemaakt van de Goldtop en me andere LP Standaard,Sheraton en Ibanez Les Paul.De foto's zijn te bewonderen op:
Hier even klikken (http://www.mijnalbum.nl/Album=B348SVY8)

Mooie Epiphone's toch?Vind het zelf wel leuk setje zo.Heb veder nog een Epiphone FlyingV(FloydRose) en een Epiphone S9000 Superstrat.En ja uiteraad de rest van de familie nog maar gaat me nu even over me Epiphone's ;)

rickert
27 juli 2006, 22:29
Iedereen nog bedantk voor de leuke reacties!
Vandaag de gitaar opgehaald in Eindhoven.Mooi en netjes in een 80's Gibson Hardcase(z'n een die je toen de tijd dacht ik bij een LP Studio kreeg).Erg mooie gitaar.Meteen liefde op het eerste gezicht :stop:
Thuis meteen aangesloten en gespeeld en die klank,maar een woord voor,geweldig!!Denk dat ik er niet eens andere elementen in ga rossen.Vind het prima zo.Het idee om andere knoppen op te zetten ben ik ook vanaf gestapt ;) Gitaar blijft gewoon zo op de tuners na.De P90's klinken echt totaal anders dan humbuckers.Vind ze veel minder basserig en helderder klinken.Waanzinnig mooi geluid,ben echt helemaal blij.
Ik heb zo net wat foto's gemaakt van de Goldtop en me andere LP Standaard,Sheraton en Ibanez Les Paul.De foto's zijn te bewonderen op:
Hier even klikken (http://www.mijnalbum.nl/Album=B348SVY8)

Mooie Epiphone's toch?Vind het zelf wel leuk setje zo.Heb veder nog een Epiphone FlyingV(FloydRose) en een Epiphone S9000 Superstrat.En ja uiteraad de rest van de familie nog maar gaat me nu even over me Epiphone's ;)


koel man, gefeliciteerd met deze pareltjes!!

nielsduursma
27 juli 2006, 22:35
Helemaal gelijk Shamehair (al heb ik een Explorer gehad en ik hoef geen Jag of Danelectro :) ), ik vind Les Paul Goldtops erg mooi...al heb ik nog nooit een P90 element in het echt gehoord. Klinkt dat nou echt al een 'dikke uitgebouwde wielkasten' single-coil.

Oja, vergeet ook geen foto's van die beauty te posten :cooler: GEFELITEERD!

another brick in the wall pt 2 solo is opgenomen met een goldtop les paul met p90's. die ken je vast wel;)

dano
27 juli 2006, 22:42
p90's rulen! :) tegekke plank, hoe is de electronica op die epi?

robert-gitarist
27 juli 2006, 22:46
Bedankt heren :)
Wist niet dat Another brick in the wall ermee op genomen is.Wel cool.Ken zowiezo weinig artiesten met een Goldtop.
Enne P90's rulen zeker!Wow echt mooie sound.
Elektronica is veder erg goed.Geen last van krakende potmeters ofzo of input.Echt helemaal gaaf!Maar goed heb nog wat Gibson parts achter de hand liggen,mocht het nodig zijn.Ik laat de gitaar zoals ie want hij bevalt me heel goed zo.De Gibson onderdelen hou ik wel achter de hand dus.De Gibson P90's ook.Misschien keer leuk voor afwisseling :)

Punt
27 juli 2006, 23:09
De Gibson standard heeft geen chromen mechnieken.
Grovers zijn zwaarder dan de Klusons en dat heeft dus ook effect op de toon.
Ook de top CS LP's (de Historics) hebben Klusons.

robert-gitarist
27 juli 2006, 23:12
Ja die grover's wil ik er wel op zetten.Die heb ik ook op me andere Epiphone zitten en bevallen me goed.

Punt
27 juli 2006, 23:18
Ja die grover's wil ik er wel op zetten.Die heb ik ook op me andere Epiphone zitten en bevallen me goed.

Dat kan heel goed. Het hangt wel van de gitaar af wat beter klinkt.
Overigens zijn Klusons historisch correcter en passen dus gewoon bij zo'm 1956 LP model :)

robert-gitarist
28 juli 2006, 19:43
Dat kan heel goed. Het hangt wel van de gitaar af wat beter klinkt.
Overigens zijn Klusons historisch correcter en passen dus gewoon bij zo'm 1956 LP model :)

Ja okee Klusons horen erop inderdaad.Dat ontken ik zeker niet en zelf vind ik het ook wel mooier staan alleen die er nu op zitten zijn geen echte Klusons en wil wel het liefst goeie tuners erop hebben.Dus als ik een setje Klusons kan krijgen(orginele)dan zet ik die er zeker op en anders kijken na wat anders ;)

d'oh
28 juli 2006, 19:56
hey robert, mooie gitaar,

als je hem dan gaat pimpen met echt gibson spul, gooi er dan ook een frequensator op, dan lijkt het een '52-er, dat is nog gaver!

Punt
28 juli 2006, 20:09
Ja okee Klusons horen erop inderdaad.Dat ontken ik zeker niet en zelf vind ik het ook wel mooier staan alleen die er nu op zitten zijn geen echte Klusons en wil wel het liefst goeie tuners erop hebben.Dus als ik een setje Klusons kan krijgen(orginele)dan zet ik die er zeker op en anders kijken na wat anders ;)

Ik zou gewoon kijken of ze het echt zo slecht doen.
Grote kans dat je eerder problemen met de topkam krijgt dan met de tuners :)

robert-gitarist
29 juli 2006, 19:53
hey robert, mooie gitaar,

als je hem dan gaat pimpen met echt gibson spul, gooi er dan ook een frequensator op, dan lijkt het een '52-er, dat is nog gaver!

Bedankt!
Maare wat is een frequensator eigelijk? :stop:
Ik ga de gitaar ooit wel keer upgraden met Gibson zooi maar voorlopig hou ik hem helemaal orgineel.Ik heb de laatste tijd meer dan genoeg geld al uitgegeven en het is ff mooi geweest.Eerst sparen bovendien de gitaar bevalt me erg goed zoals ie nu is.Goed is goed ;) Maar ik zeg er wel achteraan,zeg nooit nooit :D

Punt:
Daar heb je een goed punt :D
Zoals ik hier boven al zei,voorlopig blijft ie orgineel.Wel kijk ik onder tussen na orginele Klusons.Topkam is nog wel goed gelukkig.Heb nog een stuk mergpijp liggen dus kan daar zo een kammetje van maken.

d'oh
29 juli 2006, 20:30
http://rockfactory.co.uk/prodimages/epi-frequensator.jpg
dat is een frequensator, de 51' gibson lp goldtop had er alleen een die uit een sruk bestond

nielsduursma
29 juli 2006, 20:32
http://rockfactory.co.uk/prodimages/epi-frequensator.jpg
dat is een frequensator, de 51' gibson lp goldtop had er alleen een die uit een sruk bestond

das er volgens mij een van een epiphone riviera, de gibson goldtop had er zo eentje met maar 1 rechte balk, niet 2 kleine op verschillende afstanden zegmaar.

robert-gitarist
29 juli 2006, 20:34
Ah die dingen.Ken ze wel ja wist alleen niet dat ze zo heten :)
Nja ik wil deze gitaar beetje orgineel houden(als ik iets vervang dan bewaar ik het orginele ook) en ga dus liever niet onnodig boren in de gitaar.Kijk als ik nou nog een zelfde goldtop voor een leuke prijs kan kopen dan doe ik dat en wil ik wel z'n ding er op hebben want vind het zelf ook wel erg fraai staan ;)
Dus dan hou ik een orginele en een omgebouwde ;)

nielsduursma
29 juli 2006, 20:38
je hoeft volgens mij niet eens te boren als je zo'n ding op je gitaar wilt zetten, alleen zit je volgens mij wel met 2 gaten van je oude stoptail.

tillens
29 juli 2006, 21:52
Das een fraaie goldtop! Waar heb je die gekocht en voor hoeveel.... als ik mag vragen?

robert-gitarist
29 juli 2006, 22:25
bedankt Tillens.
Ik had hem van marktplaats.Heb hem vande week opgehaald in Eindhoven.Heb er 360 voor betaald met orginele Gibson hardcase speciaal voor een Les Paul dus.360 leek me een net gedrag.Gitaar is als nieuw en het is overgens een Limited Edition.Wat er zo limited aan is mag joost weten maar goed.

tillens
30 juli 2006, 09:59
das op zich een mooie deal toch? kun je wat meer vertellen over de kwaliteit? epi's zijn natuurlijk een zustermerk van gibson, maar ik vind gibson's meteen wel erg duur... dus ik niet precies hoe het zit met kwaliteit etc...

Punt
30 juli 2006, 10:22
das op zich een mooie deal toch? kun je wat meer vertellen over de kwaliteit? epi's zijn natuurlijk een zustermerk van gibson, maar ik vind gibson's meteen wel erg duur... dus ik niet precies hoe het zit met kwaliteit etc...

Het verschil moet je voelen en horen anders heb je er zowiezo niets aan :)
Ga eens naar Max guitars, die hebben Epi's, Farbrieks Gibsons en CS Gibsons.

Dan kun je het zelf ervaren.

tillens
30 juli 2006, 10:27
ton , je hebt helemaal gelijk. Ik vraag het niet zozeer zodat ik zelf niet hoef te testen, het gaat me meer om, hoe bevalt deze etc.. Maar ik zal zelf zeker eens een bezoek willen brengen aan maxguitars..

robert-gitarist
1 augustus 2006, 17:26
das op zich een mooie deal toch? kun je wat meer vertellen over de kwaliteit? epi's zijn natuurlijk een zustermerk van gibson, maar ik vind gibson's meteen wel erg duur... dus ik niet precies hoe het zit met kwaliteit etc...

Sorry voor deze late reactie trouwens :hippie:
Ik zelf vond het wel een goeie deal :) Goldtops zijn normaal niet echt goedkoop zeg maar :D maar over de kwaliteit.De gitaar is echt heel mooi afgewerkt.Zeker geen rotzooi.De sound is erg lekker mooi vol geluid,veel sustain.Alleen de tuners geef ik de voordeel van de twijfel.Elektronica valt me tot nu toe ook 100% mee.Ik heb eigelijk geen minpunten kunnen vinden van de gitaar.Zelfs de inputs zijn okee(die gaan bij mij meestal het eerste kapot).
Echt de moeite waard.Ga eens in alle rust een paar testen.Wat me wel opvalt is dat je hele goeie Epiphone's hebt maar ook nogal brakke.Slecht afgewerkt,niet goed afgesteld(okee dat laatste kun je zelf doen omdat het een kwestie van smaak is) etc maar tot nu toe heb ik bijna geen slechte Epi les pauls in handen gehad :) Ik ben dr enorm blij mee.