PDA

View Full Version : Handleiding NL TC Electronics G-Major



swift05
26 juli 2006, 16:32
Wie kan me helpen aan een Nederlandse handleiding van de TC Electronics G-Major? (hun website is alvast geen optie, geen NL beschikbaar)

swift05
31 juli 2006, 19:42
Geen reactie?

Dan stel 'k m'n vragen zo maar:
Hoe kan ik m'n G Major resetten naar de fabrieksinstellingen?

vasnd
31 juli 2006, 19:58
in de engelse handleiding staat het gewoon: manual (http://www.tcelectronic.com/media/G_Major_US_rev71.pdf)
en dan de een na laatste pagina bij de faq, het zal waarschijnlijk ook wel in de faq op die site zelf staan

swift05
31 juli 2006, 20:21
Ja, net gevonden. Was te snel met m'n vraag te stellen! Toch bedankt!

Ik heb er nog eentje...

Ik ben niet echt thuis in het midi-gebeuren. Tot voor kort had ik enkel een pre-amp (JMP-1), en als ik een sound wou opslaan selecteerde ik een channel en drukte op store. Als ik dan met m'n footboard channel 1 koos, zat ik op de juiste sound. Sounds easy... Nu mijn probleem: ik heb dus een G Major gekocht. Heb 'm getest en was er direct weg van. Alleen, ik weet niet hoe ik ermee moet werken!

Stel nu, ik heb een goeie distortion van m'n JMP en ik wil daar een delay bij. Volstaat het dan als ik die sound neem van m'n JMP (vb. channel 1), en op m'n G Major de delay die ik wil ook opsla op channel 1? Werkt dit als ik het zo doe?

Kaboemba
1 augustus 2006, 12:16
Ja, net gevonden. Was te snel met m'n vraag te stellen! Toch bedankt!

Ik heb er nog eentje...

Ik ben niet echt thuis in het midi-gebeuren. Tot voor kort had ik enkel een pre-amp (JMP-1), en als ik een sound wou opslaan selecteerde ik een channel en drukte op store. Als ik dan met m'n footboard channel 1 koos, zat ik op de juiste sound. Sounds easy... Nu mijn probleem: ik heb dus een G Major gekocht. Heb 'm getest en was er direct weg van. Alleen, ik weet niet hoe ik ermee moet werken!

Stel nu, ik heb een goeie distortion van m'n JMP en ik wil daar een delay bij. Volstaat het dan als ik die sound neem van m'n JMP (vb. channel 1), en op m'n G Major de delay die ik wil ook opsla op channel 1? Werkt dit als ik het zo doe?

ik vind het al knap als je een goede distortion uit de jmp-1 haalt maar okee. Je moet 1 van de twee de ander aan laten sturen, dus als je op de major patch 1 selecteerd en je wilt dan op de jmp-1 ook patch 1 hebben dan moet je zorgen dat de g-major de jmp-1 aanstuurt.

De Beer
2 augustus 2006, 20:58
je slaat je gmajor setting, die je onder knopje 1 van je floorboard wilt hebben ,op onder User 1.(naam etc editten)
dan moet je zorgen dat als je knopje 1 van je Fc indrukt je gmajor dus naar User 1 gaat.

Standaard gaat hij naar factory 1, dit moet je dus aanpassen in de midi/utils menu onder program bank. de moet je dus op "user bank" zetten.

swift05
2 augustus 2006, 21:16
Mmm, dat moet mits enig uitpluiswerk wel te doen zijn. Moet lukken!

Maar hoe kan ik alles best aan elkaar linken (welke in- en uitgangen achteraan de toestellen)?

Welke toestellen er in m'n rack zitten vind je onderaan in m'n handtekening.

De Beer
2 augustus 2006, 21:28
Daar verschillen de meningen over.

MIDI
Ik heb zelf mijn FC200 als midi master die stuurt dus, naar de tc, en die naar de pre-amp.(geloof ik, de laatste 2 kunnen ook andersom zitten maar da's midi trough)

Audio
Vanwege high gain settings (en erg luide drummer) gebruik ik de noisegate van de TC heel erg.
dus : gitaar(>wah)>Pre-amp>Gmajor>power-amp.

Ik gebruik ook de EQ sectie in de Gmajor bovenop die van mijn pre-amp, voor oa extra punch.

je kunt je gmajor natuurlijk ook in de FX loop van je pre amp zetten.

swift05
3 augustus 2006, 12:28
Je kan dus ook je G Major en je pre-amp en ... gebruiken zonder midi?

De Beer
4 augustus 2006, 18:38
Uiteraard, maar waarom zou je dat aleen doen? dan maak je het jezelf niet bepaald makkelijk.

swift05
5 augustus 2006, 14:56
Yes I know, maar heb een beetje moeite met het ontcijferen van heel het midi-gebeuren...