PDA

View Full Version : Tokai coming up!



Dweezman
26 juli 2006, 13:54
Ik wil zelf wel eens ervaren hoe goed die befaamde Tokai's nu eigenlijk zijn. Veel over gehoord en gelezen, nu gaan we het zelf meemaken!


edit: Ze is er.... pics verderop!

almarvk
26 juli 2006, 13:59
Wat voor Tokai heb je aangeschaft?

Dweezman
26 juli 2006, 14:50
Silver Star, 1982

Ganjaman
26 juli 2006, 16:05
geloof me, als het ding een kut had zou je het willen neuken na 1 keer bespelen..

Dweezman
26 juli 2006, 16:34
uit je ietwat plastische omschrijving denk ik te kunnen opmaken dat je het aardige gitaren vindt?

grayfink
26 juli 2006, 18:39
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Tokai/Silver+Star+Strat+Copy/10/1

Stratman70
26 juli 2006, 18:50
Ik ben er ook weg van, maar ook bij de Tokai-fabriek was het wel eens maandagmorgen. Er zijn dus ook slechtere Tokai's.

Toevallig heb ik twee hele goeie :D

(oftewel: het zijn over het algemeen zeker hele goede gitaren.)

Anders Destium
26 juli 2006, 19:05
Gefeliciteerd alvast!

Tupelo
26 juli 2006, 19:29
Wat bent u kwijt?

Mitch
26 juli 2006, 21:35
Nee, hij heeft er één bij.

Dweezman
27 juli 2006, 15:06
Ganjaman:



Ik zit vast....

Dweezman
27 juli 2006, 15:10
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/tokai1.jpg

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/tokai2.jpg

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/tokai4.jpg

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/tokai3.jpg




....

shamehair
27 juli 2006, 15:17
Die Gitaar Is Beregeil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!

fred dons
27 juli 2006, 15:18
wowie dat is een hele mooie!!!

Stratman70
27 juli 2006, 17:01
Wowwwww... die is wel heeeeeeeel errug moooooiiiii!!!!
Quanta costa, als ik vragen mag?

Treeb
27 juli 2006, 17:04
Wat een super mooie gitaar man! Gefeliciteerd!

Dweezman
27 juli 2006, 17:28
Dank!

Echt n koopje was het niet (700e), maar dit is écht een monstergitaar. Later meer daarover, eerst spelen....

DarknessAwaits
27 juli 2006, 18:02
Ik ben bijna zonder woorden...

maar toch ga ik nog een 'fenomenaal' uitpersen.

"FENOMENAAL!"

Das echt een heel stylish gitaartje...

Wormaap
27 juli 2006, 18:16
Boyah, nice! :)

Luke-wannabe
27 juli 2006, 18:18
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/tokai1.jpg

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/tokai2.jpg

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/tokai4.jpg

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/tokai3.jpg




....
Dat ding is zóóó cool!

Fox
27 juli 2006, 23:23
Ziet er inderdaad erg goed uit :cooler: !
Gefeliciteerd met je aankoop! :rockon:

Mvg,

Tim

Dweezman
27 juli 2006, 23:23
Zo!

Bedankt voor alle reacties, tof.


Vandaag eens lekker de Tokai aan de tand gevoeld, en ik moet zeggen: hij is echt ontzettend goed. De elementen zijn wat donkerder van toon dan die van mijn usa-er, maar de output ligt fors hoger. Beetje bass uit de Twin, en voilá: tone. De Tokai heeft een 3-weg switch, geen tussenstandjes dus.

De actie is ongelooflijk, misschien iets té. Ik zet er morgen .10 op, nu .09, ik verwacht dat de actie iets hoger zal komen. Anders zal ik de zadeltjes iets omhoog draaien. Maar: de hals is echt snel, speelt als boter en zeer netjes gerefret.

De looks zijn (zie de foto's en oordeel zelf) subliem, mooie natural relic. De body lijkt ranker dan de usa-er, erg fraai.


Nu ben ik eigenlijk zeer nieuwsgierig naar het vergelijk met een CS-strat, want als die nóg lekkerder zijn... ff sparen dus.

Voor nu: Dweezman is a happy man!

Lucluc
28 juli 2006, 15:43
Nu ben ik eigenlijk zeer nieuwsgierig naar het vergelijk met een CS-strat, want als die nóg lekkerder zijn... ff sparen dus.

Tja, daar zijn zo veel verschillende types van en zo veel prijsklassen. Staar je er in ieder geval niet blind op. Ik heb een 2000 euro kostende 2ehands relic in mijn handen gehad en tja, ik kon er niets bijzonders aan ontdekken.

Heel erg mooie Tokai heb je overigens. Als het goed is kan je met de driestandenschakelaar wel een tussenpositie kiezen. Even een beetje friemelen en dan niet meer aankomen.

Dweezman
28 juli 2006, 17:55
Tja, daar zijn zo veel verschillende types van en zo veel prijsklassen. Staar je er in ieder geval niet blind op. Ik heb een 2000 euro kostende 2ehands relic in mijn handen gehad en tja, ik kon er niets bijzonders aan ontdekken.

Heel erg mooie Tokai heb je overigens. Als het goed is kan je met de driestandenschakelaar wel een tussenpositie kiezen. Even een beetje friemelen en dan niet meer aankomen.


Van de CS weet ik eigenlijk ook wel, maar je moet iets te dromen houden, toch?

En die tussenstanden heb ik inmiddels ondekt. De standen zijn wat 'vager' dan m'n usa-er.


maar wat een player is dit ding, 't wordt steeds fijner!

Ganjaman
28 juli 2006, 18:57
erg mooie gitaar.
enne.....Toldya ;)

Tupelo
28 juli 2006, 19:02
Idd. mooie zeg.. :p
Ben geen stratman, maar beetje opgewonden word ik hier toch wel van.

drap
28 juli 2006, 20:55
Ey Dweez, waar heb je die gitaar eigenlijk gekocht? Zou een leuke optie voor me zijn in de toekomst. Ik wil namelijk nog steeds een telecaster wat doorgaat voor zo'n custom tele. Ik weet dat Tokai die maakt en ook linkshandig. Ze zijn nog strontgoedkoop ook toch? Precies wat drap moet hebben! Ons ben't zuunig :D

Dweezman
28 juli 2006, 21:08
drap, ik heb 'm 'gewoon' van marktplaats geplukt. Strontgoedkoop wil ik ze al niet meer noemen, de gitaren belanden steeds meer in handen van 'kenners'. Zoals ik er nu ook één ben ;-)

Maar echt: 't ding klinkt fenomenaal, zoals Darkness Awaits het in dit topic al eens uitriep.

drap
28 juli 2006, 21:10
drap, ik heb 'm 'gewoon' van marktplaats geplukt. Strontgoedkoop wil ik ze al niet meer noemen, de gitaren belanden steeds meer in handen van 'kenners'. Zoals ik er nu ook één ben ;-)

Maar echt: 't ding klinkt fenomenaal, zoals Darkness Awaits het in dit topic al eens uitriep.

Aha, nu weet ik nog niks :( Anyway, gefeliciteerd met je aankoop. Erg mooi ding :)

Dweezman
28 juli 2006, 21:13
Aha, nu weet ik nog niks :( Anyway, gefeliciteerd met je aankoop. Erg mooi ding :)


Wat wilde je horen? 'Toevallig heb ik nog een linkshandige Tokai Tele voor je liggen!'?

;-)

drap
28 juli 2006, 22:06
Wat wilde je horen? 'Toevallig heb ik nog een linkshandige Tokai Tele voor je liggen!'?

;-)

Jajajajaja, dat wil drap horen! :) Ghehe, nee ik had graag gehoord waar je Tokais veilig en wel kunt kopen

Stratman70
29 juli 2006, 10:20
Op Ebay kun je ze redelijk veilig kopen. Ik heb 2 Tokai strats, die ik beiden via Ebay heb gekocht. Heb er nooit spijt van gehad.
En anders bijvoorbeeld de vintagebeurs in Veenendaal, al betaal je daar al snel teveel. Maar dan weet je wel wat je in handen hebt.

@ Topicstarter: weet je ook welk type strat het betreft? ST50, 60 of 80?
Weet je al welke type elementen erin zitten? "U" "V" of "E"? De "E" types zijn door DiMarzio gemaakt, maar zijn "stock Tokai".

grayfink
29 juli 2006, 10:35
Ach Drap, wat moet je er mee. Ik had nog een linkshandige Tokai Jaguar liggen. Op zich perfect afgewerkt en zo, maar ja, het blijft namaak. Ik heb hem van de week maar aan het grof vuil meegegeven. Is toch geen liefhebber voor te vinden hier in noord-Nederland.

d'oh
29 juli 2006, 10:36
geweldige gitaar, de kleur, de headstock, de enigszinds relic look

allemaal geweldig!

drap
29 juli 2006, 11:02
Ach Drap, wat moet je er mee. Ik had nog een linkshandige Tokai Jaguar liggen. Op zich perfect afgewerkt en zo, maar ja, het blijft namaak. Ik heb hem van de week maar aan het grof vuil meegegeven. Is toch geen liefhebber voor te vinden hier in noord-Nederland.

You bastard!!!

grayfink
29 juli 2006, 11:13
:cheerup:


.

ar250artist
29 juli 2006, 11:35
Aiii, dit is wel een hele geile!!!!!!!

GunMetalBlue
29 juli 2006, 12:09
Die gitaar ziet er erg mooi uit. Dat wit geeft 'm klasse. Het is zo'n gitaar die je gebruikt als je op het huwelijk van je zus gaat spelen ofzo :p

Dweezman
29 juli 2006, 12:11
Die gitaar ziet er erg mooi uit. Dat wit geeft 'm klasse. Het is zo'n gitaar die je gebruikt als je op het huwelijk van je zus gaat spelen ofzo :p


is ze al getrouwd?

Dweezman
29 juli 2006, 12:15
@ Topicstarter: weet je ook welk type strat het betreft? ST50, 60 of 80?
Weet je al welke type elementen erin zitten? "U" "V" of "E"? De "E" types zijn door DiMarzio gemaakt, maar zijn "stock Tokai".

Hoe kan ik zien welk type elementen het zijn, want daar zit ik wel met een vraag: ze gaan erg snel feedbacken bij meer gain. Mij iets te veel zelfs.

Clean is erg goed, veel gain tijdens spelen ook, maar als je stopt: oncontroleerbare feedback.

Stratman70
29 juli 2006, 13:33
Door de slaplaat los te schroeven. Aan de onderkant van de elementen staat een letter.
Als het om originele elementen gaat, dan is de onderkant grijs + een letter erop, i.p.v. zwart, wat je bij de meeste single coil elementen ziet.

Dweezman
29 juli 2006, 15:42
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/tokai_inside1.jpg
geen letters op pick-ups

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/tokai_inside2.jpg
neckpocket

http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/tokai_inside3.jpg


Kenners? Serialnumber: 1014761

Lucluc
29 juli 2006, 17:37
Hoe kan ik zien welk type elementen het zijn, want daar zit ik wel met een vraag: ze gaan erg snel feedbacken bij meer gain. Mij iets te veel zelfs.

Clean is erg goed, veel gain tijdens spelen ook, maar als je stopt: oncontroleerbare feedback.

Je kan de pickups ook (laten) waxen tegen de feedback. Ik heb dat eens een tijdje geleden laten doen voor een strat (bij Patrick Koopman) voor een eurotje of 40 en probleem helemaal opgelost.

golfredo
29 juli 2006, 18:28
Dweezman, congrats. Nice lady.
Enjoy it.

Let me use this special Tokai thread to show a part of my Tokais


http://img152.imageshack.us/img152/2609/pict3624largerp3.jpg


Beside the Tokai Talbos on the left, the remaining guitars are Springy, Silver Star and Breezy 1978-1982

Dweezman
29 juli 2006, 18:42
Holy!

Since you're obviously familiar with Tokai's, can you tell me something about mine, using the info I shared in this thread? I'm curious about tje pick-ups, shown in the pictures (they tend to feedback to easy using high gain)

Serialnumber: 1014761


thanks in advance!

Luke-wannabe
29 juli 2006, 18:43
What the hell :chicken:
Is die kerel engels ofzo.. Wat doet ie dan op een NL forum?

Stratman70
29 juli 2006, 19:12
Hé Dweezman, de elementen zijn helaas niet origineel. Staat er verder niks op die elementen (een merk of iets dergelijks?)
Misschien is dit wel gelijk een mooie aanleiding om er texas specials of wat je dan ook maar een mooi geluid vind, er in te joppen.

Stratman70
29 juli 2006, 19:14
En die brug is ook al anders..... (tenminste, de zadeltjes) zie ik net.

Dweezman
29 juli 2006, 22:11
En die brug is ook al anders..... (tenminste, de zadeltjes) zie ik net.

Ik heb Tokai's gevonden met dezelfde zadels, maar de mijne zijn van koper. brass saddles zaten op de SS80 versie las ik op 't Tokai-forum. Maar helemaal zeker weet ik het niet.

Ganjaman
29 juli 2006, 22:34
zijn dat niet van die zadeltjes die matsumoku veel gebruikte?

golfredo
30 juli 2006, 15:59
Hey, Dweezmann,
1. your Silver Starlet shows a 1981 S/N.
2. The brass saddles are mounted usual on a SS80
3. The PUP’s are not original Silver Star
4. The pick guard is modified with an ALU shield tape.
5. The poti/switch area of the pick guard is original Silver Star.
6. the match code, stamped in the body, is original Tokai.

Robbert
30 juli 2006, 16:23
What the hell :chicken:
Is die kerel engels ofzo.. Wat doet ie dan op een NL forum?

Oh god. Niet weer dit gezeik.

Luke-wannabe
30 juli 2006, 16:59
Oh god. Niet weer dit gezeik.
:chicken: WEER dit gezeik? Ik vraag me alleen af wat een engelsman op een NL forum moet.... Geez...

Dweezman
30 juli 2006, 17:41
die engelssprekende gast geeft mij zeer bruikbare informatie...

Lief zijn, mannen. Dit topic gaat over 'n lady! ;-)

Dweezman
30 juli 2006, 17:46
Hey, Dweezmann,
1. your Silver Starlet shows a 1981 S/N.
2. The brass saddles are mounted usual on a SS80
3. The PUP’s are not original Silver Star
4. The pick guard is modified with an ALU shield tape.
5. The poti/switch area of the pick guard is original Silver Star.
6. the match code, stamped in the body, is original Tokai.


thanks a lot, SS80 is certainly new to me. That used to be a more upper range of the SS that days?

golfredo
30 juli 2006, 18:00
thanks a lot, SS80 is certainly new to me. That used to be a more upper range of the SS that days?
You are welcome, Dweezman
SS80 is the high end Silver Star.
Features one piece body, brass nut, brass saddles, better tuners and PUP's.
BTW, even your baby isn't 100% original - I'm sure, mate: It is a good rockin' player! ;)
... and the prices of ol' Tokais are rising ..

Dweezman
30 juli 2006, 21:29
thank you again, and welcome.

Dweezman
31 juli 2006, 20:36
Je kan de pickups ook (laten) waxen tegen de feedback. Ik heb dat eens een tijdje geleden laten doen voor een strat (bij Patrick Koopman) voor een eurotje of 40 en probleem helemaal opgelost.


Wat is dat ongeveer, waxen? En is dan de feedback helemaal gone? Klinkt als iets fantastisch...

Ganjaman
31 juli 2006, 20:42
Wat is dat ongeveer, waxen? En is dan de feedback helemaal gone? Klinkt als iets fantastisch...
bij waxen verzuipt je de pickups in de warme (bijen)was, doet dat een paar keer, zodat er helemaal geen lucht meer inzit en laat het opdrogen (en snijdt na de hand alle was die er nog uitsteekt eraf) dan zijn ze geïsoleerd als het ware en feedbacken ze niet meer (als het goed is)
is genoeg op internet over te vinden om het prima zelf te kunnen (wel eerst goed lezen, want als je het verkeerd doet kan het ook minder goed aflopen)