PDA

View Full Version : Nooit meer je gitaar stemmen



Holland
26 juli 2006, 07:24
Nieuwe innovatie: Tronical PowerTune
http://gearnews.web-log.nl/

CowGuitar
26 juli 2006, 07:33
Lol grappig, maar ik zou het niet kopen denk ik. Zeker nu niet als die 499 USD is :p

Holland
26 juli 2006, 07:34
En als je 2 of (veel) meer gitaren hebt..... ga je failliet!
En het is altijd weer erg leuk om Steve Morse of Joe Satriani (of wie dan ook) te horen ouwehoeren als ze de tijd moeten vullen omdat zij of hun bandleden moeten stemmen....

NielDxe
26 juli 2006, 10:23
Geinig zeg, ik had ook eens over zon systeempje zitten denken.

Ik heb niet het hele stuk doorgelezen, maar stemt dat ding continu? ook tijdens het spelen? Gaat leuk worden met bends.....

hendrix2
26 juli 2006, 10:37
ik vind het overbodig.
een echt gitarist stemt z'n gitaar zelf, het hoort erbij. Het is een van de eerste dingen die ik ooit geleerd heb, en heeft me geholpen m'n gehoor te ontwikkelen. nu heb ik geen stembakje of truckje nodig, ik hoor gewoon hoe ze moet komen.
dit weekend nog getest, nieuwe snaren steken, zonder bakje ze stemmen, en dan controleren met bakje, en ik zat erop!!!! :rockon:
ja, sorry, ik ben nogal tegen al die technische snufjes...

Veekeren
26 juli 2006, 11:12
ik vind het overbodig.
een echt gitarist stemt z'n gitaar zelf, het hoort erbij. Het is een van de eerste dingen die ik ooit geleerd heb, en heeft me geholpen m'n gehoor te ontwikkelen. nu heb ik geen stembakje of truckje nodig, ik hoor gewoon hoe ze moet komen.
dit weekend nog getest, nieuwe snaren steken, zonder bakje ze stemmen, en dan controleren met bakje, en ik zat erop!!!! :rockon:
ja, sorry, ik ben nogal tegen al die technische snufjes...

Cool als je dat kan, mij lukt het enigszins, maar als ik dan toch met mn apparaat stem staat het allemaal evenveel net niet goed :D Vooral in de band schiet dat niet op...

hendrix2
26 juli 2006, 11:20
Cool als je dat kan, mij lukt het enigszins, maar als ik dan toch met mn apparaat stem staat het allemaal evenveel net niet goed :D Vooral in de band schiet dat niet op...
tja, ik durf er ook wel eens naast te zitten hoor.
ik orienteer mij steeds op de A snaar, om de een of andere reden kan ik in mijn hoofd een perfecte A horen, en van hieruit ga ik dan verder.
ook een truk om het goed te leren is de intro van nothing else matters (die eerste maten)
beluister het nummer in je gedachten, als dat je lukt, kan je je gitaar goed stemmen hoor

Hector_Tsolodimos
26 juli 2006, 12:27
troep, troep en nog eens troep

Me_bigboy
26 juli 2006, 13:38
ik veronderstel als dat ding (met elektrisch motortje...) begint te werken dat er daar geluid vanaf komt...en omdat onze geliefde gitaartjes nogal gevoelig zijn vor aanrakingen, trillingen, geluiden denk ik dat dit niet zo prettig zal zijn...

datsun
26 juli 2006, 14:07
ik denk dat het zeer belangrijk is voor de ontwikkeling van ons gehoor. Hoe meer je het doet, hoe vlotter het dan ook zal gaan. Ik begin altijd met de hoge E snaar, dan pluk ik de B erbij, dan G, enz...