PDA

View Full Version : Diezel Einstein... WOW!



morris
25 juli 2006, 22:52
Hey guys,
afgelopen week eens een Einstein duchtig aan de tand gevoeld. Ik had alleen maar een Engl 4x12 std (oversized) tot mijn beschikking, maar wat is dit een lekker ampje. Klinkt totaal niet als wat ik van Diezel gewend ben (ik heb nog nooit een Diezel gehoord die me beviel), maar deze is absoluut de moeite waard om eens te checken. Het clean viel me niet tegen, maar eerlijk gezegd, wat te donker naar mijn smaak. Kan echter ook aan de cab gelegen hebben. Scheuren doet dat ding als de beste, zeker als je van de wat meer classic britse voicings houdt (zoals ik). Het meeste indruk maakte nog de onvoorstelbare punch en druk wat deze kleine tijger kan produceren, ook op lagere volumes. Voor dit geld (1600 bij GC Koln) is dit er zeker een die je getest moet hebben!!!

Morris

ijff
25 juli 2006, 23:27
Heb hem ook al een tijdje op het oog... mocht ik nog wat geld weten te sparen (en m'n huidige amp weet te verkopen) dit jaar dan is er een goede kans dat dit m'n volgende versterker gaat worden.

gradje pbc
25 juli 2006, 23:40
is absoluut erg vet. kanaal 2 is mijn ding, wil alleen nog
eens proberen of met andere buizen de gain beter te doceren is....

gérard

marc_o
26 juli 2006, 11:15
Hey guys,
afgelopen week eens een Einstein duchtig aan de tand gevoeld. Ik had alleen maar een Engl 4x12 std (oversized) tot mijn beschikking, maar wat is dit een lekker ampje. Klinkt totaal niet als wat ik van Diezel gewend ben (ik heb nog nooit een Diezel gehoord die me beviel), maar deze is absoluut de moeite waard om eens te checken. Het clean viel me niet tegen, maar eerlijk gezegd, wat te donker naar mijn smaak. Kan echter ook aan de cab gelegen hebben. Scheuren doet dat ding als de beste, zeker als je van de wat meer classic britse voicings houdt (zoals ik). Het meeste indruk maakte nog de onvoorstelbare punch en druk wat deze kleine tijger kan produceren, ook op lagere volumes. Voor dit geld (1600 bij GC Koln) is dit er zeker een die je getest moet hebben!!!

Morris

Meer info a.u.b.!
Heeft ie alleen 2 kanalen of is er nog iets als een solo-volume-gainverschil te schakelen?

LordRiffenstein
26 juli 2006, 11:59
Meer info a.u.b.!
Heeft ie alleen 2 kanalen of is er nog iets als een solo-volume-gainverschil te schakelen?

2 kanalen, eerste kanaal heeft schakelaar die switch tussen clean/light od/crunch, standaard is deze niet voetschakelbaar maar er is een mod waarmee het wel kan. Verder: http://www.diezelamplification.com

marc_o
26 juli 2006, 12:07
Ah, ik zag wel dat er 2 masters zijn, of is dit niet een 2e master op ieder kanaal zoals bij Engl?

gorgasm
26 juli 2006, 15:14
(1600 bij GC Koln)
1600? Dan gaat er nog 150€ korting af ofzo?Op site staat 1750€
(guitarcenter Köln? N afdeling van beyers music?)

morris
26 juli 2006, 17:44
Yep, gewoon 2 kanalen met aparte masters, waarbij het eerste (cleane) kanaal nog een 3 standen schakelaar heeft zoals The Lord aangaf. De crunch op dat kanaal (1) is trouwens erg lekker! Veelzijdig dingetje, ook al heeft 'ie twee kanalen, zeker als die 3 standen switch via een mod nog schakelbaar zou zijn! (dat had je nou niet moeten zeggen Yoeri...)

Vwb de prijs, bij Guitarcenter Koln hing er een prijskaartje van 1600 euro aan. Ik heb er verder niet bij nagedacht of dit wellicht niet goed geprijsd was, het was zoals gewoonlijk weer een zootje daar.

Morris

vinni
26 juli 2006, 21:17
Toevallig een maand geleden Jukebox gebeld of ze'm hadden
staan.....helaas niet. Maar zou wel weer binnen komen.

Overigens is er een mod waarmee je die drie modes remote schakelbaar kan maken.

Groet,
Vinni

BLOK182
26 juli 2006, 22:14
Stond op mijn testlijstje, maar was toen nergens te testen. Diezel VH4 beviel me best goed, maar wel erg duur!

Engltje
27 juli 2006, 10:20
Een vriend van me had ook gebeld naar jukebox, en ze kregen volgende week weer alles van diezel binnen. Ook de herbert dacht ik. Dus wij gaan het iig ff checken :rockon:

BLOK182
27 juli 2006, 10:30
Volgende week kwamen de Bogner cabs ook weer binnen daar, misschien eens die nieuwe Diezel aan de tand voelen als ik der heen ga!

marc_o
27 juli 2006, 10:52
Yep, gewoon 2 kanalen met aparte masters, waarbij het eerste (cleane) kanaal nog een 3 standen schakelaar heeft zoals The Lord aangaf. De crunch op dat kanaal (1) is trouwens erg lekker! Veelzijdig dingetje, ook al heeft 'ie twee kanalen, zeker als die 3 standen switch via een mod nog schakelbaar zou zijn! (dat had je nou niet moeten zeggen Yoeri...)

Vwb de prijs, bij Guitarcenter Koln hing er een prijskaartje van 1600 euro aan. Ik heb er verder niet bij nagedacht of dit wellicht niet goed geprijsd was, het was zoals gewoonlijk weer een zootje daar.

Morris


Ik doelde meer op de 2 masters die Engl hanteert, dus een overall 2e master voor je solovolume. Zit dat er ook op?

BLOK182
27 juli 2006, 11:00
Prijs zit rond de 1750 voor de 50 watter en een kleine 1900 voor de 100 watter...

ieme
27 juli 2006, 12:34
klinkt goed, gas!

gorgasm
27 juli 2006, 17:27
gaat iemand binnekort naar Guitarcenter Koln? zo ja wil je die head ff checken voor me?(prijs dan)

bluegate
27 juli 2006, 17:46
Kijk even hier: http://81.169.170.65/beyers/catalog/index.php?cPath=8_29_260

gorgasm
27 juli 2006, 21:09
daarom vraag ik of iemand em ter plekke wil checken, op de site 1750€, ts zag hem staan voor 1600€

morris
27 juli 2006, 21:17
Mea Culpa...
Ik begon aan mezelf te twijfelen, dus ik heb net nog even met mijn vriend in Duitsland gebeld die met me mee was gegaan afgelopen week. Hij was toevallig nog even teruggegaan gisteren en heeft hem nog eens getest. Op het prijskaartje stond 1745,- :dontgeti:

Sorry!
Morris

BLOK182
29 juli 2006, 18:28
Is alsnog voor veel gitaristen een interessante prijs denk ik, haalt de Diezelsound toch dichterbij in tegenstelling tot de 2500-3000 euro league waar de Herbert/VH4 in zitten (en waar zelf dan nog een footswitch/midicontroller bij moet).

Engltje
8 augustus 2006, 12:21
Afgelopen zaterdag diezel eens flink getest Bij JB.
:o DAMN, wat een versterkers. Ik heb de herbert en de einstein getest.
Wat een geluid zeg. Ik weet wat mijn volgende aankoop gaat zijn ;).

vinni
8 augustus 2006, 13:34
Waar was dat?

Groet,
Vinni

Engltje
8 augustus 2006, 16:15
Ik was met een vriend van me naar muziekhandel jukebox gereden.
Ik had gebeld, en ze hadden weer wat diezel binnen, dus daar heb ik maar meteen gebruik van gemaakt ;).

a darker shade of grey
31 augustus 2007, 17:21
Allereerst excuses voor het schoppen van een heel oud topic, maar ik kwam hier via de zoekfunctie op uit omdat ik wel geinteresseerd raak in de einstein.

Wie zou mij meer kunnen vertellen over die switching-mod? want die acht ik wel essentieel.
Kosten? Risico? Moet dat dan met een aparte footswitch, of moet je dan op de bestaande footswitch ingang een footswitch duwen met wat meer knoppen?

Squier4ever
31 augustus 2007, 19:36
Allereerst excuses voor het schoppen van een heel oud topic, maar ik kwam hier via de zoekfunctie op uit omdat ik wel geinteresseerd raak in de einstein.

Wie zou mij meer kunnen vertellen over die switching-mod? want die acht ik wel essentieel.
Kosten? Risico? Moet dat dan met een aparte footswitch, of moet je dan op de bestaande footswitch ingang een footswitch duwen met wat meer knoppen?

risico is er niet mits goed uitgevoerd, het is geen mens.