PDA

View Full Version : nieuwe gitaar!



Balthazar
25 juli 2006, 22:51
bij mijn auditie op het conservatorium zeiden ze tegen me :
je bent aangenomen maar koop alsjeblieft een fatsoenlijke gitaar !
dit heb ik dan ook maar gedaan.
doch slechts 550 eurotjes te besteden.
voor deze prijs vandaag een prachtige gitaar gekocht, een 2ehandsje.
tis een fender stratocaster usa standard uit 1997. zilver/licht groen metallic.
en damn wat speelt hij heerlijk, en wat een geluid komt er uit.
ik ben er helemaal klaar voor en ik zal mijn vertrouwde maatje richwood strat binnenkort toch echt vragen te vertrekken.

Kaïn
25 juli 2006, 22:58
Gaaf! Gefeliciteerd met je aanstelling op het conservatorium en met je nieuwe gitaar!

Kamicolo
25 juli 2006, 23:24
cool, 2 maal gefeliciteerd;)

hoe gaat dat precies auditie doen bij conservatorium? zou je is kunne we beschrijven wat je moest doen en wat heb je gespeeld?

vulvasonic
25 juli 2006, 23:29
Van harte jongen!
En doe je best daar hè?

1 tip; maak veel vrienden en doe OVERAL aan mee!!!!! (dit is een serieuze tip). :)

Anders Destium
26 juli 2006, 00:10
Gefeliciteerd met je gitaar en dat je naar het conservatorium mag. Aan je gitaar zal het iig niet meer liggen straks ;)

Balthazar
29 juli 2006, 18:54
cool, 2 maal gefeliciteerd;)

hoe gaat dat precies auditie doen bij conservatorium? zou je is kunne we beschrijven wat je moest doen en wat heb je gespeeld?
ja hoor.
stap 1 ; leuk demotje maken en formulieren invullen enzo. ik heb vier liedjes gestuurd.
- Texas Flood - Stevie Ray Vaughn
- Flying in a blue dream - Joe satriani
- eigen funky liedje
- nummertje van mijn metalcore band, balthazar

Toen mocht ik theorie komen doen. eerst een tentamen maken, wat niet zo lastig was, noten lezen, voortekens noteren, intervallen, toonsoorten, een stuk moduleren en dat soort dingen.ik ging wel veels te traag en ik was pas op de helft toen ik moest stoppen maar goed, wat ik had ging goed. Toen het solfege gedeelte, ging veel verder dan bij rotterdam, waar ze na 5 minuten zeiden dat ze genoeg wisten. intervallen, trappen, noten van papier zingen, noten opschrijven n.a.v. een pianostukje dat werd gespeeld, ritmes tikken, alles kwam zo'n beetje aan bod.

vervolgens mocht ik daar heen komen om te spelen en heb ik eerst ;
blues improvisatie gespeeld, en vervolgens surfing with the alien van satriani.
ik was vrij zenuwachtig en moest het bovendien alleen doen omdat ik mijn band verkeerd had ingelicht over de datum :(. ging dus ook niet echt lekker, en ze keken me aan ( 3 juryleden, waaronder eef albers van focus ) op een manier waarop ik dacht dat ik het nooit zou redden.

toen akkoordjes meespelen met jazzstukken. toen werd een clicktrack aangezet en zeiden ze dat ik alles moest geven. dat deed ik, beetje beetje rondlopen, ogen dicht, hoofd in mn nek. ging niet zo goed maar uiteindelijk zeiden ze dat dat wel een groot aandeel was in mijn toelating, dat ik zo gemotiveerd was en er helemaal voor ging. toen ging een van hen achter een piano zitten en speelde trage klassiek en ik moest me in de sferen en kleuren inleven en een beetje meepielen. en als laatst moest ik 'happy birthday' spelen, zonder aarzelingen, zonder pauzes en zonder fouten. klinkt makkelijk maar viel me nog knap tegen.

vervolgens moest ik 10 minuten buiten wachten en toen ik binnenkwam kwam wachtte mij het beste nieuws dat ik ooit hoorde. ze zeiden onder andere 'je laat het niet echt zien, maar we denken wel dat je het in je hebt.' hehe. en ook zeiden ze dat ik een afschuwelijk geluid had en een nieuwe gitaar moest aanschaffen ( ik speelde op mn ltd explorer, en richwood strat)

Mufftin
29 juli 2006, 19:41
damn man dat klinkt echt zo van wow :O je moet veel doen.

Philippe
29 juli 2006, 21:18
Respect! Ik doe het je zeker niet na. Enne...gefeliciteerd!

Hector_Tsolodimos
29 juli 2006, 21:27
goed gedaan joh! 2 maal gefeliciteerd! knap dat je er op zit! heel knap! hoe lang speel je al? als ik vragen mag.. en wat voor vooropleiding heb je gehad? ik zit op 5HAVO (na de vakantie dan he :P) met muziek in het pakket

Tupelo
29 juli 2006, 21:29
Congrats! :)

Hector_Tsolodimos
29 juli 2006, 21:32
goed gedaan joh! 2 maal gefeliciteerd! knap dat je er op zit! heel knap! hoe lang speel je al? als ik vragen mag.. en wat voor vooropleiding heb je gehad? ik zit op 5HAVO (na de vakantie dan he :P) met muziek in het pakket
zo, even mijn berichtje in de belangstelling zetten, aangezien ik em even aangepast heb..

Balthazar
31 juli 2006, 23:47
ik heb havo gedaan, speel 5 jaar gitaar, en daarvoor nog 7 jaar piano.

Anders Destium
1 augustus 2006, 12:53
Off topic: Heb je op het Erasmus gezeten of niet?

Daar vandaan gaan elk jaar wel mensen naar het cons. :)

goeroezeboe
1 augustus 2006, 13:52
ja hoor.
stap 1 ; leuk demotje maken en formulieren invullen enzo. ik heb vier liedjes gestuurd.
- Texas Flood - Stevie Ray Vaughn
- Flying in a blue dream - Joe satriani
- eigen funky liedje
- nummertje van mijn metalcore band, balthazar

Toen mocht ik theorie komen doen. eerst een tentamen maken, wat niet zo lastig was, noten lezen, voortekens noteren, intervallen, toonsoorten, een stuk moduleren en dat soort dingen.ik ging wel veels te traag en ik was pas op de helft toen ik moest stoppen maar goed, wat ik had ging goed. Toen het solfege gedeelte, ging veel verder dan bij rotterdam, waar ze na 5 minuten zeiden dat ze genoeg wisten. intervallen, trappen, noten van papier zingen, noten opschrijven n.a.v. een pianostukje dat werd gespeeld, ritmes tikken, alles kwam zo'n beetje aan bod.

vervolgens mocht ik daar heen komen om te spelen en heb ik eerst ;
blues improvisatie gespeeld, en vervolgens surfing with the alien van satriani.
ik was vrij zenuwachtig en moest het bovendien alleen doen omdat ik mijn band verkeerd had ingelicht over de datum :(. ging dus ook niet echt lekker, en ze keken me aan ( 3 juryleden, waaronder eef albers van focus ) op een manier waarop ik dacht dat ik het nooit zou redden.

toen akkoordjes meespelen met jazzstukken. toen werd een clicktrack aangezet en zeiden ze dat ik alles moest geven. dat deed ik, beetje beetje rondlopen, ogen dicht, hoofd in mn nek. ging niet zo goed maar uiteindelijk zeiden ze dat dat wel een groot aandeel was in mijn toelating, dat ik zo gemotiveerd was en er helemaal voor ging. toen ging een van hen achter een piano zitten en speelde trage klassiek en ik moest me in de sferen en kleuren inleven en een beetje meepielen. en als laatst moest ik 'happy birthday' spelen, zonder aarzelingen, zonder pauzes en zonder fouten. klinkt makkelijk maar viel me nog knap tegen.

vervolgens moest ik 10 minuten buiten wachten en toen ik binnenkwam kwam wachtte mij het beste nieuws dat ik ooit hoorde. ze zeiden onder andere 'je laat het niet echt zien, maar we denken wel dat je het in je hebt.' hehe. en ook zeiden ze dat ik een afschuwelijk geluid had en een nieuwe gitaar moest aanschaffen ( ik speelde op mn ltd explorer, en richwood strat)


duidelijk niet voor beginnelingen :p

gefeliciteerd met je nieuwe gitaar én met je toelating
je kan der duidelijk wat van

Davidian
1 augustus 2006, 15:18
Conservatorium lijkt me zo te horen geen reet aan.

timgte
1 augustus 2006, 16:31
Conservatorium lijkt me zo te horen geen reet aan.

Da's duidelijk... Ieder z'n ding zeg ik dan!

Zou willen dat ik goed genoeg was :roll: