PDA

View Full Version : ik zoek een buizen versterker die in de buurt komt van de koch studiotone



rupke
25 juli 2006, 21:55
HOi,

ik benwat spulen aan het verkopen en ik heb straks een budget van ongveer 100o euro. ik wil dan een tweedehands buizentopkopen die in de buurt komt van de koch studiotone. liefst een 50 watter.

ik speel alternatieve stevige rock en zoek een vette sound.

als jullie nog meer info mail dan vraag het gerust.

Ik hoor graag jullie adviezen.

Greetz Rupke

tmcm
25 juli 2006, 21:57
volgens mij komt deze in de buurt
nog nieuw ook...

http://www.keesdee.nl/kochstudiotop.htm

rupke
25 juli 2006, 21:59
Hoi

wat ik vergeten wass te zeggen is dat ik al een studfiotone heb en zoek er nog iet snaast

greetz Rupke

Anders Destium
25 juli 2006, 22:46
Twintone :cheerup: Of vond jij het geluid daarvan niet super?

rupke
26 juli 2006, 07:16
Hoi Anders Destium.

Ik heb zelf de koch twintone gehad en vond die qua sound toch minder dan de studiotone. Ik weet niet hoe de twintone II klinkt. misschien moet ik die een sgana uitproberen. Weet iemand of er en welk verschil er is klankleur / toon tussen de twintone en de twintone II

Greetz Rupke

tmcm
26 juli 2006, 09:35
Misschien een wilde gedachte
maar als je 1000 euro aan een amp wil stukgooien
is het dan niet handiger -en more fun- om gewoon een dagje uit te trekken om wat muziekzaken af te gaan?

tis maar een ideetje

Kim Wilson
26 juli 2006, 10:16
Waarom zoek je een amp die op een Studiotone lijkt, maar het niet is? Laatst was er ook iemand die een JCM800-geluid zocht. Dan denk ik, koop dan een JCM800, dichterbij kun je niet zitten. Waarom zou je een specifiek versterkergeluid gaan zoeken in een andere versterker?

Anders Destium
26 juli 2006, 10:51
Hij zoekt een versterker voor naast zijn Studiotone Kim ;)


Hoi Anders Destium.

Ik heb zelf de koch twintone gehad en vond die qua sound toch minder dan de studiotone. Ik weet niet hoe de twintone II klinkt. misschien moet ik die een sgana uitproberen. Weet iemand of er en welk verschil er is klankleur / toon tussen de twintone en de twintone II

Greetz Rupke

Ik dacht al onthouden te hebben dat je al ervaring had met de Twintone. Ik kan je niets vertellen over de Twintone II behalve dat hij minder het Koch sausje schijnt te hebben. Misschien is dat in jouw geval een voordeel :)

Zelf merk ik dat ik het erg prettig vind om twee versterkers te hebben met een compleet ander karakter. Mijn Powertone is heel gepolijst en helder, mijn 5150 daarentegen gigantisch rauw. De Powertone vind ik zelf veel beter klinken, maar het is ook zo nu en dan heerlijk om de lekker ranzige 5150 tone te hebben!

marc_o
26 juli 2006, 10:59
HOi,

ik benwat spulen aan het verkopen en ik heb straks een budget van ongveer 100o euro. ik wil dan een tweedehands buizentopkopen die in de buurt komt van de koch studiotone. liefst een 50 watter.

ik speel alternatieve stevige rock en zoek een vette sound.

als jullie nog meer info mail dan vraag het gerust.

Ik hoor graag jullie adviezen.

Greetz Rupke

50 watt multi-tone combo? Twintone 2? beide prima hoor en zeker die twintone 2 is echt te gek, maarja, dat vind ik dan, wellicht dat jij er geen zak aan vindt. Testen dus!

rupke
26 juli 2006, 12:24
Hallo allemaal

Een dagje testen ga ik zeker nog doen, maar ik dacht als jullie nu alvast een voorschot geven van een aantal amps kan ik me daar eerst op conentreren. De studiotone is echt te gek. alleen die plop g aik me steeds meer en meer aan irriteren daarom zoch ik een vergelijkbare sound met ook meer dan 20 watt vermogen. wat ik zeker ga proberen is de twintone II en wat engl amps misschien de 5150 is misschien ook wel eiets voormij. Blijft een questie van proberen toch?

Greetz en bednakt voor al jullie reacties

Rupke

marc_o
26 juli 2006, 12:57
Volgens een andere thread komt er een 40 watt opvolger van de studiotone, dus als je tot volgend jaar zomer geduld hebt (of geen geld), dan weet je wat je te doen staat...

rupke
26 juli 2006, 14:12
Hoi,

Dat klopt die ander thread is ook van mij ;-)