PDA

View Full Version : gitaar kopen via internet



Flames
25 juli 2006, 20:31
Hallo,

De laaste paar maanden ben ik verwikkeld geweest in een heftige zoektocht naar de perfecte gitaar. Uiteindelijk viel mij oog op een schecter C1 blackjack of een schecter C1 plus. Zoals sommige wel zullen weten is het niet echt makkelijk om een schecter te kopen in Nederland.

De redding kwam echter toen mijn familie besloot om op vakantie te gaan naar Canada. Ik ben nu in Canada en heb de gitaar bespeelt en ben er zoals ik al dacht helemaal ondersteboven van. De gitaar hier kopen is echter moeilijker dan ik had gedacht.

Voor de gitaar + een koffer betaal ik omgerekend in euro's ongeveer 740 euro. Hier komen blijkbaar nog import kosten opgeteld en hierdoor komen de totale kosten rond de 900 euro te liggen.

Gisteren vond ik de site http://www.instrumentpro.com.
Als ik bij deze site dezelfde gitaar zou kopen dan zou het me in totaal, (dus inclusief shipping, en douane toeslag) 650 euro kosten.

Natuurlijk ken ik alle verhalen dat elke gitaar anders is en ik heb ook alle horror verhalen gehoord over bestellen via internet.

Mijn vraag is echter zijn er hier op het forum ook mensen die wel positieve ervaringen hebben met het bestellen van een gitaar via internet.
Wat zouden jullie in mijn positie doen?

Met vriendelijke groeten,

Nicolai

DsNL
25 juli 2006, 20:34
meestal gaat het wel goed,
maar als het fout gaat worden de verhalen zo erg opgedikt dat het
lijkt dat het een extreem groot risico is en dat je beter je geld in de sloot kunt gooien. Maarja ik heb nog steeds voor mezelf twijfels, maar dat komt omdat ik nog niet echt zo veel op internet koop. Nog steeds achterdochtig :satisfie:

Flames
25 juli 2006, 20:43
ja dat heb ik dus ook...
En het helpt niet echt dat ik de creditcard van mijn ouders moet gaan gebruiken en dat die er al helemaal bang voor zijn.

Flames
26 juli 2006, 19:09
niemand ervaring?

Panto
26 juli 2006, 19:30
Heb zelf geen ervaring met gitaren via internet bestellen maar ik kwam via de schecter site op deze (http://www.ppc-music.de/) dealer. Deze zit in duitsland en zou mij daarom al een tikje meer vertrouwen geven omdat het wat dichter bij zit.

terrasbeest
26 juli 2006, 19:55
2 gitaren en 1 versterker. Wel problemen gehad met het electronisch betalen, maar dat is allemaal netjes in orde gekomen en teruggestort door de winkel(en je kan natuurlijk ook betalen aan de vervoeder ).Betreft Musicstore in Keulen en Schmidt in Frankfurt.
Alles goed verzorgd, verpakking OK enz.

Ook al heel wat boeken en dvd's gekocht in USA : opgelet met DVD's, is ginds niet dezelfde standard al in Europa, maar dat wist ik vooraf en dus netjes vooraf gevraagd of ze het wel konden leveren. Versterkers uit de USA moeten aangepast worden voor ghebruik hier, geen ervaring daarmee.

Ook al gekocht op ebay ( ebaystores, nog niks van particulieren )

hendrix2
26 juli 2006, 19:58
ik denk dat het inderdaad best is dat je iets in duitsland ofzo zoekt, dan is het minder ver om het naar jou te laten zenden, en minder kans op beschadiging ed.
ik denk dat heel veel mensen hier op het forum al goede ervaring mee hebben hoor, ik zelf heb enkel nog maar 2dehands gekocht op internet, dus kan je niet verder helpen.
succes.

Anders Destium
26 juli 2006, 20:02
Ik heb 3 gitaren besteld over het internet, en het is elke keer goed gegaan net als bij de andere dingen die ik heb besteld (elementen, random ander spul). Dat was dan hetzij met credit card, hetzij met Pay pal. Ik zou het zeker niet afraden :)

terrasbeest
26 juli 2006, 20:06
Ik denk dat je je ( wel moet ) vergissen met die omrekening van CAD naar EURO ofzo. Ik kijk even of ik die gitaar in de USA vind = aanwijzing voor de prijs.
Vergeet niet dat je vrijstelling van Sales Tax zou kunnen vragen in Canada vermits je de gitaar uitvoert buiten hun grondgebied, maar dat zou je ginder ff moeten vragen ( voor zover ze het zelf weten natuurlijk ).

terrasbeest
26 juli 2006, 20:08
dit is 'm in de USA, je kijkt wel welk model het is.

http://www.musiciansfriend.com/home/navigation?q=schecter+C1+

Brammibal
26 juli 2006, 21:03
importkosten ?
nee man. Als je de gitaar gewoon in de koffer doet, dan weten ze bij de douane toch neit dat die nieuw is ?

Quink
26 juli 2006, 21:12
importkosten ?
nee man. Als je de gitaar gewoon in de koffer doet, dan weten ze bij de douane toch neit dat die nieuw is ?

Precies, gewoon mee door de douane walsen. Daar lopen zooooveel mensen met een gitaarkoffer door, die kijken daar niet van op. En mocht er eentje een beetje overijverig zijn, zeg je toch gewoon, neeee, tweedehands. Geloven ze je gelijk! Echt hoor!


:roll: :roll:

terrasbeest
26 juli 2006, 21:17
Voor je terugvliegt gewoon wat lelijke krassen in je gitaar maken en wat vettigheid erover en de douane merkt niet dat het een nieuwe is : geniaal, dat niemand daar ooit eerder aan gedacht heeft.

Jesse v.d
27 juli 2006, 03:15
neem op de heenweg anders een lege gerelicte koffer mee en laat het plak label erop zitten van de heenreis dan kan je laten zien dat je ook met een gitaar aan kwam vliegen ;). Desnoods gooi je er op de heenweg wat los hout in zodat het gewicht ook klopt.

Flames
27 juli 2006, 03:39
Ik denk dat je je ( wel moet ) vergissen met die omrekening van CAD naar EURO ofzo. Ik kijk even of ik die gitaar in de USA vind = aanwijzing voor de prijs.
Vergeet niet dat je vrijstelling van Sales Tax zou kunnen vragen in Canada vermits je de gitaar uitvoert buiten hun grondgebied, maar dat zou je ginder ff moeten vragen ( voor zover ze het zelf weten natuurlijk ).

op http://www.instrumentpro.com maken ze de berekening al voor je de prijs ziet er als volgt uit:

Order Subtotal (EUR) 440.10 *

US Shipping & Handling 7.96

International Shipping & Handling 94.48

Customs, Duties, Taxes, and Insurance 112.67

Order Total (EUR) 655.21


DIt is de voledige prijs.
Door de vele goede verhalen hier heb ik vertrouwen gekregen en dank ik dat ik hem vanavond bestel. :)
Ik post wel een verslagje als ik hem heb!

bedankt!

guiman
27 juli 2006, 10:10
Wat misschien ook wel een goed adres is, is guitartrader, da's een groot internetverzendhuis in de VS waar je goede dingen over leest. Een andere grote op dit gebied, music123 zit sinds kort ook in Europa. In Amerika zijn ze vaak prijsbreker, maar de prijzen die ze nu in Europa vragen zijn nogal hoog. Je moet ze kennelijk even de tijd geven. in de gaten houden dus!

Quink
27 juli 2006, 10:52
Customs, Duties, Taxes, and Insurance 112.67

Order Total (EUR) 655.21

DIt is de voledige prijs.


Ik snap dat van die "customs" niet helemaal vrees ik. Betaal je de invoerrechten/belasting etc. vooruit aan hen? En dus achteraf geen bijbetaling als de gitaar hier is?

terrasbeest
27 juli 2006, 14:44
Ik snap dat van die "customs" niet helemaal vrees ik. Betaal je de invoerrechten/belasting etc. vooruit aan hen? En dus achteraf geen bijbetaling als de gitaar hier is?

Ik zit nu toevallig in die business.
Dat zou betekenen dat ' iemand' dit voor hen regelt in Europa en de bedragen dan kan doorrekenen naar hen en jij niks meer hoeft te betalen aan de 'grens' ( je hebt dit immers al aan hen betaald). Dit heet 'Franco, vertold' en dit is een constructie die natuurlijk bestaat, maar O ZO ingewikkeld is dat het me verbaast dat ze het aanbieden. Ik zou dit niet aanvaarden, want als er ergens een rekening niet klopt ( te weinig betaald )krijg je je spullen niet, en als je teveel hebt betaald zie je je centen nooit terug.
Het lijkt me veilger dat je je rekening rechtstreeks ( via een expeditiekantoor want anders loop je er een halve week voor rond) aan de douane voldoet.

Als je het echt eenvoudig wil houden : koop gewoon in Europa.
My 2 cents, en ik doe dit dus alle dagen voor m'n werk.

terrasbeest
27 juli 2006, 14:48
Ik zit nu toevallig in die business.
Dat zou betekenen dat ' iemand' dit voor hen regelt in Europa en de bedragen dan kan doorrekenen naar hen en jij niks meer hoeft te betalen aan de 'grens' ( je hebt dit immers al aan hen betaald). Dit heet 'Franco, vertold' en dit is een constructie die natuurlijk bestaat, maar O ZO ingewikkeld is dat het me verbaast dat ze het aanbieden. Ik zou dit niet aanvaarden, want als er ergens een rekening niet klopt ( te weinig betaald )krijg je je spullen niet, en als je teveel hebt betaald zie je je centen nooit terug.
Het lijkt me veilger dat je je rekening rechtstreeks ( via een expeditiekantoor want anders loop je er een halve week voor rond) aan de douane voldoet.

Als je het echt eenvoudig wil houden : koop gewoon in Europa.
My 2 cents, en ik doe dit dus alle dagen voor m'n werk.

Hun berekeningen kloppen trouwens niet eens : de invoerrechten bedragen 20.7€ en de BTW 110.71, zo zie je maar........NIET DOEN

Quink
27 juli 2006, 15:21
Ik vond het al een rare constructie. Die keren dat ik iets moest betalen was dat gewoon hier. Wellicht dat ze het als extra service aanbieden of zo, maar ik zou zelf ook liever hier betalen. (Althans, liever helemaal *niet* natuurlijk...:confused: )

Den_Echte_Jef
2 augustus 2006, 14:39
Hallo,

Ik heb reeds ervaringen met online instrumenten kopen,
en de beste oplossing is thomann (http://www.thomann.de)
Hier vind je de alle gitaren, voor de goedkoopste prijs, voor verzendkosten betaal je 8€ bij 1 verzending (maakt niet uit hoeveel artikelen) en men betaalt pas na het artikel is aangekomen, + de kans om het na 30 dagen terug te sturen, !!!


TIP !!!
thomann (http://www.thomann.de)

hendrix2
2 augustus 2006, 15:54
Hallo,

Ik heb reeds ervaringen met online instrumenten kopen,
en de beste oplossing is thomann (http://www.thomann.de)
Hier vind je de alle gitaren, voor de goedkoopste prijs, voor verzendkosten betaal je 8€ bij 1 verzending (maakt niet uit hoeveel artikelen) en men betaalt pas na het artikel is aangekomen, + de kans om het na 30 dagen terug te sturen, !!!


TIP !!!
thomann (http://www.thomann.de)
ik heb daar geen ervaring mee, maar ik zou nu ook iets willen kopen van bij thomann omdat ik deze dingen nergens anders kan kopen.
Nu vroeg ik mij af of er bij de prijs die vermeld staat op de site (bv 45euro) of er daar nog eens 21% btw bijkomt (19%voor nederland) of niet.
Dus moet ik dan gewoon effectief 45euro + 8euro betalen, of is het dan 45+(20%van45)+8 euro...
want dit kan een groot verschil maken.
sorry voor de domme vraag.

grayfink
2 augustus 2006, 16:40
Bovenaan zie je vlaggetjes staan op de Thomannsite. Als je het Nederlandse vlaggetje hebt aangeklikt gaan ze uit van 19% btw. De prijzen zijn dus inclusief.
Voor België zullen de prijzen dus een fractie hoger liggen. Ik zie daar alleen geen vlaggetje van. Mail Thomann anders even.
Ik heb zelf al 2x iets besteld bij Thomann, geen addertjes onder het gras, gewoon goed en goedkoop. Alleen moest ik de laatste keer wel 2 weken wachten op mijn bestelling.

hendrix2
2 augustus 2006, 16:47
inderdaad geen belgisch vlagje...
maar ok, of het mij nu 45 of 50 euro kost maakt me nietzoveel uit. zolang ik maar niet het dubbel moet betalen.

terrasbeest
2 augustus 2006, 17:21
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/index.php

Hier heb ik ook al spullen gehaald. Beter aanbod IMO.

hendrix2
2 augustus 2006, 17:43
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/index.php

Hier heb ik ook al spullen gehaald. Beter aanbod IMO.
niet voor het materiaal dat ik nodig heb :)

terrasbeest
2 augustus 2006, 18:22
niet voor het materiaal dat ik nodig heb :)

Voor elk wat wils natuurlijk. Als je me zegt wat je zoekt, ik ken nog wel een paar winkels........

hendrix2
2 augustus 2006, 18:25
Voor elk wat wils natuurlijk. Als je me zegt wat je zoekt, ik ken nog wel een paar winkels........
het gaat hem om een mandolinekoffer voor een Fstyle mandoline. Kan er wel krijgen in winkels, maar die zijn ongelooflijk duur. Nu staat er eentje op thomann (van het merk thomann)voor 45 euro, die mij ideaal lijkt :)
ook mandolinesnaren zijn heel erg goedkoop ivg met shops in belgie. en ze hebben een ruime keuze aan snaren.
als je een site weet waar ik deze dingen nog goedkoper of voordeliger kan vinden, zeg dan maar!

terrasbeest
2 augustus 2006, 18:39
@kenneth.
Mandolines, daar had ik me dus echt niet aan verwacht, hehe.
En koffers, daar betaal je je blauw aan verzendingskosten, in verhouding met de waarde van de koffer zelf natuurlijk. Ik zou dus dichterbij huis zoeken al denk ik niet dat dat zo makkelijk is voor mandolines omdat internetwinkels het meer moeten hebben van artikelen waarvan ze een groot volume kunnen omzetten. Ik ken de winkel niet maar Casa Benelly in Den Haag is in elk geval een winkel die dit soort instrumenten aanbiedt : de koffers zijn 99€ ( Eastmanstrings-hun gitaarkoffers zijn in elk geval zeer degelijk, maar niet goedkoop).Misschien kunnen anderen die de winkel kennen ff reageren.

Kijk bij accessoires-gitaarkoffers

http://www.casabenelly.nl/

hendrix2
2 augustus 2006, 19:07
@kenneth.
Mandolines, daar had ik me dus echt niet aan verwacht, hehe.
En koffers, daar betaal je je blauw aan verzendingskosten, in verhouding met de waarde van de koffer zelf natuurlijk. Ik zou dus dichterbij huis zoeken al denk ik niet dat dat zo makkelijk is voor mandolines omdat internetwinkels het meer moeten hebben van artikelen waarvan ze een groot volume kunnen omzetten. Ik ken de winkel niet maar Casa Benelly in Den Haag is in elk geval een winkel die dit soort instrumenten aanbiedt : de koffers zijn 99€ ( Eastmanstrings-hun gitaarkoffers zijn in elk geval zeer degelijk, maar niet goedkoop).Misschien kunnen anderen die de winkel kennen ff reageren.

Kijk bij accessoires-gitaarkoffers

http://www.casabenelly.nl/
wel, maar hierboven stond dat verzenden van een artikel van thomann steeds gewoon 8 euro kost, eender welk pakket. Dus dit vind ik wel redelijk. Probleem is dat je normaal voor een koffer al gauw 100-200 euro uit gaat geven. dat heb ik er dus niet voor over. Ik wil iets steviger dan een gigbag (het is een nogal duur instrument) maar het moet ook geen zware reizen ofzo kunnen doorstaan. Gewoon veilig op repetitie en podium raken is al voldoende :)

terrasbeest
2 augustus 2006, 21:37
wel, maar hierboven stond dat verzenden van een artikel van thomann steeds gewoon 8 euro kost, eender welk pakket. Dus dit vind ik wel redelijk. Probleem is dat je normaal voor een koffer al gauw 100-200 euro uit gaat geven. dat heb ik er dus niet voor over. Ik wil iets steviger dan een gigbag (het is een nogal duur instrument) maar het moet ook geen zware reizen ofzo kunnen doorstaan. Gewoon veilig op repetitie en podium raken is al voldoende :)

http://michaelkellyguitars.com/cases/#5

#Chris#
3 augustus 2006, 23:39
http://www.music-town.de/

Is ook een goede site om voordelig en zonder verzendkosten instrumenten te kopen