PDA

View Full Version : basspedaaltjes



ammelis
24 november 2002, 19:25
Tja, ik wist niet of ik hem nou hier moest zetten of bij randapparatuur...

Wat zijn nou leuke betaalbare pedaaltjes voor basgitaren, zodat je eens een ander geluid uit je bass kan halen.
Ik hou niet echt van distortion of overdrive ofzo, maar ik weet niet wat ik dan wel wil.
Iemand?

Laus
24 november 2002, 21:05
Octaver? octaafje lager? voor funk altijd wel aan te raden. Delay/reverb of een flanger.. wah wah...

Maar persoonlijk vind ik een overdrive wel genoeg. Dat tapdansen is meer iets voor patsers en mensen die denken dat ze kunnen spelen.

skabouter
24 november 2002, 21:05
ik vind een BASS-WAH echt leuk. gewoon wah wah maar dan op de bas. kan je hele zieke dingetjes mee doen. moet je wel pedal wah hebben !

en een phaser op de bas is wel mooi. of reverb, delay.

maar van basspedaaltjes heb ik geen verstand.
kzou niet weten welke je dan moet kopen. gewoon in de winkel vragen of je die bovenstaande effecten voor de bas ff mag proberen ofzo.

let wel op dat ze je niet gewone gitaareffecten aansmeren !

AntY
24 november 2002, 21:11
Cliff :smile:

Moet je Anesthesia - Pulling Teeth eens downloaden, vette distortion en lekker veel wahwah. (en NEE!!! ik kan heel goed spellen, en ik hou niet van foute pop!)

flearulez
24 november 2002, 21:14
Af en toe vind ik het zielig dat sommige mensen hun slechte spel achte een laag fx willen verbergen...niet dat dat hier het geval is ofzo.
maar ga niet te ver erin.
ik houd het op bass overdrive, wha-wha, bassballs. ik wil ook wel een een octaver proberen.
Allodox, zei jij niet ooit dat een pitchshifer beter werkte en meer lagere octaven kon volgen (open E?? hehehe)

AntY
24 november 2002, 23:14
was dat niet iets over t verschil tussen octave en pitch shifter of zo?

pimmetje
25 november 2002, 02:25
Hier staan wat onmisbare bas-fx:
http://www.angelfire.com/yt3/redtele/bass.html

flearulez
30 november 2002, 17:59
geinig, ik speel liever zonder die dingen!
probeer eens wat fx van EBS die zijn echt solid, met 2 knoppen zelf ik kan die dingen begrijpen. Owja stay away from multie-fx dingen

Semafoor
30 november 2002, 19:03
Multi's zijn tegenwoordig niet slecht meer vind ik, de goeden zijn alleen een beetje duur (roland heeft een ding van meer dan duizend euro...).

Semafoor
30 november 2002, 19:04
En om even op de vraag terug te komen...
Boss pedaaltjes vind ik over het algemeen wel aardig en ze zijn goed te betalen.

flearulez
30 november 2002, 19:24
ik ben het niets eens met de multi pedalen, ik vind ze moeilijk in gebruik, te duur en vaak inferieur in geluid.

een voordeel als je nog niet weet welke effecten je wilt kun je ereen aanschaffen, maar ook dan raad ik het niet aan

basswasp
30 november 2002, 21:23
Een goede Multi is duur en bij de goedkopere heb je een slecht geluid (ook als ie uit staat --> meestal Virtual Bypass) en klinken de effecten bijvoorbeeld anders bij een ander volume... En dan mag je weer een avondje pielen om de instellingen goed te krijgen...

Dude
18 december 2002, 11:58
ammelis niet tevreden met dr multi effect ??

potverdorie heel rotterdam voor doorgereden !!!! :wink:

Venomer
18 december 2002, 17:00
Een multi-effect is toch erg handig als je niet precies weet wat je wilt. Je kunt voor weinig geld eens wat uitproberen.

Ik heb zelf een Zoom BFX708. Geen topkwaliteit, maar wel heel bruikbaar. Handige features zijn dat je je koptelefoon er op kunt aansluiten en er zit een "drumcomputer" in.

Uiteindelijk ontdek je dat je maar één of twee effecten vaak gebruikt. Dan is het tijd om dat bepaalde effect "los" te gaan aanschaffen.

Laus
22 december 2002, 22:48
leuk, ik heb de BFX708 ook gehad en daarvoor een 506 dacht ik. Allebei verkocht aan andere beginnende bassisten.

Maar ik mis em wel, want nu heb geen iets meer waar ik een koptelefoon in kan douwen. En die 708 klinkt op een koptelefoon echt als een klok. Helaas op de grote amp totaal niet, maar ik ben ook niet 100% tevreden met de Boss OD3B. Toch es een andere OD uitproberen..

basswasp
22 december 2002, 23:30
Hé... 'k heb net ff de Guitar FX Box 2.6 demo gedownload. Dit is een multi effect voor gitaar voor op de pc, maar bas inpluggen (op mic ingang van de pc) werkt ook gewoon. Als je dat ding goed aan de praat hebt, met wat goede speakers (zelf heb ik 'm op een stereotoren aangesloten) is 't echt cool :grin:. Vooral de AutoWah!

Moet je echt een keer uitproberen: http://www.guitar-fxbox.com :smile:

basswasp
22 december 2002, 23:30
Voor 't 'echte' werk is het kopen van losse pedaaltjes natuurlijk beter... maar 't is echt leuk om een keer met dit ding te spelen :smile:

basbeest
29 december 2002, 13:22
Ik heb sinds kort een meesterlijk apparaat. De Akai Headrush E1. Het heeft een normale delay funktie en een tape echo waardoor je hem over verschillende versterkers in stereo kunt laten echooen. Dit is allemaal wel aardig. Maar het gaafste is de looprecording functie die er op zit. Iets inspelen op een knoppie duwen en hij blijft het loopen vervolgens kun je hier zoveel op stapelen als je wilt. En zo dus een vette groove maken. Als je veel alleen speelt is dit echt het hebbedingetje om te hebben.

AntY
29 december 2002, 14:31
ik heb die fx box ook gedownload. Ik sluit mn bas ook direct aan op de mic, en dan sluit de headphone uitgang weer aan op mn basversterker. Alleen als alles op clean staat heb ik al onwijze distortion. misschien maar ff die line-in toch proberen, dat schijnnt beter te zijn. maar wel best kewl anywayz...

AntY
29 december 2002, 17:30
waaaaaaah dat ding is fantastisch

kan ik voor nop anesthesia es spelen met distortion

kwestie van goed instellingen maken... en gewoon je bass amp gebruiken :razz:

phat

Ruud
29 december 2002, 19:02
Hee, wat gaaf, bassen via de PC, kun je der ook mee opnemen en loopen? Ist kwalitatief wel een beetje hoogwaardig dan?

basswasp
29 december 2002, 19:44
Je kan wel zo'n recordding instellen, 'k heb daarmee iets cools met die autowah gedaan en dat opgenomen... inmiddels heb ik die al weer per ongeluk weggegooid, maar 'k zal wel een keer een nieuwe opnemen en hier posten :smile:

Laus
29 december 2002, 23:41
hoe krijg je die grote Jackplug uit je gitaar zodanig dat ie in je PC past??

basswasp
30 december 2002, 10:18
Verloopstekkertje :wink:

De meeste electronicazaken hebben wel zo'n ding :smile:

MikeDirnt
30 december 2002, 15:43
wel uitkijken.. ik was ook lekker bezig met die guitar fx box.. en rag rag, stekkertje krom van het verloop stekkertje, en er zit nu iets niet goed bij de Line in van de pc, dus kijk uit

basswasp
30 december 2002, 19:16
Da's bij alle verloopstekkertjes: uitkijken dat je de input niet kromtrekt...