PDA

View Full Version : Mooie staalsnaar?



NielDxe
25 juli 2006, 15:50
Hey luitjes.

Ik heb behoefde aan wat advies.
Oorspronkelijk ben ik wat meer van een electrisch gitarist en ben niet zo hard thuis in de (semi)akoestische gitaren.

Ik ga komend schooljaar een nieuwe studie volgen in de muziek en ben opzoek naar een lekkere gitaar voor het songwriten.

Criteria:

- Lekker aanwezig, veel volume.
- Het liefste met cut-out, zodat hij toch wat toepasbaarder is.
- Het liefste Semi Akoetisch.
- Van redelijke - goede kwaliteit als het gaat om intonatie, etc.
- Moet ook linkshandig te leveren zijn.
- Moet betaalbaar zijn voor een low budged student :P

Ik hoor graag tips van mensien die wat meer thuis zijn in ditsoort gitaren!

Grz!

Daan.

Don Capo
25 juli 2006, 15:55
Bekijk even de sticky's bovenaan daar staan al heel wat adviezen in. Er mag trouwens nog wel wat meer bij mensen!

Taildragger
26 juli 2006, 00:04
Voor de betere 'betaalbare' gitaren raad ik je een Tanglewood aan of een Blueridge. Blueridge maakt bijv. dreadnoughts (met of zonder cutaway) die echt heel dicht de Martin sound benaderen en dus top klinken én ook betaalbaar zijn. En leverbaar in Linkshandig mét element ingebouwd.
Check maar eens wat internet stores, of probeer er eentje uit ergens.

Voor nóg goedkoper raad ik je een JOhnson aan, waar je ze krijgt weet ik effe niet, moet je effe googlen.

Succes!

Flipkoos
26 juli 2006, 09:52
wat is het maximale bedrag dat je te besteden hebt? ik raad nog altijd een tweedehands aan, omdat je dan gewoon een betere gitaar kunt kopen voor hetzelfde geld...

NielDxe
26 juli 2006, 10:25
nouja ik zit toch een beetje te denken aan een max van zon 600 euro. Iets waarmee ik mijn schootijd goed kan doorstaan.

Satriani
26 juli 2006, 11:47
De akkoustiche 2dehands markt is kut. Of er staan crap gitaartjes van 100 euro of crafters etc, of het zijn gelijk taylors en martins van 3000.