PDA

View Full Version : yamaha emp700 of Digitech TSR12??



jacksonboy
24 juli 2006, 23:36
hello

ik ben nieuw in de wereld van de rack en hoop hier wat meer te kunnen leren.

ik speel zelf metal eingenlijk meer metalcore.
nu is mijn vraag welke van de 2 fx units zou ik nemen heb als een power amp engl 920 gekocht en een preamp jmp-1.

graag had ik de mening van jullie gehad

mvg Tom

paulusdeBKB
25 juli 2006, 00:36
Allebei de units zijn in principe prima bruikbaar in een 19" gitaarsetup, maar ze zijn allebei ook vrij zeldzaam in gitaristensetups. Je kunt ze allebei veilig kopen want de geluidskwaliteit is ok (de galm van de Digitech heeft een wat 'harder' klankkarakter als ik het me goed herinner).

Maar je kunt natuurlijk ook proberen een tweedehands Rocktron Intellifex of Replifex op de kop te tikken. Dat zijn apparaten die echt voor gitaristen zijn bedoeld en die hier op het forum nog regelmatig worden besproken. Wel zo handig als je vragen hebt. Een Intellifex moet je tweedehands voor 200 euro kunnen kopen, de Replifex gaat voor 300-350.

Als de TSR 12 of de EMP aanzienlijk goedkoper is dan kan je dat ook doen natuurlijk.

dml
25 juli 2006, 05:03
EMP700 is een stukje ouder dan de TSR12, dat kun je horen, de EMP zuigt ook nogal wat toon weg. De TSR doet dat ook maar veel minder, eventueel is dat te compenseren door gebruik te maken van een algoritme waar een EQ bij in zit. De EMP is wat dat betreft een stuk spartaanser uitgevoerd, je kan (als ik het me goed herinner) maximaal 3 of 4 effecten aanzetten, bij de TSR is dat 7 of 8. Voor beide apparaten geldt echter dat presets vrij traag schakelen. Persoonlijk zou ik voor de TSR gaan, maar de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik ze beide heb gehad.

paulusdeBKB
25 juli 2006, 08:37
@ DML: "beide heb gehad"?

vester86
25 juli 2006, 17:36