PDA

View Full Version : krassen na het polijsten



mm80
24 juli 2006, 20:44
Ik heb mijn telecaster body ongeveer 3 weken laten uitharden en ben toen begonnen met polijsten. ik heb gebruikt Commandant 4, de blauwe en daarna
Speedshine van Valma.

Na dit proces nog een giga hoeveelheid krassen. Wat is nu het beste om te doen? Verder laten uitharden en dan weer opnieuw polijsten of mischien weer gaan natschuren mijn een fijnere grit (mijn fijnste was 1200) en dan opnieuw polijsten, of zelf schuren en een nieuwe laklaag aanbrengen? Moet ik in het laatste geval dan trouwens weer weken laten uitharden of kan iets minder ook?

Michell

fred dons
24 juli 2006, 20:52
ik polijst tegenwoordig gelijk met die sponzen polijstkoppen van stewmac voor op je boormachine (Mattia had ook een adres in nederland die ze verkocht) ben gelijk van al mijn krassen af (binnen een paar minuten)
vroeger was ik uren bezig met 2000 grit nat schuren en vervolgens polijsten met commandant 4 voordat de meeste krassen weg waren.

nu kun je nog een keer met een hogere grit nat, met afwasmiddel schuren en nog een keer polijsten
als je een nieuwe laag wilt spuiten kun je na een week wel weer polijsten

mm80
24 juli 2006, 22:22
Ik zou inderdaad eens moeten beginnen met het bestellen van die sponzen polijstkoppen. Omdat ik niet zo geduldig ben had ik een alternatief verzonnen maar ik ben bang dat dit averechts heeft gewerkt. ik heb nl gewoon een plat blokje hout gezaagd een lange schroef erin gedraaid zodat ik hem kon monteren op de boormachine en een stuk katoenen doek op het stukje hout gevouwen en vast gemaakt. Op zicht ging dit prima en kon ik met hoge toeren over de body maar het resultaat was er dus niet naar.

Is het gewoon schuimrubber wat er op die polijstkoppen zit, of is dit speciaal materiaal?

fred dons
24 juli 2006, 23:48
tis gewoon een spons ( zo voelt het wel aan in ieder geval) maar het zal wel bijzonder materiaal zijn want met een normaal sponsje lukt het niet ;)

met acryl moet je uitkijken dat je boormachine niet te veel toeren maakt en je lak te heet wordt, de kans is dan namelijk groot dat je lak smelt
dus niet te lang op 1 plek blijven met het polijsten

vester86
25 juli 2006, 17:28
is dit een goeie polijstkop
http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?cPath=368_372&products_id=2014
in combinatie met http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?cPath=368_372&products_id=2015

rinaldo
25 juli 2006, 17:43
die schuimsponzen zijn ook gewoon bij de gamma te koop,steun schijfje erbij kopen en polijsten maar. zit gewoon klitteband op dus makkelijk en snel te verwisselen, werkt perfekt

Mattia
28 juli 2006, 22:40
nonpaint.nl was het adresje. Ze hebben ook scherpe prijzen op hele boeken (50 vel ofzo) nat/droog schuurpapier, 3M spul enzo. Ook een mooie selectie spuitpistolen als je dat moet hebben. Service was ook prima.