PDA

View Full Version : Nieuwe Koch Powertone II + 2x12 cab



lampz
24 juli 2006, 18:57
Na een tijdje rond te hebben gehangen op dit forum zonder zelf echt fanatiek te replyen (buiten een paar vraagjes) wilde ik graag mijn aanwezigheid op dit forum starten met een foto van mijn nieuwe versterker: de Koch Powertone II (met EL34 buizen) met een bijbehorend 2x12 cabinet!

http://www.fmusic.nl/lampz/koch_powertone_2.jpg

Heb d'r gelijk ook bijpassende flightcases bij besteld. Het is echt in één woord geweldig!

BLOK182
24 juli 2006, 19:04
Mooie amp! Waar speelde je eerst over? Welkom trouwens!

armageddon
24 juli 2006, 19:06
Yey! Nog een Powertone II gebruiker!! :D
Fantastische koop ofniet? Eerste amp waarvan ik vanaf het begin tevreden over ben.

lampz
24 juli 2006, 19:09
Ben begonnen met een Peavey Rage 158 (blijft een leuk oefenampje) en daarna naar een Marshall AVT50H met 4x12 cab. Die AVT-serie was 'm echt niet, maar heb daardoor wel geleerd wat ik wel en wat ik niet wilde. En na heel veel uitproberen (Engl, Marshall, Bogner, Budda) toch voor deze amp gekozen. Lekkere sound en veel instelmogelijkheden!
Op advies van de forummers hier trouwens voor een 2x12 kast gegaan. Voorlopig sta ik toch nog niet op Lowlands of Pinkpop en met die flightcases is 't altijd makkelijk om 'm op de goede hoogte te brengen.

Dankjewel voor het welkom trouwens :)

Bruce
24 juli 2006, 19:39
Powertone II is idd een geweldige amp!
Welcome to the club!

Wabbie
24 juli 2006, 20:03
ah nog een powertone2 gebruiker! Vette shit. Hoeveel kosten die 2x12" cabs van Koch eigenlijk? En beter nog, hoe klinken ze?

lampz
24 juli 2006, 20:13
't Is dezelfde 2x12 cab met het grijze speakerdoek, alleen dan custom met zwart speakerdoek gemaakt :) Weet niet de precieze prijs omdat ik met inruil en korting zat, maar volgens mij ligt de adviesprijs rond de 500 euro. Ik vind 'm erg lekker klinken! Veel lekker 'in-je-maag'-laag!

Anders Destium
24 juli 2006, 20:23
Gefeliciteerd!

Ik heb de oude Powertone met Koch 2x12 (in combovorm) maar die heeft ook een hoop laag waar je maag bang van wordt :rockon:

Helter Skelter
24 juli 2006, 20:24
goeie binnenkomer!

congratzzz...

Toaster
24 juli 2006, 22:23
Hé Mede Koch PII bezitter! Gefeliciteerd en welkom!

Analie-G
25 juli 2006, 01:33
Hi,
tof kerel !!

Heb je een Powertone 2 met de mid boost modificaties erin ???
Ze klinken echt stukken beter dan de `oude` powertone 2.

Al met al kost zo`n modificatie rond de 65 euro...dus....

Veel plezier ermee en mooi met flightcase erbij ...goed gereedschap is al half werk en nu nog flink spelen !

Gr,
A+

lampz
25 juli 2006, 07:50
Tja, ik heb bij beide gainkanalen de mogelijkheid tot 'mid boost' en ik heb 'm nieuw bij Koch vandaan gekregen, dus ik ga ervan uit van wel :)

Harm
25 juli 2006, 08:39
Yep, dan heb je de mid boost erbij! Heerlijk voor de punch!

Lekkere versterker, en ik vind het super klinken!

Trouwens Anders: die oude P1 is ook super, de P2 is ietwat moderner in sound (en met modificatie wat middiger en lijkt wat meer presence te hebben) maar ik heb de P1 altijd met veel plezier veel gebruikt!

Harm

lampz
25 juli 2006, 21:25
Inderdaad erg lekker :) Heb ze ook bij beide gainkanalen aanstaan. Wat ik ook echt een ontzettend gave feature vind is de speaker damping, fantastisch lekker laag voor thuis terwijl ik 'm op 't podium gewoon op 'high' zet voor een strak geluid wat de bassist niet in de weg zit :)