PDA

View Full Version : gezocht



Ibanez RuleZ
24 juli 2006, 17:55
het staat al in mn sig, maar ik zoek een band in de buurt van Veenendaal/Ede of iets in een straal van 10 kilometer daaromheen.

wie ben ik
ik ben een 24 jarige GITARIST (goh). ben begonnen op mn 8e met gitaar, dus heb ondertussen al ongeveer 16 jaar snaarervaring. ben begonnen met klassiek gitaar en heb dat tot mijn 16e gedaan en ben daarna overgestapt op electrisch. Op de electrische gitaar voornamelijk kennis gemaakt met de heftiger muzieksoorten met bandnamen als Metallica (ook origineel), Guns n Roses en ben daarna naar meer uitdagingen gaan zoeken en kwam bij Dream Theater, Steve Vai, Satriani, Liquid Tension Experiment etc terecht.

echter door invloeden van verschillende bands is dat veel diverser geworden. mijn vorige band was een coverband (duck4cover, http://www.duck4cover.nl voor informatie) die heel brede muziek speelde: van Jazz tot aan jaren 80 metal en van biermuziek tot nummers van Toto en Mark King. Mede door die laatste band heb ik leren omgaan met veel verschillende muzikanten en heb ik leren spelen in een grote band (de band was 9 man sterk).

Ik kan zowel dienend spelen (samenspel met de band is het allermooiste wat er is, zeker als het technisch leuk is zoals nummers van Toto) als mijn weg vinden met (on the spot geïmproviseerde) solo's. Technisch kan ik in ieder geval wel wat.

Mijn bandervaring is in het kort deze

2000 - school hardrock coverbandje
2001-2002 - Rock coverband Immento (is uit elkaar)
2002-2004 - Melodische Metalband Picture of the Moon (eigen nummers)
2004-2006 - Coverband Duck4Cover (uit gegaan vanwege verhuizing)

zoals het bovenstaande lijstje al aangeeft: interesse is breed

in al dezze band heb ik overigens altijd ook gezongen: zowel lead als backing vocals, dus ik heb op dat punt ook enige ervaring. ik zit stemwise ergens tussen Bariton en Tenoor in.

wat zoek ik
in principe lijkt een band met eigen muziek mij verreweg het leukste en dan moet er in de rock hoek worden gezocht: stijl kan wat mij betreft varieren tussen bryan adams en alter bridge.
echter, in anderssoortige bands kan ik waarschijnlijk ook best uit de voeten (blues rock tot de melodische metalbands)

een coverband vind ik overigens ook altijd gaaf, heb dr al een aantal versleten.

ik zoek wel een band met technisch capabele muzikanten. ik heb 2 bands gehad waar dat minder bij in orde was en met mijn huidige ervaring zal ik in een band met relatief beginnende muzikanten mezelf heel snel gaan ergeren. de lat ligt dus duidelijk al op een behoorlijk niveau.

mocht jij met je band een gitarist zoeken en mij herkennen als zijnde passend: stuur me een PM of anders een email naar harrald punt polet "at" gmail punt com

groeten

Harrald