PDA

View Full Version : Stoppen



Bobbel
24 juli 2006, 16:36
Hey allemaal,

Na lang nagedacht te hebben heb ik besloten om te stoppen met gitaar spelen. De reden is dat ik te weinig speel (1 uur per maand) en er te weinig lol aan beleef.
Nou vraag ik me af wat goede prijzen zijn om mijn gear te verkopen.

Ik heb een;

Fender USA strat (blank gelakt)

Fender USA Jaguar (sunburst)

Gibson SG Classic (p-90 elementen dus)

Fender twin reverb (met een mooiere soort speakers)

(en wat effecten maar dat doet er niet toe)

Alles is alleen binnenshuis gebruikt en niet of nauwlijks beschadigd.

Er is geen haast bij dat ik het verkoop, maar ik wil graag weten wat een eerlijke prijs is voor deze producten.

GibsonDC
24 juli 2006, 16:49
Voor die Fender USA: 700-1000euro
Fender jaguar: 700-1500euro
Gibson SG: 1200euro
Fender twin reverb: 900 euro?

Ik denk dat je er nog zoiets voor kan krijgen.

Aimé
24 juli 2006, 16:51
Komaan zeg, wat n zever

FruscianteFan
24 juli 2006, 16:55
En laatst was je nog zo moeilijk aan het doen om te beslissen welke je weg zou doen vanwege geldnood?

Bobbel
24 juli 2006, 16:58
idd, maar ik ben gaan beseffen dat dat komt omdat ik ze mooi vind en leuk om te hebben, maar waar ze voor zijn gebruik ze eigenlijk niet voor...

FruscianteFan
24 juli 2006, 16:58
Dan speel je gewoon niet meer, maar houd je ze wel :D

marter544
24 juli 2006, 17:03
Ik zou minimaal 1 gitaar en je versterker+een scheur pedaal houden, zodat je nog ooit eens wat kan spelen als je daar zin in hebt, als je alles weg doet ga je daar echt spijt van krijgen!

Rw
24 juli 2006, 17:07
verkoop alles en koop voor 100 euro een ibanez start pakkket met amp... en als je dan toch de behoefte hebt... :D

Bobbel
24 juli 2006, 17:15
ik heb nog een akoestische gitaar dan...

bat
24 juli 2006, 17:15
Zo'n 8 jaar geleden was ik het ook helemaal zat. Ik heb toen de meeste gear (alles wat nog bij mijn ouders thuis stond) in één keer verkocht, voor eigenlijk te weinig geld. Puur omdat ik er toch nooit meer op speelde. Het enige wat overbleef was m'n strat, en ook dat scheelde weinig.

Een jaar of 2 later kroop het bloed waar het niet gaan kon en begon ik weer een beetje te pingelen.

Doe wat je doen moet, zorg ervoor dat je een nette prijs krijgt en hou de gitaar die in verhouding tot wat je ervoor wilt vangen het minst opbrengt. Al was het maar als reminder.

Jay75
24 juli 2006, 17:24
Ik neem alles van je over voor 1000 euro en kom het meteen halen!

MVG

Jeroen

Bobbel
24 juli 2006, 17:26
grapjas...

Wormaap
24 juli 2006, 17:39
Dude, ben je serieus?
Bij dit topic krijg ik nogal het gevoel dat je ons zit te bezeiken, dit meen je toch niet? :(

Bobbel
24 juli 2006, 17:42
Dude, ben je serieus?
Bij dit topic krijg ik nogal het gevoel dat je ons zit te bezeiken, dit meen je toch niet? :(

ik ben bloed serieus...

Negative K3 fan
24 juli 2006, 17:49
ik kan me het best voorstellen, al je gear verkopen en een degelijke western kopen is misschien ook geen slecht idee.

Dweezman
24 juli 2006, 18:09
Bobbel, je hebt PM.

Jax
24 juli 2006, 18:12
dude, ga in een band ofzo, dan komt de lol wel weer terug.

Mr.Bluesbreaker
24 juli 2006, 20:20
+15!
Als is het maar om die vette solo voor een publiek vol mooie dronken studentes eens per 14 dagen te mogen spelen. Maarja, hoe meer men te koop aanbied, des te lager worden de prijzen... ik weet nog niet wat ik je ga adviseren:)

Tupelo
24 juli 2006, 20:30
Ik denk er ook weleens over om de boel de deur uit te doen m.u.v. mijn resonator, archtop & 1 tele.
Gewoon klein ampje voor thuis.

Aron Maiden
25 juli 2006, 11:17
Ik had zoals velen zeggen hier teminste 1 gitaar/ versterker gehouden... je weet maar nooit, mischien is het de laatste maanden zo, maar denk eens naar dat stel dat je nog eens zin krijgt je helemaal geen gitaar meer kan pakken,

Oke die gear wat jij hebt brengt natuurlijk wel wat centen op, en als je in geld nood zit is dat wel goed te gebruiken natuurlijk, maarja hou gewoon een fender ofzo,

vulvasonic
25 juli 2006, 13:31
Gewoon doen, Bobbel. Stop nu meteen en verkoop de hele rotzooi. Ga je huisje opnieuw inrichten of koop een leuk tweedehands autootje, maar doe ik vredesnaam die gitaren weg. Koop desnoods een mooie poster van een strat ofzo, maar verkoop dat spul!

Veel te zonde om zulk mooi spul ongebruikt in een hoek te laten staan.

Orpheo
25 juli 2006, 13:51
Gewoon doen, Bobbel. Stop nu meteen en verkoop de hele rotzooi. Ga je huisje opnieuw inrichten of koop een leuk tweedehands autootje, maar doe ik vredesnaam die gitaren weg. Koop desnoods een mooie poster van een strat ofzo, maar verkoop dat spul!

Veel te zonde om zulk mooi spul ongebruikt in een hoek te laten staan.

goh mario, beetje gas voor die items? :D

Snuiter
25 juli 2006, 14:35
Als het geen haast heeft, wil ik je Twin wel. ;).

rickert
25 juli 2006, 14:38
Gewoon doen, Bobbel. Stop nu meteen en verkoop de hele rotzooi. Ga je huisje opnieuw inrichten of koop een leuk tweedehands autootje, maar doe ik vredesnaam die gitaren weg. Koop desnoods een mooie poster van een strat ofzo, maar verkoop dat spul!

Veel te zonde om zulk mooi spul ongebruikt in een hoek te laten staan.

daar ben ik het roerend mee eens, zulke gitaren zijn om elke dag liefkozend te mishandelen, niet om heel lang in de hoek te laten staan!

ponq
25 juli 2006, 14:47
ik heb ook zo'n periode gehad dat ik niet speelde.... spullen verkocht...te goedkoop... 3 jaar later kwam t weer terug (al die tijd wel een akoestische gehouden)... echt, dat je wat verkoopt ok, maar hou op zn minst je fav elec gitaar.

GuitarMaster
25 juli 2006, 17:19
Is dit niet gewoon een verkapte manier om je spullen te verkopen? Met 3 minuten zoeken kun je vinden wat dergelijke spullen opleveren.

Dweezman
25 juli 2006, 17:24
Ik ga voor die Jag! ;-)

Jay75
28 juli 2006, 16:51
Mijn bod staat nog steeds :P

hubert
28 juli 2006, 17:39
bobbel: Ik wil best wel je gibson sg classic bij me houden (dan heb ik er twee)....dan spreken we af dat ik op hem pas en dat wanneer jij weer zin krijgt om te spelen, dat je hem dan gewoon komt halen. Weet je ook zeker dat je ergens nog een gitaar in je bezit hebt..... :)

serieus....doe in ieder geval niet alles weg. Daar ga je op langere termijn echt echt spijt van krijgen.

Tupelo
28 juli 2006, 19:05
Ik zou die Jag houden... want daar zat een verhaal achter begreep ik... en ik vermoed welk verhaal..

Rest eruit.
Klein ampje erbij voor als je een keer zin hebt om te spelen 1* per week.
Kun je later nog evalueren of je de Jag er ook nog uit doet.

Bluesbreaker
28 juli 2006, 19:11
Inderdaad, gewoon alles verkopen! Dan kun je weer beginnen met roken!!!

-robbert-
29 juli 2006, 17:03
haha dit is echt een typisch voorbeeld gear verslaafd zijn en niet kunnen spelen.

zielig die materialistische mentaliteit van een flink aantal mensen hier op dit forum.

Luke-wannabe
29 juli 2006, 17:21
Wtf is dat nou voor een opmerking..?
Als die jongen wil stoppen wil dat toch niet zeggen dat ie materialistisch is... :chicken:

Bluesbreaker
30 juli 2006, 19:35
Iedereen die meer dan 1 elektrische gitaar heeft is materialistisch, niks mis mee :)

Tupelo
30 juli 2006, 19:47
Los daarvan... ik heb bobbel nooit horen spelen... :confused:
Denk overigens dat het merendeel van de amateurs & semi pro's ietwat overdadig uitgerust zijn.
Ben eerlijk! :)

Joey Handsome
30 juli 2006, 20:00
En wat is daar erg aan. Het is toch leuk om gear te verzamelen en d'r lekker op te pingelen. Waarom moet je per sé daar erg technisch voor zijn. Ik speel zelf ook als een zak stront, maar ik heb er wel lol in. En ik wil ook een leuke verzameling aanleggen.

Tupelo
30 juli 2006, 20:03
Is ook niets mis mee, is precies mijn punt.
Bovendien, geld dat je in een gitaar hebt zitten is - mits je er zuinig op bent - een spaarpot.
Is tenminste materie!

Joey Handsome
30 juli 2006, 20:05
I know. Ik reageerde ook niet direct op jou post. Had wat duidelijker moeten zijn. Ik kan me er een beetje aan ergeren dat het blijkbaar niet gegund is dat iemand af en toe gewoon wat pingelt en toch leuke gear heeft.

Neals
30 juli 2006, 21:23
Zelf ben ik ook mijn gear totaal niet waard, maar mijn hart gaat flink wat harder kloppen als ik mijn Gibson Les Paul oppak :D

Anders Destium
30 juli 2006, 23:50
haha dit is echt een typisch voorbeeld gear verslaafd zijn en niet kunnen spelen.

zielig die materialistische mentaliteit van een flink aantal mensen hier op dit forum.

Ik kan niet gitaarspelen en heb veel te veel en te dure gear, en ik ben er trots op :cheerup:

Zielig die jaloerse mentaliteit van een paar sloebers op het forum.

taylor
31 juli 2006, 10:59
het tis maar wat je zielig vind...

Jorikjet
31 juli 2006, 11:00
Ik kan niet gitaarspelen en heb veel te veel en te dure gear, en ik ben er trots op :cheerup:

Zielig die jaloerse mentaliteit van een paar sloebers op het forum.
misschien, maar ik kan het wel begrijpen... het is toch ook raar als iemand 3 ferrari's heeft, terwijl hij pas net 1 maand zijn rijbewijs heeft

schizo910
31 juli 2006, 11:03
Ach de discussie gaat weer de oude kant op. Who cares? Zelfs als je geen noot kunt spelen mag je toch gewoon de duurste gitaar open die er is? wat zou het? Ook niet iedere Ferrari bezitter kan rijden als een Schumacher... :seriousf:

schizo910
31 juli 2006, 11:04
misschien, maar ik kan het wel begrijpen... het is toch ook raar als iemand 3 ferrari's heeft, terwijl hij pas net 1 maand zijn rijbewijs heeft


Jan Smit had toch al een BMW vóór hij zijn rijbewijs had? Who Cares?

Ik heb een hele dure pannenset! Maar ik kan niet zo goed koken als Jamie!

Jorikjet
31 juli 2006, 11:06
het is vooral zonde vind ik... op een gitaar van 1000 euro moet gewoon veel en goed gespeeld worden...

maar idd, dit is een discussie zonder einde ;)

Kim Wilson
31 juli 2006, 11:07
Ik heb een Japse Fender strat en een Fender Hotrod, en nóg denk ik dat ik overdadig uitgerust ben. :(

taylor
31 juli 2006, 11:14
het is denk voornamelijk een hele andere gedachte waar ik niet bij kan komen bedoel voor het geld van je dure gear kun je les nemen bij de top gitaristen van nederland.

sickpunk
31 juli 2006, 11:18
het is vooral zonde vind ik... op een gitaar van 1000 euro moet gewoon veel en goed gespeeld worden...

maar idd, dit is een discussie zonder einde ;)

wat is dat nou voor onzin, het gaat toch uiteindelijk om de lol?? als iemand het geld heeft om het te kopen, waarom niet? ik zie af en toe het punt niet van iedereen, who gives a fuck waar iemand op speelt?

Anders Destium
31 juli 2006, 11:18
Ik vind het een beetje jammer dat -robbert- het nodig vindt om een waardeoordeel te koppelen aan dingen die een ander IMO helemaal zelf moet weten. En dan heeft hij het ook nog over "een flink aantal" mensen. Het zou klasse zijn als hij die mensen zou benoemen, dat zou karakter tonen. Zijn zure bericht vind ik maf, het is toch alleen maar in het belang van ons gitaristen dat de 2ehands markt wordt overspoeld met (goedkope) bijna zo goed als nieuwe Fenders en Gibsons ;)

Als ik nu opnieuw zou beginnen en het geld zou hebben dan zou ik gelijk een dure gitaar kopen. Al ben ik wel blij dat ik in het echt met een Squier startersset ben begonnen. De echte lol zit in het spelen, niet zozeer waar je dat op doet :) En dan helpt het al helemaal niet om een beetje te gaan miepen over de gear van anderen.

taylor
31 juli 2006, 11:28
gear doet me niks het spelen/muziek is voor mij alles.

schizo910
31 juli 2006, 11:30
gear doet me niks het spelen/muziek is voor mij alles.


Maar gear kan helpen de lol in het spelen en de muziek nog groter te maken!

taylor
31 juli 2006, 11:37
nee, voor mij niet.

spelen is alles voor mij ook al is dat op een spaanse gitaar van 125 euro ofzo die een ander niet eens de moeite waard vind.

Anders Destium
31 juli 2006, 11:37
Zonder gear kun je niet gitaarspelen :)

Wormaap
31 juli 2006, 11:38
Och, zo'n reactie is toch de typische Nederlandse 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'-mentaliteit?
Dezelfde mentaliteit die ervoor zorgt dat je een BMW beter niet in't openbaar kan parkeren en je vooral geen te duur horloge mag dragen als je serieus genomen wil worden.
Middenmaat is de norm in Nederland, en persoonlijk vind ik dat érg jammer.

Laat iedereen lekker kopen wat hij/zij wil, 't heeft geen enkel nut om daar een waardeoordeel aan te hangen.

(For the record: Ik heb zelf voor elke cent aan gear die ik heb gewerkt, vele harde uurtjes achter de kassa, reclamefoldertjes verspreiden, afwassen. Tegenwoordig werk ik als helpdeskslet en verdien ik genoeg om met'n béétje sparen lekker dure stuff te kopen, en zal ik dat ook zeker niet laten. Wie afgunstig is moet zelf maar (beter) werk zoeken :P )

taylor
31 juli 2006, 11:40
ff voor de duidlijkheid ik ben geen nederlander :)

Anders Destium
31 juli 2006, 11:43
nee, voor mij niet.

spelen is alles voor mij ook al is dat op een spaanse gitaar van 125 euro ofzo die een ander niet eens de moeite waard vind.

Jij liever dan ik :) Het is jouw goed recht, net als dat het het goed recht is van anderen om wél liever op dure spullen te spelen. Dat heeft niet eens zozeer te maken met materialisme maar met het fijner spelen van duurdere gitaren. Ik speel gitaar voor de lol, als ik dan kan kiezen tussen een gitaar die het me moeilijk maakt om te spelen en daarnaast slecht klinkt en een gitaar die het me makkelijk maakt om te spelen en super klinkt (zelfs als ik speel) is voor mij de keuze simpel :)

taylor
31 juli 2006, 11:47
dat ging om een principe kwestie.zo van ik ben liever met gitaarspelen bezig dan met (dure) gear kopen/bekijken etc.

sickpunk
31 juli 2006, 11:49
elke muziekant wil altijd het beste wat ie kan veroorloven, je kan hoog en laag springen en toch is het zo... je maakt mij niet wijs dat als jij het geld hebt, je alsnog liever op dat ding van 125 euro gaat spelen...

Kim Wilson
31 juli 2006, 11:53
Och, zo'n reactie is toch de typische Nederlandse 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'-mentaliteit?
Dezelfde mentaliteit die ervoor zorgt dat je een BMW beter niet in't openbaar kan parkeren en je vooral geen te duur horloge mag dragen als je serieus genomen wil worden.
Middenmaat is de norm in Nederland, en persoonlijk vind ik dat érg jammer.

Laat iedereen lekker kopen wat hij/zij wil, 't heeft geen enkel nut om daar een waardeoordeel aan te hangen.

(For the record: Ik heb zelf voor elke cent aan gear die ik heb gewerkt, vele harde uurtjes achter de kassa, reclamefoldertjes verspreiden, afwassen. Tegenwoordig werk ik als helpdeskslet en verdien ik genoeg om met'n béétje sparen lekker dure stuff te kopen, en zal ik dat ook zeker niet laten. Wie afgunstig is moet zelf maar (beter) werk zoeken :P )
Dat je voor elke cent keihard gewerkt hebt, zal niemand ontstrijden. Maar of het verstandig is om met elke laatste cent enkel gitaarzooi te kopen, is iets anders. Met een goeie basic set kun je ook lekker spelen. En als je niet veel uitgeeft, hoef je ook niet veel te verdienen, dus niet veel te werken. Dus hou je meer tijd over om te spelen. ;)
Of je houdt meer geld over voor andere leuke dingen, zoals lessen en vakantie en zo.

schizo910
31 juli 2006, 11:56
aan de prijs kun je de kwaliteit niet aflezen, dus dat gaat maar deels op. Ik speel bijvoorbeeld liever op een fijne gitaar van €125 dan een kut gitaar van €1250. Maar de lol die ik beleef aan muziek is alles bij elkaar: lullen op dit forum, gitaren bekijken, pedaaltjes testen en spelen in een bandje. Het is het hele pakketje, het bezig zijn met je hobby.
Als ik songs schrijf dan pak ik een gitaar en op mijn Tele zal ik met hele andere ideeen komen dan met mijn Gretsch. Ik bedoel dat in dat opzicht de gear dus wel degelij kbijdraagt aan de veelzijdigheid en dus ook aan de lol.

taylor
31 juli 2006, 11:57
je hebt niet goed gelezen/begrepen wat ik bedoel.

ik ben gewoon veel liever met muziek bezig dan met gear dus ik haal veel meer plezier uit spelen op een gitaar van 125 euro(als stelling)dan dat ik een bogner amp ga ophalen omdat ik gewoon wil hebben snapie?

ik geef liever veel geld uit aan een goeie top leraar dan aan goeie gitaar dat meen ik echt, en dat heb ik gedaan.

Anders Destium
31 juli 2006, 11:59
dat ging om een principe kwestie.zo van ik ben liever met gitaarspelen bezig dan met (dure) gear kopen/bekijken etc.

O, het is nu een principe kwestie? In dat geval kun je zeggen dat ik 2 verschillende hobbies heb: gitaarspelen en gitaren verzamelen. Voor het pure gitaarspelen maakt het inderdaad niet heel erg uit waar ik op speel, lol heb ik toch wel. Al speel ik dan nog steeds liever op gitaren die me automatisch laten spelen in plaats van dat ze me belemmeren bij het spelen.

Het gitaren verzamelen gebeurt op een andere manier, gekoppeld aan de zoektocht naar "de ideale tone". Als ik geen gitaren zou verzamelen dan zou ik wel iets anders verzamelen, zo simpel is het :)

schizo910
31 juli 2006, 11:59
je hebt niet goed gelezen/begrepen wat ik bedoel.

ik ben gewoon veel liever met muziek bezig dan met gear dus ik haal veel meer plezier uit spelen op een gitaar van 125 euro(als stelling)dan dat ik een bogner amp ga ophalen omdat ik gewoon wil hebben snapie?

ik geef liever veel geld uit aan een goeie top leraar dan aan goeie gitaar dat meen ik echt, en dat heb ik gedaan.


Goed gedaan, jij haalt daar je lol uit en moet dat dus ook gewoon doen, net als ieder ander die er extra lol uit haalt door gear te zoeken en verzamelen.

sickpunk
31 juli 2006, 12:00
wat is er mis mee als iemand iets wil hebben? stel je zit in een band... en je hebt geluid A... maar geluid B klinkt beter in die band en je hebt het geld... dan haal je toch geluid B??

taylor
31 juli 2006, 12:05
wat zit ik eigenlijk te zeuren waarschijnlijk heb ik meer gear dan wie dan ook hier :)

Cris
31 juli 2006, 12:06
Hey allemaal,

Na lang nagedacht te hebben heb ik besloten om te stoppen met gitaar spelen.

Watje.

tien tekens

Kim Wilson
31 juli 2006, 12:06
wat is er mis mee als iemand iets wil hebben? stel je zit in een band... en je hebt geluid A... maar geluid B klinkt beter in die band en je hebt het geld... dan haal je toch geluid B??
Dat had ik ook. Maar ik heb geluid A verkocht. Iets wat gitarend Nederland over het algemeen niet zal adviseren...

brunodb
31 juli 2006, 12:31
boeiend. en wat is daar dan mis mee, dat je de gitaar waar je minder op speelt toch houdt? als je het geld niet nodig hebt, kan je toch rustig een gitaar houden. tenzij jij gewoon geen emotionele band met je gitaar hebt, dat kan. maar ik hou van mn lievelingsgitaren hoor. die doe ik niet weg als ik niet in geldnood zit.

ach ja, ieder beestje zijn feestje. vindt het alleen zielig dat mensen elkaar niet gewoon rustig laten doen. niemand heeft toch last van wat iemand anders doet met zijn gear? of wel? dan moet je in dat geval beter wat meer gitaar spelen en minder naar ander mensen kijken en waardeoordelen over die mensen uitspreken als je toch zo graag enkel gitaar speelt en niet met gear bezig bent.

taylor
31 juli 2006, 12:36
het ging mij om de uitspraak van anders destium zo van ik kan niet spelen maar heb wel dure gear een ben er trots op, dat mag natuurlijk maar ik kan me daar niet zo in vinden.

het is toch ook een beetje vreemd als je een huis vol professioneel gereedschap hebt maar nauwelijks kan klussen of niet?gaat het om gitaar spullen dan is dat weer verzamelen tja

ik heb veel gear maar voor mij is het ook me werk.

brunodb
31 juli 2006, 12:42
goh ja, niet kunnen spelen is heel relatief é.

je hoeft geen kirk hammet solo's te kunnen spelen om plezier te hebben aan een goede gitaar. als je al een deel liedjes van je favoriete groepen kan naspelen en je kunt zelf wat eigen nummers bijeen pennen, heb je al heel wat fun aan je gitaar. en dat niemand jou daar geld voor geeft, dat kan niet boeien op dat moment.

natuurlijk heel fijn voor jou dat je er je boterham mee kan verdienen. maar helaas is dat voor de meeste gitaristen een utopie. ik speel bijna alle dagen maar zal nooit mijn boterham verdienen met spelen. dat beoog ik ook niet.
mag ik daarom geen dure gitaar hebben ofzo?

taylor
31 juli 2006, 12:52
jawel dat zei ik ook al,maar ben je er ook trots op dat je nauwelijks kan spelen met je dure spullen?dat gaat mij een beetje te ver

het is gewoon een verschil van mening,ik zou zo snel mogelijk zo goed mogelijk willen kunnen spelen en daar me geld in steken.

Joey Handsome
31 juli 2006, 12:54
Wat een gezever. Als je er maar lol mee hebt en leuke nummers in elkaar weet te flansen. Gear is toch leuk. Ik snap het gezeik niet zo. Waarom moet een gitaar (goed) bespeeld worden? Het kan mij ook geen drol schelen of m'n buurman in z'n auto rijdt.

Aimé
31 juli 2006, 12:57
Natuurlijk kun je gitaren verzamelen vergelijken met bv. dure schilderijen verzamelen, maar ik zie toch een lichtpuntje in taylor zijn opinie: inplaats van weinig, maar heel goede gear te kopen (die dan ook het bekijken waard is ;)) en voor de rest al dat begeerde geld in andere, interessante dingen te stoppen? Of je bent een harde verzamelaar, wat ik best respecteer hoor (vooral dan die kerel met zijn prs-en :))

brunodb
31 juli 2006, 12:58
ik vind niet dat ik nauwelijks kan spelen, ik zeg dat ik niet beoog om mijn boterham te verdienen met gitaar spelen. jij vindt waarschijnlijk van iedereen die zijn boterham er niet mee verdient dat ze nauwelijks kunnen spelen.
en er is niemand trots op als ie niet kan spelen. iedere gitarist is elke keer weer trots als ze iets nieuws geleerd hebben en weer wat beter geworden zijn. en niemand beweert trots te zijn omdat ze niet kunnen spelen hier in heel de discussie. er is alleen beweerd dat ze trots zijn op hun gear en dat ze niet vinden dat ze wereldgitarist moeten zijn om zich zonder schaamte dure gear aan te schaffen. de enige mens die vindt dat ze zich moeten schamen, ben jij. dus ik denk niet dat dat echt boeit. neemt niet weg dat ik je mening respecteer. iedereen staat vrij te denken wat ze zelf willen

taylor
31 juli 2006, 13:09
dus als je nauwelijks kan klussen is het wel normaal dat je een proffesionele draaibank aanschaft zo van euh ja... leuk om te hebben kan er veder niks mee maar...ben er wel trots op.dat is toch wel vreemd of niet?
en mijn punt is dan dat je wil leren die draaibank onder de knie te krijgen.

het is gewoon geacceepterd dat dure gitaar spullen worden gekocht maar dat maakt het niet vreemder dan bv proffesioneel gereedschap,ik heb trouwens niks tegen beginners ofzo, geef zelf ook les dus.

brunodb
31 juli 2006, 13:51
whatever, eindeloze discussie. en een gitaar met een draaibank vergelijken is belachelijk.

voor jou is je gitaar misschien een werktuig omdat je er je brood mee verdient. voor mij is gitaar spelen een hobby. zoals ik evengoed als hobby tennis. en ik heb ook een dure tennisracket by the way. erg é!(not)

gitaar spelen doe je ook niet uit ratio. dat doe je omdat je hart je ingeeft dat je gitaar wil spelen. en een gitaar koop je dan ook niet uit ratio. tenzij je een goedkope backup gebruikt om wat te touren omdat je je dure wil sparen.maar
zolang ik er plezier aan heb aan het gitaar spelen mag ik nog zo gemiddeld zijn als jan met de pet. ik zal het niet aan mijn hart laten komen wat jij ervan denkt hoor. en ik ben trouwens geen beginner hoor. en ook geen wereldgitarist. ik ben gewoon iemand die gitaar speelt voor de fun. met maten jamt voor de fun. bijgestaan door een goed glas wijn. en van het leven genietend.

dus dit wordt mijn laatste post in dit topic want het wordt een beetje belachelijk terwijl ik van het leven aan het genieten kon zijn. cheers!

Tupelo
31 juli 2006, 13:57
Ik heb een hele dure pannenset! Maar ik kan niet zo goed koken als Jamie!

Jamie is helemaal niet zo heel erg goed hoor! :sssh:
Mensen zien hem graag en vinden hem grappig.

Solidkick
31 juli 2006, 14:17
Gelukkig is talent niet te kopen.

schizo910
31 juli 2006, 14:56
Jamie is helemaal niet zo heel erg goed hoor! :sssh:
Mensen zien hem graag en vinden hem grappig.


En toch ben ik nog steeds niet zo goed als Jamie. Hij is volgens mij toch best wel goed hoor, alleen is dat niet wat hij in zijn soort programma's laat zien.

Jay75
31 juli 2006, 15:01
Heb ik mijn tijd weer vergooid met dit gezeur allemaal lezen, had ik eigenlijk beter 2 nummers kunnen spelen :P:P


Welke gitaar zal ik pakken, mijn

gretsch hot rod
usa Gibson les paul standard
usa Gibson SG standard
Jap fender jazzmaster
of 1 van mijn goedkope dingen.....keuzes keuzes....

schizo910
31 juli 2006, 15:09
Heb ik mijn tijd weer vergooid met dit gezeur allemaal lezen, had ik eigenlijk beter 2 nummers kunnen spelen :P:P


Welke gitaar zal ik pakken, mijn

gretsch hot rod
usa Gibson les paul standard
usa Gibson SG standard
Jap fender jazzmaster
of 1 van mijn goedkope dingen.....keuzes keuzes....


:seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf:

brunodb
31 juli 2006, 15:24
Heb ik mijn tijd weer vergooid met dit gezeur allemaal lezen, had ik eigenlijk beter 2 nummers kunnen spelen :P:P


Welke gitaar zal ik pakken, mijn

gretsch hot rod
usa Gibson les paul standard
usa Gibson SG standard
Jap fender jazzmaster
of 1 van mijn goedkope dingen.....keuzes keuzes....

hilarisch!

Anders Destium
31 juli 2006, 21:55
het ging mij om de uitspraak van anders destium zo van ik kan niet spelen maar heb wel dure gear een ben er trots op, dat mag natuurlijk maar ik kan me daar niet zo in vinden.

het is toch ook een beetje vreemd als je een huis vol professioneel gereedschap hebt maar nauwelijks kan klussen of niet?gaat het om gitaar spullen dan is dat weer verzamelen tja

ik heb veel gear maar voor mij is het ook me werk.


jawel dat zei ik ook al,maar ben je er ook trots op dat je nauwelijks kan spelen met je dure spullen?dat gaat mij een beetje te ver

het is gewoon een verschil van mening,ik zou zo snel mogelijk zo goed mogelijk willen kunnen spelen en daar me geld in steken.

Het is heel duidelijk dat je de sarcastische ondertoon van mijn eerste post niet hebt begrepen. Als dit jouw mening is dan ben ik er inderdaad ontzéttend trots op dat ik nauwelijks kan spelen op mijn dure spullen. Ik vind het persoonlijk te ver gaan als mensen denken te kunnen bepalen waar anderen op "mogen" spelen...Er is maar 1 manier om gear te verdienen: ervoor betalen.

Nu ga ik verder vader Jacob oefenen, dat valt nog best tegen hoor. Mijn (hele dure, geweldig goede) leraar zei dat als ik maar genoeg dure gitaren koop ik het ooit nog wel eens leer 8-)

taylor
1 augustus 2006, 09:22
haha dit is echt een typisch voorbeeld gear verslaafd zijn en niet kunnen spelen.

zielig die materialistische mentaliteit van een flink aantal mensen hier op dit forum.

de reactie van jou op deze post wel degelijk serieus volgens mij,je kunt nou wel weer zeggen van niet.

veder is het totaal niet wat ik zeg,ook in die quote hierboven "jawel, dat zei ik ook al" slaat op dat iedereen natuurlijk zelf moet weten wat die koopt dat kan mij geen reet roesten.
ook zei ik al dat het doodnormaal of geaccepteerd is in de gitaarwereld.

ik begrijp alleen het verzamelen of plezier beleven aan enkel een alleen het kopen van pro gear niet en veder er dus weinig mee doen.
het is ook niet zo dat iedereen die geen allan holdsworth te min is,je hebt ook wereldgitaristen die met 5 akkoorden iets te geks kunnen doen ac/dc bv

blijkbaar voelen sommige zich heel erg aangesproken ofzo daar kan ik verder weinig aan doen

2350
1 augustus 2006, 10:39
Ik heb een hele zooi gitaren (maar nog niet genoeg ;-)) en ik speel meestal bas. Moet ik mijn gitaren dan maar wegdoen?

Steven5446
1 augustus 2006, 10:56
Als iemand hard werkt voor zijn geld, dan moet ie gewoon lekker zelf bepalen wat voor gitaar die koopt. Ik vind dat niemand het recht heeft te oordelen over hoe een ander met zijn (verdiende) geld omgaat.

Het is bekrompen als mensen zeggen dat de waarde van je gear moet afhangen van je speel kwaliteit/stijl . Er worden (vintage)gitaren verkocht van 100000 Euro of meer…hoe goed zou je dan wel niet moeten kunnen spelen ?!?!?!

Laat iedereen gewoon doen met zijn geld wat ie wil… en hang er niet meteen een oordeel aan.

guhlenn
1 augustus 2006, 11:03
NEE!

Iedereen moet doen wat ik zeg.

Geloof me nou maar.

taylor
1 augustus 2006, 11:08
dat zeg ik ook niet,nogmaals koop wat je wil!

ik kan er alleen niet in komen dat sommige dan daar het plezier aan beleven het kopen of hebben ervan alleen al.

verzamelaars kopen om hele andere reden een gitaar dan een player die hebben veder niet veel gemeen met elkaar.
er zijn zelfs vintage verzamelaars die echt geen noot kunnen spelen die zien die gitaren als kunst maar het blijft ook een instrument natuurlijk,ik zie het als een instrument.

heb zelf iets van 14 gitaren maar als ik er niet op speel dan zitten ze in de koffer of gigbag ik ga echt niet na kijken ofzo(aan de muur hangen) da's al een verschil denk ik.

Anders Destium
1 augustus 2006, 12:33
Ik hang gitaren in mijn woonkamer aan de muur, scheelt me weer schilderijen :)

Joey Handsome
1 augustus 2006, 18:54
heb zelf iets van 14 gitaren maar als ik er niet op speel dan zitten ze in de koffer of gigbag ik ga echt niet naar kijken ofzo(aan de muur hangen) da's al een verschil denk ik.

Dus het kan je ook je reet roesten hoe een gitaar eruit ziet als je er een koopt? Je gaat enkel voor de speelbaarheid en het geluid? Je vind je gitaren dus ook niet mooi? (ervan uitgaande dat als je iets mooi vind je er graag naar kijkt)

Wat ben jij toegewijd! Proficiat!

Luke-wannabe
1 augustus 2006, 19:19
Ik hang gitaren in mijn woonkamer aan de muur, scheelt me weer schilderijen :)
En geld :satisfie:

taylor
2 augustus 2006, 10:17
Dus het kan je ook je reet roesten hoe een gitaar eruit ziet als je er een koopt? Je gaat enkel voor de speelbaarheid en het geluid? Je vind je gitaren dus ook niet mooi? (ervan uitgaande dat als je iets mooi vind je er graag naar kijkt)

Wat ben jij toegewijd! Proficiat!

ja, idd ,tuurlijk vind ik bepaade gitaren ook mooi om te zien maar dat zou voor mij nooit een reden zijn om hem te kopen.

bv me laaste gitaar een hm strat uit 88 overgekocht van iemand uit een studio die hem aan de straat stenen niet kwijt kon
waarom?hij was knal roze zeer lelijk ding om te zien!maarja wel voor 300 euro in absolute mint staat veder.

Solidkick
2 augustus 2006, 10:24
Ik hoop van harte dat de komende regering de gitaarpolitie eens flink laat uitrukken om al die mooie planken in te vorderen, die al jarenlang onbespeeld in Des bouvrie achtige huiskamertjes te nergenshuizen als lifestyle element werkeloos (& machteloos) staan te smachten naar iemand die ze er daadwerkelijk eens flink van langs gaat geven.
Free the guitars!!!

Anders Destium
2 augustus 2006, 11:27
Volkomen terecht!

Al moet ik helaas bekennen dat ik op al mijn gitaren speel, eigenlijk zonde want dan komen er wel krasje op en treedt er hardware rub op.

brunodb
2 augustus 2006, 12:36
Ik hoop van harte dat de komende regering de gitaarpolitie eens flink laat uitrukken om al die mooie planken in te vorderen, die al jarenlang onbespeeld in Des bouvrie achtige huiskamertjes te nergenshuizen als lifestyle element werkeloos (& machteloos) staan te smachten naar iemand die ze er daadwerkelijk eens flink van langs gaat geven.
Free the guitars!!!

als de gitaarpolitie dan nog eens de desbetreffende schuldigen een pak voor de broek geeft met een dure les paul of PRS? dan krijgen de gitaren er eindelijk eens flink van langs zoals hier nog steeds geëist wordt. hahaha