PDA

View Full Version : Martin vs. Blueridge



JasperSteenbergen
24 juli 2006, 14:50
Ik wordt gek van Blueridge. Ik wilde namelijk een d18 of d28 uit gaan proberen om te kopen, kom ik een blueridge tegen. Ten eerste vind ik ze qua uiterlijk niet mooi... (die kop met inleg.. bâh) alleen: ze doen niet onder voor Martin gitaren en zijn een stuk goedkoper. Ik heb wel het geld voor een orginele martin alleen straks heb ik het gevoel dat ik te veel geld voor een bepaalde gitaar heb uitgegeven, andersom voel ik met toch niet prettig met een Martin-imitatie.

Moet ik nu toch voor Martin gaan of moet ik gaan voor de lelijke maar goede blueridge!??

paulusdeBKB
24 juli 2006, 14:59
Kwaliteit is wel het belangrijkste maar niet het enige criterium. Het is jouw geld: als jij er liever een duurder instrument voor koopt (met derhalve een mindere prijs/kwaliteitverhouding) dat je mooier vindt en dat qua merk en beleving meer bij je past, dan moet je dat vooral niet laten.

Is het niet heerlijk om te kunnen zeggen? Fuck it, Blueridge maakt prima gitaren maar ik wil gewoon een Martin en daarmee basta!

Of vind je het fijner om te kunnen zeggen: Fuck it, Martin maakt prima gitaren maar Blueridge is net zo goed en een stuk goedkoper. Ik koop een Blueridge en van het overgebleven geld ga ik op vakantie.

hendrix2
24 juli 2006, 19:47
bij mij kan uiterlijk toch ook de doorslag geven hoor. als de kwaliteit van twee instrumenten die ik probeer hetzelfde is, en de ene gitaar vind ik mooi, de andere minder mooi, dan ga ik 9/10 keer toch voor de gitaar gaan die ik het mooist vind ook, ookal kost mij dat dan 300 euro meer (dan spaar ik er liever iets langer voor, en dan heb ik iets wat ik echt wil.. bij een gitaar die je neit mooi vind ga je volgens mij altijd een dubbel gevoel hebben, je hoort volgens mij gitaar die je net gekocht hebt prachtig te vinden :)
maar da's mijn mening hé

Taildragger
28 juli 2006, 10:06
Tja, ikzelf zou ten alle tijden voor de sound kiezen. Ik heb ook zo'n Blueridge geprobeerd, en ze klinken inderdaad goed. Maar heb toch nu een Martin D-28, en die sound is toch echt niet te vergelijken. Okee, Blueridge doet het heel aardig voor dat geld, goede verhouding inderdaad. Maar de sound van een 'echte' Martin is toch uniek vind ik.