PDA

View Full Version : Update rack



MSNL
24 juli 2006, 01:07
Hallo,

Ik ben bezig met een update van mijn rack. Ik ben bijna klaar.

http://i22.photobucket.com/albums/b309/msnl/P1010051_rack2.jpg

Inhoud:
- Sennheiser EW100 zender
- Korg DTR-2 Tuner
- Soldano X99 preamp
- VHT 2/50/2 (kanaal A met JJEL34L en kanaal B met JJ KT77)
- Brunetti Matrix switcher
- Lexicon MPX G2
- Rocktron Intellifex
- Axess GRX4
- MI Audio Blue boy deluxe
- Arion SCH-1 chorus
- Xotic RC Booster
- Reusenzehn Blackface preamp
- Yamaha AG stomp (preamp voor akoestische gitaren
- Palmer PDI-03 powersoak/speakersimulator
- Vooloolab PedalPower II voor pedalen en zender
- Voodoolab Pedalpower AC voor Rocktron, Reusenzehn en Lexicon R1 controller
Dit alles is gemonteerd in een 12 eenheden shockmount rack.

Als alles klaar is kan ik met dit rack dmv schakelbare routing (Brunetti) een mono-signaal naar een speakerkast sturen (Bogner 4x12 V30) of een stereo signaal naar de mengtafel sturen (hiervoor wordt de Palmer PDI-speakersimulator gebruikt). Daarnaast kan ik voor (elektro-)akoestische gitaren een signaal inclusief effecten naar monitor of mengtafel sturen.
Ik hoop met rack voldoende flexibel te zijn voor studioklussen en gigs, ook voor gigs met bands die met inear monitoring werken en geen versterkers en luidsprekers op het podium willen.

grt,

Msnl

El Bastardo
24 juli 2006, 08:24
Hallo,

Ik ben bezig met een update van mijn rack. Ik ben bijna klaar.

http://i22.photobucket.com/albums/b309/msnl/P1010051_rack2.jpg

Inhoud:
- Sennheiser EW100 zender
- Korg DTR-2 Tuner
- Soldano X99 preamp
- VHT 2/50/2 (kanaal A met JJEL34L en kanaal B met JJ KT77)
- Brunetti Matrix switcher
- Lexicon MPX G2
- Rocktron Intellifex
- Axess GRX4
- MI Audio Blue boy deluxe
- Arion SCH-1 chorus
- Xotic RC Booster
- Reusenzehn Blackface preamp
- Yamaha AG stomp (preamp voor akoestische gitaren
- Palmer PDI-03 powersoak/speakersimulator
- Vooloolab PedalPower II voor pedalen en zender
- Voodoolab Pedalpower AC voor Rocktron, Reusenzehn en Lexicon R1 controller
Dit alles is gemonteerd in een 12 eenheden shockmount rack.

Als alles klaar is kan ik met dit rack dmv schakelbare routing (Brunetti) een mono-signaal naar een speakerkast sturen (Bogner 4x12 V30) of een stereo signaal naar de mengtafel sturen (hiervoor wordt de Palmer PDI-speakersimulator gebruikt). Daarnaast kan ik voor (elektro-)akoestische gitaren een signaal inclusief effecten naar monitor of mengtafel sturen.
Ik hoop met rack voldoende flexibel te zijn voor studioklussen en gigs, ook voor gigs met bands die met inear monitoring werken en geen versterkers en luidsprekers op het podium willen.

grt,

Msnl

Ha Martin,

ziet er goed uit.
Mooie GRX4 BTW ;)

grtz,

Leon..

paulusdeBKB
24 juli 2006, 09:19
Coole setup. Mag ik vragen waar je de Intellifex voor gebruikt met zoveel ander effectengeweld tot je beschikking? En laat je elektro-akoestische gitaren via een preamp lopen of rechtstreeks de FX in?

MSNL
24 juli 2006, 09:50
@Leon: Geweldig die GRX4. Ben erg blij dat ik hem heb.

@paulusdeBKB: De intellifex heb ik nog niet gebruikt in mijn vorige setup. In de nieuwe wil ik deze gebruiken voor delay's (met ducking), chorus en 'shimmer'- achtige geluiden. De lexicon wordt gebruikt voor de reverb (uiteraard), detune en delays. Ook voor alle extra's.
Akoestische gitaren gaan via de Yamaha Ag Stomp naar de effecten. Die Yamaha is een pre-amp/modeler voor akoestische gitaren en haalt het piezo-achtige van het geluid en heeft een uitgebreide toonregeling.

grtz,

Martin

paulusdeBKB
24 juli 2006, 10:24
Sorry, de AG Stomp had ik even over het hoofd gezien in je lijstje. Coole setup hoor!

morris
24 juli 2006, 21:16
Mooie setup! Proficiat. Je gebruikt geen mixer, je schakelt de inputs via de brunetti?

Morris

MSNL
24 juli 2006, 21:31
Hoi Morris,

Ik gebruik (nog) geen mixer. Met de brunetti kan ik switchen tussen 3 versterkers of pre/poweramps. De eerste gebruik ik voor de akoestische gitaar. De tweede voor de Soldano/VHT met speaker. De 3e voor de Soldano/VHT/Palmer. Aan alle 3 schakelmogelijkheden kan ik de effecten toevoegen.
In het geval dat het signaal rechtstreeks de mengtafel ingaat gebruik ik de xlr outs van de Lexicon.
Het zit behoorlijk complex in elkaar, maar werkt goed en is erg flexibel.
Als ik de 2e mogelijkheid kies (dus met speaker) gaat het signaal via de Soldano rechtsreeks naar de VHT (kanaal B met JJ KT77), daarna naar de Palmer, via de ongefilterde uitgang naar de effecten en als laatste naar kanaal A van de VHT met EL34L, Het kanaal met de KT77's staat bijna maximaal open om ook de buizenvervorming te krijgen.

grt,

martin

morris
24 juli 2006, 22:00
Hoi Morris,

Ik gebruik (nog) geen mixer. Met de brunetti kan ik switchen tussen 3 versterkers of pre/poweramps. De eerste gebruik ik voor de akoestische gitaar. De tweede voor de Soldano/VHT met speaker. De 3e voor de Soldano/VHT/Palmer. Aan alle 3 schakelmogelijkheden kan ik de effecten toevoegen.
In het geval dat het signaal rechtstreeks de mengtafel ingaat gebruik ik de xlr outs van de Lexicon.
Het zit behoorlijk complex in elkaar, maar werkt goed en is erg flexibel.
Als ik de 2e mogelijkheid kies (dus met speaker) gaat het signaal via de Soldano rechtsreeks naar de VHT (kanaal B met JJ KT77), daarna naar de Palmer, via de ongefilterde uitgang naar de effecten en als laatste naar kanaal A van de VHT met EL34L, Het kanaal met de KT77's staat bijna maximaal open om ook de buizenvervorming te krijgen.

grt,

martin

Mooi, goed over nagedacht!

Morris

bluegate
24 juli 2006, 22:38
Ziet er prima uit.
Goed uitgedacht met die schakelmogelijkheden van de Brunetti.
Het kanaal met EL34L gebruik je als aansturing van 4x12", de andere voor
eindbuizenoversturing (mijn versterker gebruikt hetzelfde principe).
Nou even clips voor ons maken. :)

vinni
24 juli 2006, 22:53
Hey MSNL,

Meest interessan vind ik nog je VHT 2/50/2

Heb zelf ook een 2/50/2. Heb nu JJEL34L erin.
Heel even KT77's gehad. Vond ze beter maar had problemen met de platevoltage.

Hoe vind jij de KT77's in vergelijking met de EL34L's?
Waar heb jij de KT's vandaan?
Problemen met de platevoltage?

Groet,
Vinni

MSNL
25 juli 2006, 00:23
Hoi Vinni,

Ik vind de KT77 veel beter in combinatie met de preamp die ik heb. het geluid is veel voller en ronder. heb tot nu toe geen problemen met platevoltage. Het is niet gelukt de versterker zo in te stellen dat deze ook klasse A gebruikt kon worden.

Ik heb samen met een technicus een aantal buizen geprobeerd en ben hierop uitgekomen. Ik heb overigens ook de 12au7 buizen in de VHT vervangen door nieuwe JJ's. Dit leverde ook een heel groot verschil op.
Ik weet niet precies waar de buizen gekocht zijn, dit heeft de technicus gedaan.

groet,

martin

vinni
25 juli 2006, 14:32
Hmmm.....
Zal toch maar weer eens KT77's bestellen.

Bedankt!

Vinni