PDA

View Full Version : Dean rippoffs?



P
24 november 2002, 16:30
Bestaan er ook gitaren van dean die van die oosterse rippoffs zijn. Net als Fender met zijn USA starts en Strats uit Mexico ofzo??

Ic3gl0vE
24 november 2002, 18:05
een strat uit mexico is geen ripoff van een usa strat... is gewoon een andere gitaar. hoe kan je nou een ripoff maken van je EIGEN werk???

rePUNKtative
24 november 2002, 19:42
Je hebt jappaners, tjechen en amerikanen van Dean.

Ze heten wel allemaal Dean (niet zoiets als Fender -> Squier of Gibson -> Epiphone).

Moonchild
24 november 2002, 21:11
meeste deans die er in nederland te vinden zijn, zijn goedkope ondingen

rePUNKtative
25 november 2002, 08:53
voorlopig ben ik nog dik tevreden met mijn Dean -----> BASGITAAR <----- .

Er zaten wel standaard EMG elementen op, maar dat doet er ff niet toe :razz:

alhambra
25 november 2002, 09:51
Op 2002-11-24 21:11, schreef Moonchild:
meeste deans die er in nederland te vinden zijn, zijn goedkope ondingen

Ik heb onlangs een Dean gekocht (2ehands) idd wel goedkoop maar een onding DACHT HET NIET. Hij speelt fijner en klinkt beter als mijn Hamer met emg's en ziet er ook nog is mooi uit (vind ik dus). Maar volgens mij is dit ook een duurder model geweest het was iig een speciale uitgave :grin: . http://members.home.nl/robbraam/Dean.htm voor als je hem wilt zien.

Moonchild
25 november 2002, 16:33
ja maar dit ziet er ook niet echt uit als je gemiddelde dean

Phizer
25 november 2002, 17:44
wow heb nog nooit zo'n gave Dean gezien, alhambra !!!

Neals
25 november 2002, 23:06
die dean is een beetje een kruising tussen een jackson en een ibanez.

gerrekat
1 december 2002, 11:26
Ik heb thuis 2 vintage DEANS van begin jaren 80, en 3 gloednieuwe USA timecapsules (straatprijs 2400 EURO, vin een gitaar die de mijne kan overtreffen en ik vind je een hele jongen.

Ik heb alles gehad van die suffe ibanez (behalve oude destroyers dan) gitaren tot ook zeer goede Gibsons tot BC Rich, maar een DEAN is iets speciaals, HAHAHA, heb nog nooit iemand ontmoet die er ook een heeft, een Amerikaanse dan.

De import DEANS zijn ook super trwouens, binennkort komt de 79 series uit, die zijn in Krea gemaakt exact volgens de specificaties van een vintage 1979 DEAN.

Helamaal mahonie, met flametop, set neck, string through body etc.
Zo kun je voor 500 EURO een topgitaarkopen die zich zelfs niet achter een USA GIBSON V of explorer hoeft te verstoppen.

Natuurljik wel effe de elementen vervangen wat dat is nooit veel soeps op import gitaren.

Aan de andere kant hoop ik dat niemand er een koopt.
Buiten dat ik de V vormige headstock heel erg cool vind en ze er gewoon onwijs mooi uitzin, ben ik r ook voor gevallen omdat ze lekker origineel zjin, niemand heeft er een.

Ik heb 3 Gibson V's gehad, maar qua spelcomfort halen die het zelfs niet bij een import DEAN!

gerrekat
1 december 2002, 11:29
Oh ja ik kan je echt zo'n 79 series aanraden, waarschijnlijk is importeren uit de USA nog goedkoper dan hier kopen, ik ken een dealer die me er een aanbood voor $ 450 inclusief en deluxe DEAN case (die hier alleen al 160 EURO kost)

De giateren zijn te koop bij http://www.musik-produktiv.de , maar in de USA zijn ze een stuk goedkoper.

Check http://www.deanguitars.com voor meer info!

Ik zit op hun forum onder de naam Spacebeer!

EmgMaster
1 december 2002, 11:30
Gaaf ding Alhambra :smile:

Ic3gl0vE
1 december 2002, 16:36
gerrekat je komt over als een slechte verkoper

gerrekat
3 december 2002, 19:49
Nou ja joh jammer dan, ik geef geen reet om jou mening.

Ik weet wat ik heb en als het je niet aanspreekt jammer dan!

Als iemend het oppikt en het wel toffe gitaren vind hoop ik iemand blij gemaakt te hebben.


Als nooit eens iemand iets positiefs vertelt over een ander merk dan Gibson, fender of ibanez gitaren (vooral die suffe goedkope 7 snarige modellen) dan blijft iedereen daarbij he.

Ik erger me rot aan al die kuddedieren die allemaal braaf op een RG series, Les paul of strat spelen.

Ik heb ze allemaal gehad en weet heus wel waarover ik praat, boven beschreven gitaren zijn best leuk, maar er is veel beter te krijgen (Hamer USA, Dean USA, jackson USA, BC Rich USA).

Wees nou eerlijk de kwaliteit van de hedendaagse Fender is om te huilen, en met Ginson is het al niet veel beter, zeker niet voor dat geld.

maar goed, je zal het ongetwijfeld wel niet met me eens zijn, who cares, ik zou zeggen betaal je blauw!

gerrekat
3 december 2002, 19:50
Trouwens P vroeg om een oosterse Ripp Off van DEAN nou die heb ik hem gegeven, dat heeft niets met verkopen te maken ik vang er geen cent voor!

gitaarTijntje
21 december 2002, 23:09
dean roeleert!! ik heb sinds een jaar of 4 een dean avalanche en die speeld nog steeds relaxed. dus nie focke met dean!!!

Barret Wallace
21 december 2002, 23:21
ik heb een dean ml phantom xt uit korea ze spelen erg goed en hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding

pic:

http://members.lycos.nl/shakeel2000/hpbimg/dean%201.jpg

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p5200n2.jpg

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p5200n3.jpg

( hijs te koop btw :razz: )

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Barret Wallace op 2002-12-21 23:25 ]</font>

gerrekat
21 december 2002, 23:23
Ik ben sinds een jaar lid van de DOA (Dean Owners Of America) en de CEO van DEAN gaat speciaal voor leden van de DOA een limited series DEAN bouwen allen bescjikbaar voor leden, nou van hoeveel merken kun je dat zeggen.

D egloednieuwe 79 series is ook gmaakt nadat op het forum werd geopperd door DEAN fans dat er een betaalbare import DEAN series moest komen die exact gelijk si aan de originele USA DEANS (correcte neckjoint etc.) uiteindelijk is die r gekomen, ik weet zeker dat er geen gitaar company is die zo goed naar de klant luistert.

Ik kan heb zelf diverse malen persoonlijk kontakt gehad met Dean zelinsky himself hij beantwoord (bijna) alle mailtjes, en bouwt zo een custom gitaar voor je voor prijzen waar GIBSON niet eens een standaard produkt voot levert, en dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteit en ultieme bespeelbaarheid gehad!

Voor mij ging een wereld open toen ik een jaar geleden met DEAN in aanraking kwam.

Maar goed er zijn natuurlijk meer goede gitaren op de markt, maar ik hou het voorlopig bij mijn DEANS!

Moonchild
22 december 2002, 00:44
't ging nog altijd over de goedkope Deans...

Je bent wel erg druk bezig met het goedpraten van jou gitaren, he? Je bent toch niet een miskoop aan het rechtvaardigen voor jezelf? :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Moonchild op 2002-12-22 00:46 ]</font>

gerrekat
22 december 2002, 10:35
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, wat een grappenmaker ben jij zeg!

Ik ben gewoon enthousiast en als je dat zo interpreteert moet je dat zelf weten.

Ik vond dat een leuk verhaaltje, maar ik zal me voortaan inhouden, mj een zorg gaat iedereen toch lekker verder met zijn Gibson, Fender en Ibanez!

Ik hoopte dat er nog meer mensen zijn die op zoek zijn naat iets origineels met een superieure kwaliteit.

Natuurlijk gaat het over goedkope DEANS, nou dan is die Phantom XL een goede keus, heb er zelf ook een (te koop).

Maar de 79 series is nog beter, die heeft een set neck en niet zo'n dikke body (precies zoals de USA modellen), ach nee ik lul geen miskopen goed, jammer dat je dat zo ziet!

En verklaar dan eens waarom ik er 7 heb (als ik niet etvreden was geweest met mijn eerste koreaanse DEAN)????

Barret Wallace
22 december 2002, 13:02
Hey gerrekat kan je misschien foto's en sound samples plaatsen van je deans? dan is het misschien wat makkelijker voor forum leden om te geloven dat die deans zo goed zijn :wink:

gerrekat
22 december 2002, 13:57
waar kun je dat doen hier dan, soundsamples is moeilijk, daar dat erg sterk afhankelijk is van je opname appartuur Pickups en Versterker!

Maar kijk eens hier, mooiere foto's kan ik niet maken!


http://www.deanguitars.com/privatestash/index.html

En geef me an een foto van een GIBSON of FENDER met een mooiere flametop!

Deze lijken erg op degen die ik thuis heb hangen (2 ML's en 1 Z Timecapsule en 3 vintage DEANS (pre 1985))

Zeg nou eens eerlijk? kicke toch!

Barret Wallace
22 december 2002, 14:15
is wel mooi jah :smile:

Moonchild
22 december 2002, 14:18
Gerrekat, note the Smiley in me vorige post.
Ik liep je alleen een beetje te jennen :wink:

Dat Amerikaanse Deans goeie gitaren zijn hoef je mij niet te vertellen.

gerrekat
22 december 2002, 20:37
OK sorry je hebt gelijk, maar ik stuit altijd op veel onbegrip als ik het over mijn gitaren heb, mensen in NL schijnen alleen de drie gote merken te willen kennen.

Ik vind het op zich best, want een reden voor aanschaf van zo'n niet goedkope gitaar is ook zeker exclusiviteit.
Ik hou er altijd van als een gitarist zijn eigen uitgesproken merk en trademark sound heeft, en niet simpelweg koopt wat iedereen heeft.

Ik kwam laatst ook een gast tegen met een USA BC RIch, zijn ook machtig mooie gitaren absoluut.
Ik zal mijn zinnen ook zeker nog eens zetten op een oude USA HAMER standard, die zijn ook zo gaaf!

Het is jammer dat mensen denkne omdat een LP 8000 piek kost het ook automatisch de beste gitaar is die er is, of nog erger een USA fender strat, die dingen kosten geloof ik ook al 3 a 4000 piek.

Natuurlijk zijn het vette gitaren maar qua prijs kwaliteit kamen ze eind jaren 70 allang niet meer mee met de Hamers en deans van deze planeet.

helaas hebben de goedkope import gitaren ven DEAN en HAMER etc. de merken niet echt goed gedaan.

Niet omdat die slecht zijn, maar op een gegeven moment kon je alleen die nog maar krijgen en werd het merk gelijk met goedkoop etc. geidentificeerd.
De USA modellen van dergeljke merken zijn nog steeds nergens te krijgen.

de imports zijn verschrikkelijk goed en waarschijnlijk qua prijs/kwaliteit beter dan de Us modellen (dat geld zeker voor de Tjechische lijn van DEAN, die zijn mega goed)
Maar de echte high end consument kickt gewoon op hoge prijskaartje.
het is net als met auto's muzikanten Kicken ook op statussymbolen, en willen allemala die peperdure feder, Gibson of Mesa hebben, terwijl er genoeg alternatieven zijn die misschien wel beter zijn.

Zolang we die merken hun gang maar laten gaan worden de prijzen steeds gekker.
Het valt me zowiezo op dat de consument in NL niet erg kritisch is, ze betalen gewoon de geldende marktprijs.

Ik maar er de laatste tijd er een sport van om NL muziekzaken te confronteren met de (veel) goedkopere prijzen uit bijv. de US en Duitsland.
ze gaan er meestal niet eens serieus op in, de service die ik tot nu toe van DEAN en van de US dealers heb gehad is niet voor te tellen volgens nederlandse begrippen gewoon omdat mensen het hier teveel pikken van de dealer en merken.

Het is toch bekend dat bv. Gibson de net iets minder mooie modellen naar Europa verscheept omdat de USA consument er gen genoegen mee neemt, en de mensen hier het allemaal geweldig vinden.

srv-man
22 december 2002, 21:12
Ik heb ze allemaal gehad en weet heus wel waarover ik praat, boven beschreven gitaren zijn best leuk, maar er is veel beter te krijgen (Hamer USA, Dean USA, jackson USA, BC Rich USA).

Wees nou eerlijk de kwaliteit van de hedendaagse Fender is om te huilen, en met Ginson is het al niet veel beter, zeker niet voor dat geld.

maar goed, je zal het ongetwijfeld wel niet met me eens zijn, who cares, ik zou zeggen betaal je blauw!




Kan ik me wel in vinden. Ik heb zelf een oa een Charvel San Dimas USA en een Schecter USA en dat zijn echt toppers, zowel qua bespeelbaarheid als uiterlijk.
Wat vind je trouwens van de Dean Elite, soort Les Paul met een Explorer punt.

gerrekat
23 december 2002, 10:51
Het nieuws is net binnen Elliot de eigenaar van DEAN gaat op verzoek van forum mebmbers een speciale DEAN E'lite (of caddilac maar dat si dezelfde gitaar met slechts kleine verschillen) maken, echt cool, speciale finish, misschien een DOA(dean owners of america) inlay inde hals!

Certificaat erbij, member name op trussrod covr etc., iedereen mag ideeen aandragen en in een paar dagen cq. wekene weten we hoe hij eruit gaat zien.

Wordt mijn eerste Caddy, heb nu alleen maar ML's en Z's, ik moest zeggen dat ik eerste moest wennen aan deze bodyshape, maar vind hem nu cool!
Die USA caddy die ze nu maken is echt oogverblindend mooi, vooral met 3 pickups, zal altijd een ML freak blijven maar een caddy in de collectie kan geen kwaad.

Wilde vroeger altijd al een Les Paul custom hebben, dit komt erg in de buurt, qua vorm, met een echte DEAN touch!
het wordt wel een koreaanse DEAN maar ach het moet betaalbaar blijven, en die zijn ook heel goed.
Een USA caddy kost in de USA $ 2000, dat kan niet iedereen ophoesten, overgens is dat nog heel goedkoop een LP custom kost misschien het dubbele, en als je dan die USA caddy ziet die is wel erg mooi!
Maar ja dat hoorntje zal niet voor iedereen zijn met als de V headstock, daar moet je van houden, ik heb er in ieder geval van leren houden.

Dean heeft midden jaren 80 ook een "shrimpfork" kleine andervormige headstock gehad (ZZ TOP video's) maar die vind ik niet zo cool, geef mij de grot generation 2 V headstock (ja daar zijn ook nog 3 maten in)

Noctiis
23 december 2002, 11:03
ik vind die Caddy erg cool eigelijk... heb alleen wel een klein beetje het idee dat ie wat 'pooierig en patserig' overkomt op het podium... jullie ideeen hierover?

Ironhead
23 december 2002, 13:37
Als Jackson niet bestond (shudder) zou ik uitsluitend Dean USA's uit begin jaren '80 spelen.

gerrekat
23 december 2002, 18:06
Iron Head heb je er toevallig een die je wilt verkopen??

Ja een caddy is wel een beetje uitbundig, maar wel erg mooi, als je de full option caddy hebt, een beetj pooierig is ie wel, maar dat heeft ook weer z'n charme!

Ik zoek me verrot naar die oude 80's DEANS, zelfs in de USA zijn ze onderdehand moeilijk te krijgen, ondanks dat ze niet eens zo verschrikkelijk duur zijn.

Ik wil geen BABY deans die vind ik lelijk!

Wouter J
25 december 2002, 23:52
De enige Dean Ripp off die ik me kan voor stellen is de Washburn Dime series die de Dean ML (Explorer-meets-flying-V) na aapen.

Dimebag Darrell (Pantera) die deze gitaar endorseert heeft jarenlang op een Dean ML gespeeld dus het was ook niet zo verbazend dat toen hij door Washburn werd ingelijfd dat de Dime dezelfde vorm kreeg. Een andere zware jongen die de Dean ML bespeelde is onze eigen Jan Chris De Koeier (Gorefest) die een ML Bas bespeelde voordat de band door Gibson werd ingelijfd en hij op een thunderbird overstapte.

Ofschoon de huidige bas Modellen van Dean er mooi uitzien hebben ze voor mij persoonlijk niet dat provocerende wat een oude ML bas wel had.

jorrit
27 december 2002, 17:09
ben ik de enigste die die koppen van die dean's zo lelijk vind....die met die v vorm....

Patrick M.
27 december 2002, 17:30
Ik vind die Dean Hardtails echt helemaal geweldig. Schitterend! Jammer dat ik niet ff 2000 euro heb liggen (hoewel, dan werd het toch weer een custom BC Rich denk ik).

http://www.guitarasylum.com/JPGGuitars/dean/hardtail_quiltred.jpg

http://www.guitarasylum.com/JPGGuitars/dean/hardtail_bluejean.jpg

gerrekat
27 december 2002, 17:58
Ik ken dat ja, als je geld hebt ben je snel geneigd weer een gitaar van je favoriete merk te kopen.

Toch moet je zo af en toe ook eens wat anders kopen, zo heb ik laatst in plaats van een vintage DEAN een BC RICH Bich gekocht (USA natuurlijk) en was niet teleurgesteld, het is een mooie afwisseling op de rest van mijn gitaren!

gerrekat
27 december 2002, 19:28
Op 2002-12-27 17:09, schreef jorrit:
ben ik de enigste die die koppen van die dean's zo lelijk vind....die met die v vorm....


Hmmm, niet alle DEANS hebben V koppen de hardtail niet en halverwege de jaren 80 werden de deans uitgerust met de zgn. shrimpfork headstock, die ik dus echt lelijk vind (deze gitaren zijn ook minder waard dan de echte oude)

Er zijn binnen de V koppen ooko nog verschillende maten t ondrscheiden, gen 1. 1977-1978 gen 2 1979-1981 en gen 3 1982-1983, de huidige Timevapsule reeks is uitgerust met gen 3 headstocks (de gen 1 is bekend als de Fucking Bigass Headstock, veel te groot naar mijn mening) de gen 2 wordt momenteel op de koreaanse 79 series toegespast en die maat vind ik te gek.
De gen 3 is de kleinset en is ook mooi, maar de net iets grotere gen 2 headstock vind ik het mooist!

En ja misschien vind je ze net mooi, ik vind het de gaafste headstock die ik ken.
GIBSON heeft ooit ook zo's split headstock toegepast op de explorer en futura modellen maar dei zijn buitengewoon zeldzaam, en bovendien afzichtelijk assymetrisch (over leleijk gesproken).

Overigens heeft DEAN in de periode 1977 -1985 (de eerste DEAN Zelinsky periode zeg maar toen de echte DEAN gitaren gemaakt werden) maar 7.000 gitaren geproduceerd, dus ze zijn vrij zeldzaam!