PDA

View Full Version : Deluxe Memory Man overstuurt



Lucluc
23 juli 2006, 20:10
Sinds ik m'n twee oude gitaren heb verkocht en twee nieuwe heb teruggekocht, overstuurt mijn memory man behoorlijk. Dat komt waarschijnlijk doordat de pickups wat meer output hebben. Het gaat om een tele kloon en een es335 met p90's. Die p90's meten rond de 8k, van de tele weet ik niet, maar dat zal wel minder zijn.

Aangezien ik de nieuwste versie memory man heb met true bypass, moet ik de inputlevel van het effect zo instellen dat hij gelijkstaat met de bypass-mode. En laat dat nou net iets teveel van het goede zijn. Is er een manier om daar wat aan te doen?

Ik heb het in iets mindere mate ook met m'n zelfbouw EA tremolo.

Dirk_Hendrik
23 juli 2006, 22:29
morgen ga ik je helpen. Nu niet... al de hele dag zitten "poken"

Debaser
24 juli 2006, 01:31
ik heb ook wel interesse of iemand een mod heeft om m minder te laten oversturen.

Dirk_Hendrik
24 juli 2006, 12:50
Luc,
Kun je even checken of dit schema een beetje overeen komt met jouw MM:
http://www.fortunecity.com/tinpan/humperdinck/223/memory.gif

Lucluc
24 juli 2006, 13:02
De mijne heeft vier keer MN3008 ipv de twee keer MN3005 in dit schema. 24 volt klopt. Tot zo ver gaat mijn kennis. :sssh: Ik denk iets in de input van het effect? Misschien de 1M pot verlagen?

Ik wil eigenlijk op den duur zelf een delay maken, dan is m'n hele bord zelfbouw. Maar deze delay heeft inmiddels wel een plekje in mijn hart veroverd :cool:

Lucluc
27 juli 2006, 22:42
The reissue Deluxe Memory Man now comes from the factory with direct bypass, but with the input level control stage as it was when wired for buffered bypass. This is workable with most pickups, but bypass level matching problems can occur with low output or very hot pickups. For corrective modifications, contact me: howard.davis2@att.net

Aldus geschiedde.

Lucluc
27 juli 2006, 23:02
Ok, leuk zo'n slow chat met mezelf. Voor de geinteresseerden het antwoord:

My input impedance increase and hot pickup mods will greatly improve
this condition; and probably cure the problem. These are complicated, and I
would not recommend that you try to do them yourself.

Dan ga ik maar een rebote printje van tonepad bestellen.

Debaser
27 juli 2006, 23:26
Ik had ook al eens eerder met Mr Davis gemaild
maar hij had het toen druk met het verbouwen van zijn huis ofzo..
geen mail meer gehad daarna..

p.s.
wat is een rebote printje van tonepad ?
EDIT : oh al geveonden, een delay ... ik dacht een mod voor de MMD :P

Lucluc
28 juli 2006, 15:25
Tja, dan maar gewoon zelf effe een delaytje bouwen :seriousf: