PDA

View Full Version : raad gevraagd



crazy syd
24 november 2002, 16:10
Beste mensen, ik heb al jaren een goede Spaanse gitaar. Sinds een jaar heb ik ook een countrygitaar van iemand te leen. Nu wil ik er zelf een gaan kopen. Ik heb er best wel wat geld voor over, want ik wil er wel een behoorlijk tijdje mee doen. waar moet ik op letten en aan welke prijs moet ik denken?
En is het mogelijk om in iedere akoestische gitaar een elementje te bouwen om versterkt te spelen, of moet je bij de gitaarkeuze hier ook nog rekening mee houden?

guitarmusicman
24 november 2002, 19:35
Over hoeveel denk je als je het hebt over best wel veel geld? Dat zou erg helpen..

Luca P
24 november 2002, 22:08
Als je er wel wat voor wilt uitgeven zou ik een gitaar met in gebouwde element kopen. Een electrisch/acoustische dus. (Geen semi- acoustische zoals hij vaak wordt genoemd.)
Voor een los element van goede kwaliteit ben je ook gauw weer een € of 200 kwijt. En hij moet nog ingebouwd worden ook. (meer €€....)
Zelf heb k een Fishman element op het oog voor mijn Ibanez, maar ja...
De feest dagen komen eraan, dus het moet even wachten.
Neem voor de zekerheid iemand mee die er verstand van heeft en koop pas een gitaar als je er zelf helemaal van overtuigd van bent. Dus dat hij lekker speelt en zo. Jij bent toch de gene die er mee aan de slag moet.

gertdm
25 november 2002, 07:14
zie ook elders op dit forum:
in ieder geval eerst nagaan wat je wil hebben
en in welke prijsklasse. Dan heb je nog de keuze: nieuw of gebruikt.
Het element is bijzaak, omdat dit ook later in te bouwen is.
Voor een budget van bv 400 euro zou ik bv naar een tweedehands instrument zoeken, bv een Seagull, Cort of een instapper van Furch.
Succes

crazy syd
25 november 2002, 17:43
Nou, ik wil er maximaal 500 euro aan uitgeven. Dus wat zijn dan goede merken/modellen om te kopen?

gertdm
23 december 2002, 00:05
Cort of 2e hands Furch

lucn
23 december 2002, 16:21
Fender DG-22 CE

Hankey
24 december 2002, 18:43
Ibanez AW200
Seagull S6+
Yamaha DW 8
etc.

Gewoon ff uitproberen en kiezen welke je zelf het beste vind klinken...