PDA

View Full Version : Pimp my PRS SE !!



doeri
23 juli 2006, 16:34
De PRS SE serie is een behoorlijk alternatief voor de duurdere broertjes en in verhouding veel waar voor je geld. Ik heb een Santana versie. Voor mij is het een ideale gitaar, body, neck, etc. Kortom, een echte allrounder. Het enige wat ik beter zou willen zijn de humbuckers. Heeft iemand een idee of ervaring, met welke pickups ik deze gitaar flink zou kunnen verbeteren, zonder dat het een bepaalde richting op gaat ? Ik bedoel dit: na de operatie moet het geen gitaar zijn die bijvoorbeeld vervolgens alleen in de metal-hoek past. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/reacties !!

doeri

arjanb01
23 juli 2006, 16:49
De PRS SE serie is een behoorlijk alternatief voor de duurdere broertjes en in verhouding veel waar voor je geld. Ik heb een Santana versie. Voor mij is het een ideale gitaar, body, neck, etc. Kortom, een echte allrounder. Het enige wat ik beter zou willen zijn de humbuckers. Heeft iemand een idee of ervaring, met welke pickups ik deze gitaar flink zou kunnen verbeteren, zonder dat het een bepaalde richting op gaat ? Ik bedoel dit: na de operatie moet het geen gitaar zijn die bijvoorbeeld vervolgens alleen in de metal-hoek past. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/reacties !!

doeri

Alternatief: Seymour Duncan JB in de brug positie, en een 59-er in de nek positie van Seymour Duncan. Veelzijdig geluid !

iwamoto
23 juli 2006, 17:13
uit de titel kan ik opmaken dat we dus je SE moeten "uithoeren", maar hoeveel % krijgen we dan? en mogen we m ook voor zn bek slaan als we vinden dat ie te weinig klanten heeft gehad?
want dat is toch pimpen? een pimp is een pooier, en die slaat vrouwen en jat hun geld, naja, je mag het zelf weten, maar liever zou ik het niet hebben als dat met mn gitaar gebeurt

doeri
23 juli 2006, 17:55
OK Seymour duncan. Klinkt als een veilige keuze, maar uiteraard niks mis mee. Ik heb er weinig verstand van maar ik begrijp dat er nogal wat verschillende types JB's zijn, met opvolgende nummeringen. Klopt dat en zo ja, voor welke zou je dan gaan ?

BLOK182
23 juli 2006, 21:21
De nummers op de Jeff Beck's hadden dacht ik meer met de spacing (normaal of f-spaced) en het aantal aders (2 of 4;splittable) te maken...Seymour Duncan '59 in de brug klinkt ook goed, en voor een neckpup wordt vaker de SD Jazz geadviseerd.

Debaser
23 juli 2006, 21:59
De nummers op de Jeff Beck's hadden dacht ik meer met de spacing (normaal of f-spaced) en het aantal aders (2 of 4;splittable) te maken...

JB-4 = gewone humbucker
TB-4 = Trembucker ( Fspaced)
hoe dat zit met het aantal aders .. je ne sais pas

Orpheo
23 juli 2006, 22:05
in de prs se's zou ik de air norton in de hals en de superdistortion in de brug stoppen. veel dikkere, vettere, vollere agressievere sound dan de jb/jazz of jb/59. de jb is een iel dun pickupje zonder body en tone vergeleken bij de superdistortion, en de '59 is een nasaal zeurding in vergelijking met de air norton. die is BAGGERvet zonder modderig te worden. Kassa! ik weet t wel! ook top voor blues btw.

doeri
24 juli 2006, 20:59
mm, dat klinkt als een kamp tussen dimarzio en SD. In hoeverre blijft het allround karakter met dimarzio overeind ? De namen suggereren het wat meer heftiger werk (superdistortion in ieder geval) Iemand ervaring met beide kampen ?

Orpheo
24 juli 2006, 21:51
mm, dat klinkt als een kamp tussen dimarzio en SD. In hoeverre blijft het allround karakter met dimarzio overeind ? De namen suggereren het wat meer heftiger werk (superdistortion in ieder geval) Iemand ervaring met beide kampen ?

ik heb t beiden gehad :) en ik bleef bij dimarzio. t lijkt in naam heftig, maar met de gitaar waar t in zit speel ik net zo lief blues als heftige rock als wat jazzlicks als wat metal. t kan allemaal. helemaal met die spinasplit (zie site seymour duncan, schematics). kan je ze splitten, ipv toneknop, en dan kan je echt veel sounds eruit krijgen. heerlijk! voor mij geen weg terug iig!

Ibanez RuleZ
24 juli 2006, 23:35
naar mijn oren klinken de meeste SD elementen wat opener dan de moderner klinkende DiMarzio, maar das natuurlijk gewoon interpretatie. beide merken maken goede PU's: ik meng de merken al jaren.

harrald

bert k
24 juli 2006, 23:42
JB heeft wat meer hoog, is wat helderder dan veel anderen. Ik heb hem, het is beslist geen iel, dun pickupje. Maar voor pure metal zou ik idd wat zwaarder kiezen.

Superdistortion klinkt stoer. Ze maken dat ding al 30 jaar, best mooi, wel. Weinig hoog, lekker vet.

LPplayer
25 juli 2006, 09:52
Thnx voor de adviezen ook, want ik wil ook mijn pickups vervangen in mijn ibanez axs 32 en misschien later ook in mijn Epiphone les paul.
Wat zijn lekkere pickups om in een Epiphone les paul te stoppen als je van een lekkere warme rocksound (ala Slash) houdt?



JB heeft wat meer hoog, is wat helderder dan veel anderen. Ik heb hem, het is beslist geen iel, dun pickupje. Maar voor pure metal zou ik idd wat zwaarder kiezen.

Superdistortion klinkt stoer. Ze maken dat ding al 30 jaar, best mooi, wel. Weinig hoog, lekker vet.

Elixir
25 juli 2006, 13:08
Bij de PRS kun je misschien ook een PRS HFS in de brug en een vintage Bass in de neck positie doen.

renier
25 juli 2006, 16:56
OK Seymour duncan. Klinkt als een veilige keuze, maar uiteraard niks mis mee. Ik heb er weinig verstand van maar ik begrijp dat er nogal wat verschillende types JB's zijn, met opvolgende nummeringen. Klopt dat en zo ja, voor welke zou je dan gaan ?


er zijn een paar JB's, maar dat heeft te maken met of ze trembucker of humbucker zijn, of in singlecoil formaat. in jouw geval zou een humbucker goed zijn. (een sh-4 volgens mij). ik speel er al een hele tijd mee in mijn LP, en hij klinkt erg vet. wel heel erg stevig, een tikje nasaal, maar erg goed.

groet

vester86
25 juli 2006, 17:14
voor in een les paul is de Jeff Beck + Jazz combi een érg vette, Voor je PRS zou ik ook voor een air norton gaan, maar over wat er dan in de brug moet zit ik nog even over te twijfelen, daarvoor ken ik de gitaar te slecht

doeri
25 juli 2006, 18:48
De air norton klinkt goed als ik wat reviews lees. De reviews over de superdistortion komen op mij over als een ''ontembaar beest''. Men heeft het over eindeloze sustain, bakken feedback, etc. Misschien leuk als je metal speelt, maar ik zoek een allround setup. Dus als het op scheuren aankomt, moet ie dat kunnen, is er subtieler werk, dan moet het ook nog ergens naar klinken. Herkent iemand die beschrijving van de superdistortion als 'alleen maar goed voor het hetftige werk ?'

Orpheo
25 juli 2006, 18:58
De air norton klinkt goed als ik wat reviews lees. De reviews over de superdistortion komen op mij over als een ''ontembaar beest''. Men heeft het over eindeloze sustain, bakken feedback, etc. Misschien leuk als je metal speelt, maar ik zoek een allround setup. Dus als het op scheuren aankomt, moet ie dat kunnen, is er subtieler werk, dan moet het ook nog ergens naar klinken. Herkent iemand die beschrijving van de superdistortion als 'alleen maar goed voor het hetftige werk ?'
ik heb ze beiden. en ik herken de superdistortion er TOTAAAL niet in! hij is echt een pup voor lekkere bluesrock over een amp die maar 1 kanaal heeft en redelijk snel over z'n nek gaat (plexi) of die een mastervolume heeft en je lekker wil rocken (jcm800) of lekkere metal wil pompen met een multichannel amp (dsl). de superdistortion is warm, gearticuleerd, lekker prikkend tophoog, krachtig mid, dreunend laag, en heel allround. niet teveel ouput, zeker niet te weinig. met de air norton in de hals heb je een heel veelzijdig gitaartje. warme smoothe vette solo's, lekker strakke riffs, van blues tot metal. blues doet de superd. ook heerlijk. tis mijn favo aftermarket brugpup. mijn alltime favo is de '57 classic plus van gibson. net de superdistortion, maar dan alles in de overdrive qua definitie, strakheid, kracht, voicing, en minder gain.

Orpheo
25 juli 2006, 19:01
aanvulling van de superd.

bouw een pushpull pot, en split dan de air norton en de superdistortion. je weet niet wat je hoort. een lekker warm clean opeens met een goeie dosis bite van de s.d. en van de air norton...tja. dat brult gewoon 'SRV! SRV!"

doeri
25 juli 2006, 21:40
kijk, nu komen we ergens ! Je bent duidelijk enthousiast. De pest met dit soort zaken is dat je alleen maar op papier kunt vergelijken. Je weet het pas wanneer ze in je plank hangen. Die push/pull pot klinkt OK. Ik vraag me af of het niet handiger is dat ik de tone-pot vervang door zo'n 5 standen switch van PRS. Ik gebruik de tonepot nooit.

Orpheo
25 juli 2006, 21:54
kijk, nu komen we ergens ! Je bent duidelijk enthousiast. De pest met dit soort zaken is dat je alleen maar op papier kunt vergelijken. Je weet het pas wanneer ze in je plank hangen. Die push/pull pot klinkt OK. Ik vraag me af of het niet handiger is dat ik de tone-pot vervang door zo'n 5 standen switch van PRS. Ik gebruik de tonepot nooit.

je kan wat leukers doen met de tonepot dan. je kan de pup splitsen dmv je pot. een gewone standaard pot, niks bijzonders. echt EITJE. nog eenvoudiger dan tone solderen. maar weet je wat, kom eens langs bij mij als je wilt, kan je in een LP studio die pups testen, met de spin a split (splitten met pot). pm maar voor info. dan kom je pas ergens.

doeri
26 juli 2006, 08:55
lijkt mij goed idee, maar eerst morgen met vakantie !!