PDA

View Full Version : Jam over backing Jeff Beck - Cause we've ended as lovers



BeeJee
23 juli 2006, 16:25
Hallo, Hieronder een link naar een 1-take jam van mij over een backing van Jeff Beck. Is opgenomen met een Patrick Koopman Tele -> Zoom G9.2tt -> Cubase LE. Reacties zijn welkom :)

cause we've ended JAM (http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=553626)

Groeten BeeJee

-=JEROEN=-
23 juli 2006, 19:12
je sound vind ik echt geweldig, je spel een beetje te onverwacht zo af en toe, is ff wenne

kan/wil je mij die backing track sturen, klinkt lekker

BeeJee
23 juli 2006, 21:50
Thx,

Dat onverwachte komt een beetje omdat ik de backing niet van a tot z geanalyseerd heb en het echt de 1e take is. Ligt ook aan de aard van de backing. Sommige nummers lenen zich in mijn manier/gevoel van spelen meer voor 'uitstapjes' qua structuur dan andere (speel soms dus ook wel voorspelbaarder). Ook is het wel een beetje kenmerkend voor mijn stijl van improviseren en die is weer deels geinspireerd door gitaristen als bijv. Zappa, Hendrix en ook J. Beck die ook soms een beetje 'een twist' in hun impro's hebben. Als het goed is heb je de backing binnen op je hotmail.

-=JEROEN=-
24 juli 2006, 01:38
yup, heb em binnen, bedankt :hippie:

tis misschien een beetje te onvoorspelbaar, voor mij, maar zoals mn oma altijd zei: iedere gek zn gebrek :seriousf:

WICKED
25 juli 2006, 00:14
Het klinkt niet echt alsof je zeker bent van wat je speelt...raken die noten! Voor derest tof gedaan!!

gitaarhaantje
25 juli 2006, 15:07
je sound vind ik echt geweldig, je spel een beetje te onverwacht zo af en toe, is ff wenne

kan/wil je mij die backing track sturen, klinkt lekker

ik vind je sound van de gitaar echt lekker klinken maar idd zoals hiervoor vermeld klinkt het soms wat onzeker...
Naar het einde toe gaat het wel beter... maar mischien is dit nog een aandachtspuntje..

oh ja en zou je mij ook die backing kunnen sturen kan ik ook ff "pielen"! :)

aad
28 juli 2006, 22:06
Thx,

Dat onverwachte komt een beetje omdat ik de backing niet van a tot z geanalyseerd heb en het echt de 1e take is. Ligt ook aan de aard van de backing. Sommige nummers lenen zich in mijn manier/gevoel van spelen meer voor 'uitstapjes' qua structuur dan andere (speel soms dus ook wel voorspelbaarder). Ook is het wel een beetje kenmerkend voor mijn stijl van improviseren en die is weer deels geinspireerd door gitaristen als bijv. Zappa, Hendrix en ook J. Beck die ook soms een beetje 'een twist' in hun impro's hebben. Als het goed is heb je de backing binnen op je hotmail.

Ja ook ik zou die tracking wel graag willen hebben.

Alhoewel na wat ik je ga zeggen......
wil je 'm vast niet opsturen :)

Luister (nog) eens goed naar dat nummer van Jeff Beck. Je raakt (sorry hoor) niet 1x het thema. Heb je 't orgineel uberhaupt? Anders wil ik het wel naar jou sturen heheh.
Je hebt in ieder geval een overtuigende sound.

Je Jam over Europe vind ik wel tof gespeeld. Een beetje te weinig puntig (of syncopisch wellicht?).

meul
29 juli 2006, 01:51
goeie sound voor dit nummer, mooie timing in het begin (rustige gedeelte)

gr,
j

BeeJee
29 juli 2006, 02:23
Thanx Jan!
@ aad: Ik zal het origineel eens goed beluisteren en wellicht komt ie nog eens terug in een edit?

aad
29 juli 2006, 20:48
Thanx Jan!
@ aad: Ik zal het origineel eens goed beluisteren en wellicht komt ie nog eens terug in een edit?

K dan.

Ben benieuwd ;)

BeeJee
30 juli 2006, 03:01
Ik heb Blow by Blow al lang niet meer geluisterd, en deze post was ook niet echt bedoeld als cover. Meer een spontane jam over een lekkere backing. Kwam toen net vers uit Kreta terug na 8 dagen zonder gitaar in mijn handen, en was ff lekker aan het pielen/freaken. O.a. deze take was het resultaat toen.

BeeJee
30 juli 2006, 03:04
Wat is trouwens je mail-adres Aad?