PDA

View Full Version : mijn repaint stratje



Arjo
23 juli 2006, 15:39
Hallo beste mensen, eindelijk heb ik eens iets af!!!

Ik ben een te lange tijd geleden begonnen aan een zelfbouw en een repaint, de repaint is nu eigenlijks klaar (moeten alleen nog snaren op en afstellen).

http://home.versatel.nl/kuikentje/assets/images/strat_before__449_x_600_.jpg

http://home.versatel.nl/kuikentje/assets/images/rockwood_final_1_449_x_600_.jpg

http://home.versatel.nl/kuikentje/assets/images/rockwood_final_2_449_x_600_.jpg


Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat al is de gitaar alles behalve strak. Het was voor mij vooral om te oefenen voor de echte straks en om m'n vriendin blij te maken met een gitaar (deze word van haar).

Op de achterkant zie je een klodder soldeer zitten (dom dom dom) en ik ben op 3 punten iets te ver met schuren gegaan van de laklaag. Ook zal de uiteindelijke laklaag iets te dun zijn, maar ja aan de andere kant verwacht ik niet dat ie veel bespeelt zal worden :sssh:

Hij is dus nu metallic paars met vanuit de 1 hoek een metallic violet verloop, ik vind het verloop persoonlijk erg netjes gelukt (kan het helaas niet echt mooi op de foto krijgen).


Arjo

Arjo
23 juli 2006, 15:40
Nog een foto van de hele gitaar

http://home.versatel.nl/kuikentje/assets/images/rockwood_final_3_449_x_600_.jpg


Arjo

stefke_m
23 juli 2006, 16:10
Zeer mooi, maar toch lijkt het alsof het niet heel glad geschuurd is allemaal. Ligt misschien ook aan de foto.

robert-gitarist
23 juli 2006, 16:18
Laat ik het zo zeggen,hij is er wel op vooruit gegaan.Stickers op gitaar vind ik echt super lelijk maar goed smaken verschillen ;)
Overgens wel leuk gedaan!

Arjo
23 juli 2006, 17:09
thx voor de reacties,

@ stefke_m hij is idd niet glad, ik heb hem tussen de laklagen 1 keer geschuurd (600 nat). na de laatste laag heb ik niets meer gedaan. Zowiezo was de body al niet erg strak, dat zie je ook op de foto's.

@ robert-gitarist de kleur heeft m'n vriendin uitgezocht (aangezien het haar gitaar word) zij is helemaal gek van paars, zelf vond het verloopje erin wel een grappig idee (en het is nog gelukt ook).

Deze gitaar zal ook absoluut geen schoonheids prijs winnen, maar het ging mij vooral om de ervaring van het spuiten. Ik heb vooral geleerd wat ik niet moet doen :D


Arjo

Richwoodje
23 juli 2006, 17:17
ik vind dat 'ie wel wat heeft eigenlijk :D

robert-gitarist
23 juli 2006, 17:17
@ robert-gitarist de kleur heeft m'n vriendin uitgezocht (aangezien het haar gitaar word) zij is helemaal gek van paars, zelf vond het verloopje erin wel een grappig idee (en het is nog gelukt ook).


Ik vind het ook een mooie kleur.heb wel iets met paars of roze.En ja ik ben gewoon een hetero jongen :D Squier heeft ook van die paarse stratjes gemaakt en had toen bijna een gekocht(wel met floyd rose) maar ja moest en zou eerst wat anders halen.Enne die verloop ik ook wel leuk ja :)

DarknessAwaits
24 juli 2006, 01:19
Kun je die klodder soldeer er niet gemakkelijk afhalen? Dat spul hecht niet echt goed op lak als het goed is.

Arjo
25 juli 2006, 07:27
Het lijkt er niet op dat het er makkelijk af wil, bovendien zit het op de achterkant dus het stoort niet echt.
Misschien dat ik hem nog een keer weer helemaal kaal maak en dan echt super strak maak en dan ook echt volgens het boekje afwerk. Maar nu eerst eens kijken of ik m'n tele een keer kan afronden.

Arjo

marter544
25 juli 2006, 09:23
Kun je em niet glad polijsten? Dat ie wat meer gaat glimmen?

mm80
25 juli 2006, 10:09
Ik vind dat je het heel goed hebt gedaan maar om eerlijk te zijn vind ik het ook een beetje jammer dat je er niet uithaald wat er in zit. Laagje lakken, nat schuren met steeds fijnere grit en als laatste mooi polijsten en je hebt een veel beter resultaat. Waarom niet? Dat is gewoon haalbare kaart hoor.

Michell

Arjo
25 juli 2006, 10:39
Ik ben het met je eens dat het haalbaar is maar... ik heb de body gewoon niet strak genoeg gemaakt dus alles wat ik nu doe vind ik verspeelde energie. Ik maak hem dan liever nog een keer kaal en begin opnieuw (en dat gaat ook wel een keer weer gebeuren).
Waarom niet nu... omdat ik nu ff een beetje wil opruimen en mijn tele eens af wil gaan maken (mijn aanstaande word er ook niet blij van dat er allemaal gitaar onderdelen door het huis liggen :D).

En wat betreft het glimmen, raar genoeg valt dat in het echt zeker niet tegen! ik vind hem voorlopig heel best en ben tevreden met het resultaat voor een 1ste keer.

Arjo