PDA

View Full Version : Vakantie Kroatie



guitarra
23 juli 2006, 15:29
Ik ga volgende zaterdag op vakantie naar Kroatie, nu zat ik er aan te denk om mijn gitaar mee te nemen. Het is een western gitaar, elektro acoustisch. Als ik hem meeneem gaat de EQ van de gitaar kapot van de hitte? of trekt de gitaar snel krom als hij in de tas in de auto ligt?
alvast bedankt

Ruben

Hector_Tsolodimos
23 juli 2006, 16:30
echt, geloof me, je kan beter thuis blijven, zo gaat ie echt kapot!
welnee, dat overleeft ie wel ;)

Helter Skelter
23 juli 2006, 16:59
als je de gitaar niet uren in de brandende zon laat staan is er niks aan de hand :)

guitarra
23 juli 2006, 22:37
En al hij in de auto ligt, in een tas?
want in de auto zal het ook best warm zijn.
In iedergeval bedankt, ik ga hem meenemen en ik neem aan dat er niks gebeurd. :)

Aca Ilic
27 juli 2006, 18:29
Laat ons weten of je met of zonder gitaar terug bent gekomen....

guitarra
28 juli 2006, 15:48
Ja dat zal ik doen, maar word daar veel gestolen dan?

Braindead
31 juli 2006, 13:49
Ik ben weleens in Kroatie geweest, al was dat nog net voor de oorlog. Het is daar echt behoorlijk warm. Of er veel gestolen wordt. Nou je wordt er in ieder geval niet altijd even netjes behandelt als toerist, maar goed, dat komt ook in andere landen voor. Wat betreft de hitte ( en eigenlijk ook evenuteel diefstal) moet je eigenlijk alleen maar een oude gitaar meenemen. Mocht er dan toch iets gebeuren dan is het geen ramp.
Het maakt trouwens nog wel uit of je in een tent zit of in een appartement. In een appartement zou je hem rusitg mee kunnen nemen. Als je de gitaar daarentegen in de zuto of tent legt daar, en je hebt geen bomen boven je tent dan zal de gitaar de nodige zweetdruppeltjes gaan vertonen.

ps:Wel zegt men dat temperatuurwisselingen het slechts zijn voor een gitaar.

Hector_Tsolodimos
31 juli 2006, 14:12
Ik ben weleens in Kroatie geweest, al was dat nog net voor de oorlog. Het is daar echt behoorlijk warm. Of er veel gestolen wordt. Nou je wordt er in ieder geval niet altijd even netjes behandelt als toerist, maar goed, dat komt ook in andere landen voor. Wat betreft de hitte ( en eigenlijk ook evenuteel diefstal) moet je eigenlijk alleen maar een oude gitaar meenemen. Mocht er dan toch iets gebeuren dan is het geen ramp.
Het maakt trouwens nog wel uit of je in een tent zit of in een appartement. In een appartement zou je hem rusitg mee kunnen nemen. Als je de gitaar daarentegen in de zuto of tent legt daar, en je hebt geen bomen boven je tent dan zal de gitaar de nodige zweetdruppeltjes gaan vertonen.

ps:Wel zegt men dat temperatuurwisselingen het slechts zijn voor een gitaar.
stel dat die gozer een Fender Stratocaster uit 1954 heeft, raad je hem dan aan om die mee te nemen?

Hector_Tsolodimos
31 juli 2006, 14:16
ps:Wel zegt men dat temperatuurwisselingen het slechts zijn voor een gitaar.

ooh, vandaar dat voor ons Nederlanders Fender's uit USA beter zijn dan de Mexicanen


sorry! ik maak maar wat grapjes, ik verveel me echt dood hiero..ik ga zo mara eens wat spelen..

Harry
31 juli 2006, 16:06
het is geen beschaafd land, groot kans dat je hersens ingeknuppeld worden voor een gitaar. Of dat een dure of goedkope is weten ze niet, en zal ze niet interesseren. Ze zijn al blij als ze iemands kop in kunnen slaan met een reden.


Fijne vakantie gozer!

polysix
31 juli 2006, 20:11
het is geen beschaafd land, groot kans dat je hersens ingeknuppeld worden voor een gitaar. Of dat een dure of goedkope is weten ze niet, en zal ze niet interesseren. Ze zijn al blij als ze iemands kop in kunnen slaan met een reden.


Fijne vakantie gozer!
haha :')
10 karakters

Braindead
7 augustus 2006, 14:42
het is geen beschaafd land, groot kans dat je hersens ingeknuppeld worden voor een gitaar. Of dat een dure of goedkope is weten ze niet, en zal ze niet interesseren. Ze zijn al blij als ze iemands kop in kunnen slaan met een reden.


Fijne vakantie gozer!

Tjongejonge, er is inderdaad oorlog geweest en er is inderdaad nogal wat haat tussen de verschillende bevolkingsgroepen. Maar als je naar Kroatie gaat, het bovenste gedeelte van voormalig Joegoslavie waar vele toeristen komen dan is dat een heel leuk vakantieoord. Het is niet zo dat daar een negatiefreisadvies voor geldt ofzo.
Maar garanties geven voor je gitaar kan ik niet natuurlijk ;-)

En nee, een Fender strat 1954 zou ik niet aanraden mee te nemen, maar die zou ik ook niet meenemen als ik in een tentje op de camping in Zwitserland ging staan.

Nickname
7 augustus 2006, 16:08
Koop gewoon een gitaar voor in en om het kampvuur bij de action of je lokale gitaarboer voor 20 of 30 euro.. scheelt je meteen weer wat ruimte op de terugreis :D

Kasper
7 augustus 2006, 18:04
Ben vorig jaar nog naar Kroatie geweest (Istrië). Daar hebben we 2 campings gedaan en geen last gehad van diefstal. Nuja ik hoorde dan weer iemand anders die daar wel last van heeft gehad (die zat in Porez, wij in Pula en Lovran).

Op die campings zitten toch vooral Nederlanders, dus van die moet je meer oppassen dan de plaatselijke bevolking :p (grapje). Verder zijn de meesten daar beschaafd hoor.

Van temperatuur kan ik niet echt veel helpen want naar het schijnt was het vorig jaar één van de slechtste zomers in de laatste 50 jaar of zo daar. Het zal dus wel iets frisser geweest zijn dan normaal, maar toch was het bijna elke dag kortebroek en zwemweer. Bij een warme zomer denk ik wel dat je er makkelijk een eitje kunt bakken op je gitaar.


Een dure gitaar meenemen op een camping zou ik echter toch niet doen, gelijk waar, maar dat ben ik.

FruscianteFan
7 augustus 2006, 19:33
Kijk wel uit met de temperatuur. Vorige week legde ik mijn gitaar gewoon in de tent.. en dat werd wel heel warm. Ook ontstemde de boel ongeveer elke dag wel.

En het ergste: toen ik aankwam daar (Noord Italiaanse zuidkust trouwens) zaten alle hamonics nog 'in' de verse snaren. Een week later leek het wel of ze er al 4 maanden op zaten :D

woutB
8 augustus 2006, 20:18
Ik ben in 1989 2 weekjes in Kroatie (Krk) geweest en de beleefdheid, behulpzaamheid, aardigheid en ook naiviteit van de mensen heb ik nooit meer mogen ervaren op een vakantie.
Er heerste daar toen wel al een zekere afkeer van serviers.