PDA

View Full Version : Hendrix anders belicht



philbee
24 november 2002, 15:42
Met veel plezier heb ik (samen met enkele illustere collega gitaristen) meegewerkt aan het gitaarnet verzoek om een verhaaltje te vertellen over wat je invalt als je aan Hendrix denkt. Hehe, aardige anekdotes. Zie: http://www.gitaarnet.nl/magazine/artikelen/artikelen/jimi60.php3

We zijn benieuwd wat jullie ervan vinden

savecracker85
24 november 2002, 16:26
leuk :smile:
vooral omdat ik de laatste tijd erg into hendrix ben :smile:

Snow
26 november 2002, 14:25
De woorden van Emiel van Egdom "Iedere gitarist die puur is en echt van muziek houdt, ongeacht stijl, die weet dat je niet om Hendrix heen kunt".

In de roos

Watti
4 december 2002, 08:59
"Of ik Hendrix tijdens de tribute ga naspelen? Ik kan hem niet eens naspelen. Iemand als Stevie Ray Vaughan kon dat. Of veel van die ambonese jongens, die kunnen het ook."
Dit las ik wat onze Jan Akkerman zei.
Het gaat met name over die "ambonese jongens".
Akkerman heeft daar he-le-maal gelijk in.
Daar zit 'm het verschil tussen Ambonese (molukse) gitaristen en gitaristen die van een andere afkomst zijn. (over het algemeen dan hè..)

Duane
4 december 2002, 14:55
???????????????????????

Begrijp niet wat afkomst met het naspelen van Hendrix te maken heeft.

Ash ketchum
4 december 2002, 15:48
Bepaalde rassen hebben een beter gevoel voor muziek. In america spreekt men soms over 'white man's disease' / geen gevoel voor ritme. Uit ervaring heb ik gezien dat donkere mensen meer op gevoel spelen dan integenstelling tot hun blanke mensen die al gauw een hulpmiddel gebruiken. (metronoom, etc.) Uiteraard zijn hier ook uitzonderingen op. Meeste molukkers namen/nemen ook geen les maar leerden van elkaar (wat in mijn opzicht stukken beter is) zo werd je niet beperkt door de 'leraar' omdat ze er meerdere hadden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ash ketchum op 2002-12-04 15:54 ]</font>