PDA

View Full Version : muziekstijl



giova
23 juli 2006, 14:29
Hey mensen!

Ik heb een vraagje omtrent het volgende. Na het horen van deze man (die ge misschien wel kent): http://www.kaare-norge.dk/uk_version/galleri.htm

was ik eigenlijk benieuwd van wat soort muziekstijl die nu eigenlijk wel heeft, en watvoor gitaar heeft men hiervoor nodig als beginneling? Wat dachten julie van een cuenca gitaar model 10 of 30? Of is dit het soort gitaar dat je er totaal niet voor nodig hebt?

Thx

Giova

--=HANS=--
23 juli 2006, 23:49
Beste Giova, als je het lijstje goed bekijkt zie je dat er nummers bij staan van o.a. Santana, The Eagles, Elton John en paul McCartney, er is hier dus geen sprake van 1 bepaald genre.
Alle nummers zijn op een nylonsnarige gitaar gespeeld dus als je dezelfde sound wil moet je kijken naar een nylonsnarige gitaar. Een aantal van deze nummers is echter oorspronkelijk op een staalsnarige gitaar gespeeld. (o.a. Blackbird) Dus als je qua sound dichter bij het orgineel wil komen zou ik zeker ook een staalsnarige overwegen. Succes!

Bram+
23 juli 2006, 23:58
Qua muziekstijl valt dit volgens mij onder liftmuziek.

Voor de rest: Hans heeft gelijk.

JanB
24 juli 2006, 13:54
Er zijn enkele bewerkingen bij van pop nummers, maar ik zou dit gewoon klassiek gitaar noemen.

Uiteraard geen liftmuziek.

Als je dit zo wil leren is het handig om les te nemen van iemand die je klassiek gitaar kan leren. In het begin zou ik zeker geen dure gitaar nemen. Ook weer niet één van boardkarton. Daar tussenin. Wel goedkoop, maar acceptable geluid, en m.n. goed te bespelen. Handig om iemand met ervaring mee naar de winkel te nemen.

Jan

--=HANS=--
24 juli 2006, 18:16
Qua muziekstijl valt dit volgens mij onder liftmuziek.


Hahahahahahaha, en ik me maar inhouden gisteravond:dance: