PDA

View Full Version : Help gitaar problemen...(dit bericht is ook gepost in "verst



Debaser
24 november 2002, 15:29
Help me!!!
Ik heb twee probleempjes die het gitaar spelen erg ver-onaangenamen(is dit een woord?)

nl.

Mijn gitaar (epiph.G-310) heeft een kraak erin. ik heb dit gedeeltelijk opgelost door de afstand tussen de snaren en de pickup te vergroten, de pickup verlaagd dus... maar het blijft... vooral i.c.m. een wah-wah, (hoge toon) geeft het een onaangenaam geluid.. tevens is het op beide pickups ervaren, alhoewel op de hals pickup het "erger", duidelijker naar voren komt.
suggesties...(het ligt niet aan de kabels of versteker...probleem is op meerdere verst. waargenomen..) ik denk een pot metertje, maar omdat het op allebei de elementen is zou het ook de output kunnen zijn?

ten tweede...
Mijn Vertsterker..Marshall vs102R valt soms tijdens het spelen uit, soms kort en hoor je alleen een "tik" soms langer en moet ik er een stootje tegen geven aan de linker kant bij de input... Ik heb er meer last van als de fx loop ingedrukt is, deze staat nu uit mar zij doet het nog steeds niet naar behoren. hij is al twee keer doorgemeerd met contact spray ( de pots) en ook de FX loop send en return zijn bekeken...er is een duur proef gedaan maar ze konden me niet helpen...

ligt het aan een ongeaard stopcontact of is het een of andere beveiliging van Marshaal tegen overspanning.??? help me please....

Bij voorbaat dank mensen....

Daan

lars
24 november 2002, 16:31
gitaar: de 3 standenschakelaar en potmeters/jackplug vervangen of schoonmaken, contactspray oid.

De valvestate: contactspray de aan/uit knop/jackpulgingang e.d.

Et is geen beveiliging oid, als dat zo zou zijn brand je zekering door en die doet het dan niet meer tot je em vervangt. en een aardeprobleem is et al helemaal niet.
(edit typo's )

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: lars op 2002-11-24 16:33 ]</font>