PDA

View Full Version : G&L S-500 en andere merken.



BartL
23 juli 2006, 00:38
Jaja, weer een geel zeikverhaal van mij! Eerst een stukje vooraf. Waarschijnlijk gaat mijn Gibson de deur uit. De hals is toch niet helemaal zoals ik hem hebben wil. Hij is aan de dunne kant voor een gibson. De hals van Chroxy's epiphone is bijvoorbeeld 3 keer zo dik/vol (voor mijn gevoel).

Na verkoop & loon van vakantiewerk heb ik weer wat centen bijeen om een nieuwe plank te kopen. De gitaar (G&L S500) is in nieuwstaat (100% letterlijk). Niet op gespeeld wegens verandering wensen (na lange levertijd).

De nieuwprijs ligt rond de 1500 euro incl. koffer.

1.
Hoe is het met de kwaliteit van gitaren van G&L gesteld? Hoe zijn ze kwalitatief gezien, vergeleken met bijvoorbeeld mijn Gibson LP Studio en Fender Plus strat?

Het zou een behoorlijk bedrag worden (1000 euro +) en aangezien ik er niet veel over vind op het forum, vraag ik het hier maar.

2.
Zijn er meer merken met een gelijke en misschien zelfs met hogere kwaliteit dan Gibson / Fender voor ongeveer eenzelfde prijs? (750-1100 euro)

Ik zat bijvoorbeeld al aan een Haar-Tele of Suhr te denken. Maar een Suhr zit een beetje erg ver boven mijn budget...al vind ik ze nog steeds cheap uitzien :D

3.
Ook heb ik al gekeken naar PRS Custom 22 modellen. Erg mooie planken zijn dat. Ik heb alleen geen idee wat je ervoor neer moet leggen. Ik zie ze vaak aangeboden van 1700 tot 2500 euro...beiden 2dehands. Wat is nou een mooie prijs voor zo een plank? Is er onderling nog erg veel verschil tussen (bijvoorbeeld) de CU22 modellen? Zijn er nog andere goede PRSsen te krijgen voor rond de 1800 euro 2dehands? Ik zie door de bomen het PRS-bos niet meer zo goed :)

Texter
24 juli 2006, 12:56
Oscar Berkers heeft hier in Deurne twee gloednieuwe S500's voor E1350 en E1150 in de aanbieding. Goed spul...

http://www.muziekberkers.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=177&Itemid=1

BartL
24 juli 2006, 14:08
Dankjewel texter. Ik zie op de site alleen die van 1150 niet staan. Is dat een nieuwe, of een occasion?

Texter
25 juli 2006, 12:27
Mail de winkel zou ik zeggen. Zover ik weet is alles van G&L gewoon nieuw. De erg mooie blauwe zal nu wel 1350 kosten gok ik hehe.

BartL
25 juli 2006, 12:59
Ik zie hem inderdaad net staan.

Dankjewel.

Zie ook een Godin LGX staan, is wellicht nog interessanter...

BartL
25 juli 2006, 14:57
Hmmm, ze hebben dus een;
Godin LGX 2dehands 800 euro incl. orig. koffer
G&L S500 nieuw 1150 euro incl. orig. koffer


Is die G&L Niet supergoedkoop? :dontgeti:

Toch maar eens naar Deurne kneuren als ik centen heb :)

Texter
26 juli 2006, 01:06
Die van E1150 is een gewone met driekleurige sunburst. Die van E1350 een Clear Blue Deluxe, die trouwens ook een spreekwoordelijke kilo zwaarder is. Die Godins zijn idd ook mooi. Ga vooral kijken want het kleine winkeltje puilt onderhand uit. Het is dat ik al 10 gitaren heb, anders zou ik ook wat mee naar huis nemen. Ik snap niet dat er hier geen hond naar G&L omkijkt, want het zijn erg goede gitaren.