PDA

View Full Version : Pickup Booster



Hector_Tsolodimos
22 juli 2006, 21:40
http://www.seymourduncan.com/products/effectsdescr.shtml#booster

dit pedaal lijkt me zeer interessant, en kost ook nog eens niet veel (iets van 85 dacht ik)

iemand ervaring met dit ding?

drap
22 juli 2006, 22:37
Yep, ik. En ik was er niet echt over te spreken. Veel te veel extra ruis. Vergeet het dat een singlecoil gaat klinken als een PAF humbucker wat ik wel es in reviews heb gelezen. En als cleane booster is ie al helemaal niet te gebruiken. Ik heb 'm denk ik zo'n drie week in huis gehad en kreeg er nog niet het gewenste effect mee. Ik heb nu een MXR Micro Amp als booster. Duizend keer beter wat mij betreft en sowieso m'n favoriete pedaaltje. Maar goed, zelf uitproberen. Ik vond het niks, maar misschien is het wel helemaal jouw ding

Hector_Tsolodimos
22 juli 2006, 22:44
Yep, ik. En ik was er niet echt over te spreken. Veel te veel extra ruis. Vergeet het dat een singlecoil gaat klinken als een PAF humbucker wat ik wel es in reviews heb gelezen. En als cleane booster is ie al helemaal niet te gebruiken. Ik heb 'm denk ik zo'n drie week in huis gehad en kreeg er nog niet het gewenste effect mee. Ik heb nu een MXR Micro Amp als booster. Duizend keer beter wat mij betreft en sowieso m'n favoriete pedaaltje. Maar goed, zelf uitproberen. Ik vond het niks, maar misschien is het wel helemaal jouw ding
bedankt, ik wil iig wel testen!

Tupelo
23 juli 2006, 00:13
Ik denk dat ik ook maar eens aan zo een ding moet.

Hector_Tsolodimos
23 juli 2006, 09:01
Ik denk dat ik ook maar eens aan zo een ding moet.
lijkt me geen slecht idee, iig net als ik even testen..

Hector_Tsolodimos
29 juli 2006, 12:33
nog meer mensen ervaring met dit ding?
http://www.seymourduncan.com/movies/pickup_booster_Hi.htm

Willlem
29 juli 2006, 14:48
www.harmony-central.com ?

staan heel veel reviews op, van ook heel veel spullen.

Hector_Tsolodimos
29 juli 2006, 16:08
www.harmony-central.com ?

staan heel veel reviews op, van ook heel veel spullen.
ja ik weet, maar heb liever van mensen hier op het forum
ik ga hem zowiezo even testen hoor..
en what about de MXR micro amp?
lijkt me ook oke..

drap
29 juli 2006, 20:07
Die heb ik nu dus. Dat ding is erg lekker af te stellen als cleane booster. Krijg je vooral met een strat een erg lekker vet geluid wat er echt uitbreekt. Ik zocht altijd enigzins de Frusciante sound. Dat vette net wel/net niet overstuurde geluid. Dat heb ik dus eerst geprobeerd met die pickup booster, maar zonder succes dus. De MXR Micro Amp doet wel precies wat ik wilde. Dat ding heb ik nu continu aanstaan als ik speel, ongeacht clean of overstuurd. Draai je 'm vol open dan kun je 'm ook goed gebruiken om je versterker ff wat verder over z'n nek laten gaan. Wat dan weer niet mijn voorkeur heeft qua geluid. En maar één draaiknoppie, dus gewoon een gewenste slinger geven en je hebt je geluid. Ideaal. Oh ja, Frusciante gebruikt 'm ook voor clean boost. Ook niet onbelangrijk :)

Hector_Tsolodimos
29 juli 2006, 21:16
Die heb ik nu dus. Dat ding is erg lekker af te stellen als cleane booster. Krijg je vooral met een strat een erg lekker vet geluid wat er echt uitbreekt. Ik zocht altijd enigzins de Frusciante sound. Dat vette net wel/net niet overstuurde geluid. Dat heb ik dus eerst geprobeerd met die pickup booster, maar zonder succes dus. De MXR Micro Amp doet wel precies wat ik wilde. Dat ding heb ik nu continu aanstaan als ik speel, ongeacht clean of overstuurd. Draai je 'm vol open dan kun je 'm ook goed gebruiken om je versterker ff wat verder over z'n nek laten gaan. Wat dan weer niet mijn voorkeur heeft qua geluid. En maar één draaiknoppie, dus gewoon een gewenste slinger geven en je hebt je geluid. Ideaal. Oh ja, Frusciante gebruikt 'm ook voor clean boost. Ook niet onbelangrijk :)
dus als ik het goed begrijp doet de micro amp van MXR niet alleen boosten in Decibel, maar geeft je ook een dikke sound met wat gain erin.. doe de pickupbooster dat niet? en hoe ervaar je de resonatie gedoe.. waar het oa om draaid bij de PICKUP booster..

Antoon
29 juli 2006, 21:42
Ik gebruik de SD pickup booster af en toe. Als simpele overdrive. Bedoeld om een buizenversterker wat verder te oversturen. Met een Telecaster kan het brugelement in een solo soms wat te schel en dun klinken. Dan geeft de resonatiefrequentie verlagen met dat ding een wat voller geluid plus een flinke volume boost. Problemen met ruis heb ik niet. Als je m probeert heeft het geen zin om hem op een hele cleane versterker te beluisteren

Hector_Tsolodimos
29 juli 2006, 21:46
Ik gebruik de SD pickup booster af en toe. Als simpele overdrive. Bedoeld om een buizenversterker wat verder te oversturen. Met een Telecaster kan het brugelement in een solo soms wat te schel en dun klinken. Dan geeft de resonatiefrequentie verlagen met dat ding een wat voller geluid plus een flinke volume boost. Problemen met ruis heb ik niet. Als je m probeert heeft het geen zin om hem op een hele cleane versterker te beluisteren
Zelf heb ik een Fender full-tube amp, dat is een behoorlijke clean versterker,toch?
en jij bent toch best tevreden over je pedaaltje? ik bedoel: je hoeft em ook niet altijd te gebruiken (GAS GAS GAS), maar toch handig zo nu en dan? hij kost ook niet zo heel veel..

drap
29 juli 2006, 22:04
dus als ik het goed begrijp doet de micro amp van MXR niet alleen boosten in Decibel, maar geeft je ook een dikke sound met wat gain erin.. doe de pickupbooster dat niet? en hoe ervaar je de resonatie gedoe.. waar het oa om draaid bij de PICKUP booster..

De MXR Micro Boost geeft niet zo zeer een extra aantal decibel. Dat voordeel heeft die SD Pickup Booster dan weer. Zoals Antoon het beschrijft kun je inderdaad de Pickup Booster wel goed voor gebruiken. Opzich kan dat ook wel met de Micro Amp, maar dan wordt ie toch wat schel vind ik persoonlijk. Voor clean boost is een heel klein beetje extra hoog juist wel lekker voor wat extra "chunk" + dat ie je gehele geluid wat extra vet maakt. Ook in combinatie met een overdrive/distortionpedaal klinkt dat erg lekker. Ik weet niet meer precies wat ik er voor betaald heb, maar volgens mij was ie nog redelijk goedkoop ook. Volgens mij goedkoper dan die Pickup Booster, maar zeker weten doe ik dat niet