PDA

View Full Version : nieuwe gitaar probleem



davidof
22 juli 2006, 21:24
hey, heb net een Epiphone g400 gekocht :) hij speeld super en echt zalig geluid (op men 15watt fender) .
nu, 1 probleem ... de g-snaar ontstemt verschrikkelijk snel :s ... maar dit heb ik ook gehad met mijn fender squier..

en als ik een klein trekje geef aan de hals (buigen maar heeel zacht) geeft dat al snel zo een tremelo effect^^

is dit normaal bij nieuwe gitaren ? moet deze ingespeeld worden ?

grtz david.

davidof
22 juli 2006, 22:37
ff boven zette ^^ aangezien ik al op 8ste plaats sta ^^

Herman
22 juli 2006, 22:48
Een goede afstelbeurt doet wonderen...anders misschien eens een setje nieuwe stemmechanieken proberen...deze upgrade wordt vaker bij epi's gebruikt dacht ik

robert-gitarist
22 juli 2006, 22:54
ff boven zette ^^ aangezien ik al op 8ste plaats sta ^^

^^wat irritant is dat zeg die breezahtekens^^
^^
^^


Nu ontopic: stel die gitaar eens af..waarschijnlijk zal het wel standaard fabrieks instelling zijn..korton de intonatie zal nu wel 0,0 zijn..try it out.

JvD.
23 juli 2006, 00:12
Een goede afstelbeurt doet wonderen...anders misschien eens een setje nieuwe stemmechanieken proberen...deze upgrade wordt vaker bij epi's gebruikt dacht ik

wtf? Kapitaal vernietiging!, bijna alle mechanieken zijn wel stem vast, helemaal die van epiphone. Ik zou kijken of de g klemt in de top kam.

Even stemmen, dan tussen de topkam en de mechanieken heel hard op de g drukken, is ie daarna dan veels te hoog gestemd; misschien uitvijlen, maar eerst zou ik er wat grafiet in proberen te doen(in het geultje waar je snaar door loopt), gewoon van een potlood, hoe poreuzer hoe beter. dat smeert meestal wel.



Vind je het eng om je gitaar nu al meteen een behandeling te geven, zou ik het even door een pro laten doen. Als je hem pas gekocht hebt doen ze dat wel gratis toch?



Ik zou niet zomaar nieuwe dingen aanschaffen.

Die gitaar hoort gewoon stem vast te zijn, het is onzin dat je een gitaar nieuw koopt en dan meteen nieuwe mechanieken moet hebben. Of je koopt een kut merk, en dan ben je nog best een mieren neuker =P

Anders Destium
23 juli 2006, 00:20
Gefeliciteerd!

Zou je alleen zo vriendelijk willen zijn om het tweede gedeelte van je topictitel te vertalen voor mensen die bij voorkeur niet in hersendode taal communiceren?

Als je een nieuwe gitaar koopt hoort hij stemvast te zijn, ik zou er mee teruggaan en eventueel een afstelbeurt eisen :)

davidof
23 juli 2006, 00:34
maar, ik ga nog even wachten ;) misschien ligt het aan de snaren... bij mijn squier was het ook altijd een probleem die g-snaar... ;)

En ik ga niets afstellen aan mijn gitaar omdat ik er nogal weinig van ken ;)...

Fumi SG
23 juli 2006, 00:39
Nou heb je nog niks aan je topictitel gedaan...:roll:

Anders Destium
23 juli 2006, 00:41
Mijn tip is dat als je een nieuwe gitaar hebt met iets waar je last van hebt: zo snel mogelijk terug gaan!

Als je na 2 maanden aankomt met "ja die gitaar heeft problemen met zus en zo en dat was al bij het begin" dan is dat minder geloofwaardig dan wanneer je werkelijk binnen een week terugkomt. Niet dat het niet waar hoeft te zijn wat je beweert, je hebt dan de schijn tegen. Als er iets is dat je niet bevalt: gelijk handelen! Dat is je goed recht, en je hebt er het meest aan :)

davidof
23 juli 2006, 01:35
oké bedankt ;), ik ga nog even afwachten en als het binnen een week steeds hetzelfde probleem is ga ik terug ;).
nu... bij elke gitaar is het normaal dat als je aan de hals trekt dat de klank veranderd hé(gebeurd het zelfde als met een tremelo)... maar bij mijn g400 is dat voor het minste dat ik hem beweeg dat je het al hoord .... is dit normaal ? ? ?

mvg david

Gitaro
23 juli 2006, 03:42
Misschien was de G wel geknapt en is deze nieuw. Misschien niet. Bovendien lost dat nektremolosysteem zichzelf niet op, je kan naar mijn mening beter vandaag dan morgen naar die winkel gaan.

marter544
23 juli 2006, 13:32
Aan de nek trekken en dan een tremelo effect?? Dat lijkt me niet gezond, klinkt alsof de nek niet helemaal lekker in de neck pocket zit.. Zeker even mee terug gaan.

no 1 hops
23 juli 2006, 14:40
ga terug naar de winkel, niet wachten.
laat ze zelf kontroleren of de halsschroeven (tenminste in ga ervan uit dat het niet een gelijmde hals is) goed vast zitten.
(niet zelf doen want als de schroeven beschadigen of knappen krijg je zelf de schuld)
het kan gewoon zijn dat de hals niet stevig genoeg is , ( heb dat ooit met een gitaar gehad)
en dan kun je beter proberen een nieuwe te krijgen die dit niet heeft

The Underdog
23 juli 2006, 14:47
hey, heb net een Epiphone g400 gekocht :) hij speeld super en echt zalig geluid (op men 15watt fender) .
nu, 1 probleem ... de g-snaar ontstemt verschrikkelijk snel :s ... maar dit heb ik ook gehad met mijn fender squier..

en als ik een klein trekje geef aan de hals (buigen maar heeel zacht) geeft dat al snel zo een tremelo effect^^

is dit normaal bij nieuwe gitaren ? moet deze ingespeeld worden ?

grtz david.
Ik had vroeger juist hetzelfde probleem met mijn epi les paul. Wat was het probleem? Ik maakt meestal maar een halve winding rond mijn stemsleutel, nu maak ik er minstens drie.

no 1 hops
23 juli 2006, 15:02
Ik had vroeger juist hetzelfde probleem met mijn epi les paul. Wat was het probleem? Ik maakt meestal maar een halve winding rond mijn stemsleutel, nu maak ik er minstens drie.maar dan heb je nog het probleem van de ' trekkende necktremmolo' opgelost

stefke_m
23 juli 2006, 16:01
Aan je hals trekken? Bedoel je misschien niet gewoon pulls aan je snaren of iets dergelijks?

Herman
23 juli 2006, 16:20
Volgens mij bedoeld hij dat als je je hand aan de onderkant van je neck hebt, en je andere hand aan de boven kant van één van de horns van de body zegmaar, en je beetje gaat drukken, dat je dan het tremolo effect krijgt..correct me if i'm wrong

marter544
23 juli 2006, 17:02
ga terug naar de winkel, niet wachten.
laat ze zelf kontroleren of de halsschroeven (tenminste in ga ervan uit dat het niet een gelijmde hals is) goed vast zitten.
(niet zelf doen want als de schroeven beschadigen of knappen krijg je zelf de schuld)
het kan gewoon zijn dat de hals niet stevig genoeg is , ( heb dat ooit met een gitaar gehad)
en dan kun je beter proberen een nieuwe te krijgen die dit niet heeft

Een Epiphone G400 heeft een gelijmde hals :chicken: Dus dat maakt het nog raarder, want schroeven kunnen los zitten, maar dan zou dus de hals gewoon niet goed gelijmt zijn.

iwamoto
23 juli 2006, 17:10
Een Epiphone G400 heeft een gelijmde hals :chicken: Dus dat maakt het nog raarder, want schroeven kunnen los zitten, maar dan zou dus de hals gewoon niet goed gelijmt zijn.
nou, de G400 van een vriend van me is inmiddels al 6 jaar oud, en heeft al heel wat doorstaan, en op dit moment is het zo, dat als je de hals wat beweegt, hij gewoon ontstemt, dus wellicht is dit het eerste teken


GEWOON TERUGGAAN!!!!

davidof
23 juli 2006, 18:29
lol.. gij is dus gelijmd ;)
maar... volgens mij is het bij elke gitaar wel dat als je aan de hals trekt dat ie hoger of lagere tonen geefft ...bij mijn fender was dit ook ... aleen is het bij mijn epi iets gevoeliger

thx voor hulp :) k'heb email gestuurd naar de winkel ... nu nog wachten op antw :)

Butger
23 juli 2006, 18:52
Nou ben ik toch wel eens benieuwd wat je met "aan de hals trekken" bedoelt..?
Dat je de headstock vastpakt en dan als een malloot gaat trekken? Joah grote kans dat je dan lage of hogere tonen krijgt
Maar dat is er iets aan jezelf niet normaal ipv de gitaar :D

davidof
26 juli 2006, 20:20
K'heb het probleem gevonden :D het waren gewoon slechte snaren die erop stonden :) heb er nu ernie op staan en klinkt veel beter :D en ontstemt niet zo snel

grtz

hendrix2
26 juli 2006, 20:40
het "aan de hals trekken" wat de topicstarter veel gebruikt, is echt wel een gebruikte techniek hoor. Zag het onlang nog iemand doen (vermoed dat het zakk wylde was, maar ben niet helemaal zeker)
gitaristen maken er gebruik van als ze bv geen tremelo hebben, maar toch wat vibrato willen. Doet er neit veel toe of die hals geschroefd of gelijmd is, gewoon opletten dat je niet te hard trekt.
ik gebruik de techniek zelf ook, ziet er best cool uit hoor ;)

CowGuitar
26 juli 2006, 20:44
Ik doe het ook aangezien mijn tremolo alleen omlaag kan.

davidof
26 juli 2006, 21:17
aahh lol :) ik die dacht dat het een defect was ofzoiets :D
danku danku

terrasbeest
26 juli 2006, 21:21
maar, ik ga nog even wachten ;) misschien ligt het aan de snaren... bij mijn squier was het ook altijd een probleem die g-snaar... ;)

En ik ga niets afstellen aan mijn gitaar omdat ik er nogal weinig van ken ;)...

( Volgens sommigen op dit forum is een Squier dan ook geen gitaar ).


Terug mee naar de winkel.

drap
26 juli 2006, 21:22
het "aan de hals trekken" wat de topicstarter veel gebruikt, is echt wel een gebruikte techniek hoor. Zag het onlang nog iemand doen (vermoed dat het zakk wylde was, maar ben niet helemaal zeker)
gitaristen maken er gebruik van als ze bv geen tremelo hebben, maar toch wat vibrato willen. Doet er neit veel toe of die hals geschroefd of gelijmd is, gewoon opletten dat je niet te hard trekt.
ik gebruik de techniek zelf ook, ziet er best cool uit hoor ;)

Klopt, wordt vooral bij feedbackgepiep gebruikt door veel gitaristen. Leuk truukje voor op het podium. Ziet er wel aardig rock & roll uit, je gitaar naar je versterker heffen en maar schudden en hals beetpakken enzo.

nielsduursma
26 juli 2006, 21:26
Aan je hals trekken? Bedoel je misschien niet gewoon pulls aan je snaren of iets dergelijks?

hij bedoelt net zoals the edge het altijd doet. een bijv. een dikke open E aanslaan. en dan de halst heen en weer schudden voor een soort tremolo/vibrato achtig effect.