PDA

View Full Version : Yesss!!!... Nieuwe Gibson SG in bestelling!!!...



drap
22 juli 2006, 20:34
Yes, yes, yes!!!... Jawel, drap aan de SG! Nog niet in huis, maar wel vandaag besteld, dus tussen nu en twee week zal ie wel binnen zijn. Het wordt een Gibson SG special faded "worn brown". Dit is 'm, maar dan de knopjes aan de verkande keert :D

http://www.sweetwater.com/images/items/SGSCWBCH-large.jpg

robert-gitarist
22 juli 2006, 20:37
Mooi ding!Gefeliciteerd ;)
Maare knopjes aan de verkeerde kant?Linkshandig neem ik aan?
Zelf persoonlijk vind ik SG het mooist in de kleur Cherryred :) Maar goed z'n een is ook eens wat anders.Veel plezier er mee!

drap
22 juli 2006, 20:41
Mooi ding!Gefeliciteerd ;)
Maare knopjes aan de verkeerde kant?Linkshandig neem ik aan?
Zelf persoonlijk vind ik SG het mooist in de kleur Cherryred :) Maar goed z'n een is ook eens wat anders.Veel plezier er mee!

A lefty indeed. Misschien wel mooier zo'n cherryred, maar die kleur heeft elke SG eigenaar zo'n beetje ook en drap zou drap niet zijn om daar es stijf tegen in te gaan 8-)

Hector_Tsolodimos
22 juli 2006, 20:43
ik vindt deze eigenlijk het mooist, mijn stiefvader heeft precies zo een, alleen is die van hem een jaartje of 40 oud

Gitaro
22 juli 2006, 21:05
Die uitvoering vind ik de enige mooie SG. :rockon:

almarvk
22 juli 2006, 21:12
Mooi ding! Have fun with it! :)

Tupelo
22 juli 2006, 21:35
'T zijn niet mijn dingen, maar congrats ermee! :)

Wit vind ik ze overigens wel mooi, wit met goude hardwarde. :soul:

Joey Handsome
22 juli 2006, 21:38
Oei, ook ik zal ooit nog eens aan de SG gaan. Veel plezier ermee!

drap
22 juli 2006, 21:38
'T zijn niet mijn dingen, maar congrats ermee! :)

Wit vind ik ze overigens wel mooi, wit met goude hardwarde. :soul:

Yeah, dat vind ik ook. Alleen is dat ding dat jij bedoelt, een custom, een eurootje of 1000 duurder... :confused:

Anders Destium
22 juli 2006, 21:48
Echt een vette bak is dat! Gefeliciteerd alvast :)

drap
22 juli 2006, 22:17
Man, man, man, m'n ego begint steeds meer te groeien :) Thanx voor de reacties heren

Richwoodje
22 juli 2006, 22:23
geil dingetje inderdaad drap, zeker voor een sg-fetisjist als jij (en ik stiekem ook wel de laatste tijd)

tabmaniac
22 juli 2006, 22:36
hey man vette sg!
ik heb pasgeleden mijn epiphone sg besteld ( 3 weken geleden) bij musik produktiv.. ik heb dat rot ding nog niet :mad:

weet iemand meer over de lange levertijden van musik produktiv of is dit gewoon een uitzondering?

vulvasonic
22 juli 2006, 22:43
Yes, yes, yes!!!... Jawel, drap aan de SG! Nog niet in huis, maar wel vandaag besteld, dus tussen nu en twee week zal ie wel binnen zijn. Het wordt een Gibson SG special faded "worn brown". Dit is 'm, maar dan de knopjes aan de verkande keert :D

http://www.sweetwater.com/images/items/SGSCWBCH-large.jpg


Gefeliciteerd!
Niet alleen een van de goedkoopste, maar zeker de mooiste SG van alle huidige modellen (vind ik dan)!

Jealousy....., look at me now.....
Jealousy....., you got me somehow.... :o

Michael AE
22 juli 2006, 23:41
Dat zou ik dus een groot nadeel vinden als ik zelf linkshandig zou zijn. Het moeten bestellen van een instrument zonder dat je er eerst even op kan spelen, of een zooi exemplaren door kan spitten om de beste te vinden.

Mooie gitaar, trouwens. ik weet niet of ik iets heb met SG's, eigenlijk. Toch maar eens een paar gaan testen. Een vriend van me is helemaal wild van zijn SG, dus ze zullen wel iets heel speciaals hebben.

Fumi SG
23 juli 2006, 00:37
Geweldig mooie gitaar, zelf vind ik de zwarte SG's met chromen pickupcovers het mooist maar deze mag er ook zijn! Gefeliciteerd!:)

drap
23 juli 2006, 01:06
:cooler:
Dat zou ik dus een groot nadeel vinden als ik zelf linkshandig zou zijn. Het moeten bestellen van een instrument zonder dat je er eerst even op kan spelen, of een zooi exemplaren door kan spitten om de beste te vinden.

Mooie gitaar, trouwens. ik weet niet of ik iets heb met SG's, eigenlijk. Toch maar eens een paar gaan testen. Een vriend van me is helemaal wild van zijn SG, dus ze zullen wel iets heel speciaals hebben.

Ik heb al es op een linkshandige standard SG gespeeld en vond 'm geweldig. Ook nu ga ik 'm wel eerst ff testen. Kan ik gelijk ff die Orange Rockerverb uitproberen die ik zag staan bij de winkel waar ik 'm besteld heb :cooler: Maar je hebt wel gelijk. De spoeling is nogal dun voor een linkshandige. Je wil niet weten hoeveel gitaren ik al gehad heb waar ik achteraf helemaal niet zo tevreden mee was. De gitaar die ik op deze SG ga inruilen is er een mooi voorbeeld van.

Nogmaals thanx voor de complimenten en feli's heren :)

vulvasonic
23 juli 2006, 01:44
Kan ik gelijk ff die Orange Rockerverb uitproberen die ik zag staan bij de winkel waar ik 'm besteld heb :cooler:


Oeh, dat is een wel heel lekkere combi! Snijdend, rauw, stuwend en smerig. Heerlijk, al moet je er geen multifunctioneel geluid van verwachten.

HAKK'N & KNALL'N!!!!! :rockon:

Rw
23 juli 2006, 23:01
gewoon even spiegelen behalve het logo :D

zo ziet hij er uit ;)

http://riemerwitteveen.googlepages.com/naamloos.bmp

mooi ding! succes ermee!

drap
23 juli 2006, 23:12
Hahaha, zo ziet ie er best bizar uit :seriousf:

Rw
23 juli 2006, 23:23
tis wel de gitaar die je besteld hebt en het nodige geld aan uit hebt gegeven :D :D

vulvasonic
24 juli 2006, 00:02
Koop je er nu ook een linkshandige Orange Rockerverb erbij?

drap
24 juli 2006, 00:19
Koop je er nu ook een linkshandige Orange Rockerverb erbij?

Ik ga in ieder geval de linkshandige uitproberen, dat zeker. Er worden al niet zoveel linkshandige versterkers gemaakt, dus deze mag ik niet overslaan. Ik overweeg trouwens wel serieus een Orange cabinet voor m'n Marshall. Ik heb al erg veel goeds gelezen en gehoord over die cabs

Fumi SG
24 juli 2006, 00:21
Ik ga in ieder geval de linkshandige uitproberen, dat zeker. Er worden al niet zoveel linkshandige versterkers gemaakt, dus deze mag ik niet overslaan. Ik overweeg trouwens wel serieus een Orange cabinet voor m'n Marshall. Ik heb al erg veel goeds gelezen en gehoord over die cabs

Jah, maar pas zeker op. Vooral bij de linkshandige cabs is er kwalitatief erg veel verschil, bij de 'rechtse' valt het nog wel mee. Ik heb ooit eens vijf linkshandige naast elkaar gezet, ondanks dat ik zelf rechts ben, en heb geconstateerd dat er twee redelijk tot slecht klonken en eentje zelfs totaal rechts klonk!:o

drap
24 juli 2006, 00:31
Jah, maar pas zeker op. Vooral bij de linkshandige cabs is er kwalitatief erg veel verschil, bij de 'rechtse' valt het nog wel mee. Ik heb ooit eens vijf linkshandige naast elkaar gezet, ondanks dat ik zelf rechts ben, en heb geconstateerd dat er twee redelijk tot slecht klonken en eentje zelfs totaal rechts klonk!:o

Het schijnt dat Orange ook universele heeft gemaakt! Serieus! Nou die wil ik dus ook :cooler: Ze hebben zelfs es een reeks universele versterkers gemaakt! Je weet niet wat je ziet! Aan weerskanten een rij knoppen van boven naar beneden. Gespiegeld dus he. Dus zelfs iemand met een dubbele handicap (twee linkerhanden) zoals ik kan daar nog mee overweg

Debaser
24 juli 2006, 00:48
Wohoo,
we hebben bijna dezelfde set zo :)
alleen jij linkshandig :D

tenminste als je een rockerverb 50 combo gaat kopen...
ik heb geen idee hoe de orange cabs zijn...
maar ik hoor wel dat Bogner cabs echt goed zijn.

P.s.

bel wel even de winkel of ze linkshadige amps en cabs hebben ..
anders rij je straks voor niets, en let op dat je een Linkshandig snoer gebruikt. anders zou je je amp kunnen beschadigen, ivm stroom richting.

drap
24 juli 2006, 00:56
Ik ga die Rockerverb niet kopen hoor, alleen uitproberen :) Ik wil wel es weten hoe zo'n ding klinkt. Verder ben ik enorm tevreden met die Marshall van me. Ik ga wel es op de 2e hands markt neuzen naar een Orange cab. Dat van dat snoer heb ik trouwens nog niet eens bij stil gestaan. Zeker eentje om te onthouden! :D

Fumi SG
24 juli 2006, 01:47
Even zonder gekheid... Er zijn dus serieus mensen die denken dat het uit maakt in welke richting je je snoer tussen je gitaar en amp hangt!

Debaser
24 juli 2006, 02:06
i know..

heeft iets te maken met de richting waarin de draad getrokken is oid.



edit :
http://www.sweetwater.com/expert-center/techtips/d--12/03/2003

HAMMAR
24 juli 2006, 08:13
Yes, yes, yes!!!... Jawel, drap aan de SG! Nog niet in huis, maar wel vandaag besteld, dus tussen nu en twee week zal ie wel binnen zijn. Het wordt een Gibson SG special faded "worn brown". Dit is 'm, maar dan de knopjes aan de verkande keert :D

http://www.sweetwater.com/images/items/SGSCWBCH-large.jpg

en wat als hij nou helemaal niet lekker speelt?.........een gitaar koop je toch niet op bestelling?? Daar moet je toch eerst ff lekker op gespeeld hebben??

iwamoto
24 juli 2006, 09:21
en wat als hij nou helemaal niet lekker speelt?.........een gitaar koop je toch niet op bestelling?? Daar moet je toch eerst ff lekker op gespeeld hebben??
dat zit wel goed denk ik zo, drap heeft al op veel SG's gespeeld denk ik zo, en ach, anders pech he :seriousf:

Snarx
24 juli 2006, 09:29
en wat als hij nou helemaal niet lekker speelt?.........een gitaar koop je toch niet op bestelling?? Daar moet je toch eerst ff lekker op gespeeld hebben??

Drap is linkshandig, dus kan hij in bijna alle gevallen de gitaar niet testen (eigenlijk discriminatie he, ik kan er van meespreken)
Als hij niet lekker speelt, das een andere zaak, maar ik heb nog nooit een linkshandige horen klagen dat zijn zijn gitaar niet goed speelt. Soms de hals wel iets te dik of te dun, maar voor de rest alles oke.

@ Drap: mooi speeltje. proficiat.

vulvasonic
24 juli 2006, 13:25
en wat als hij nou helemaal niet lekker speelt?.........een gitaar koop je toch niet op bestelling?? Daar moet je toch eerst ff lekker op gespeeld hebben??

Geen enkele gitaar speelt lekker in de winkel. Zo'n ding moet je sowieso naar eigen hand zetten. De snaren van de gewenste dikte er op, de actie zoals je het hebben wilt...., dat soort dingen.
De vorm van de hals hoort bij de feel van de gitaar.
Zo denk ik erover in ieder geval. Ik heb veel verschillende gitaren en ze spelen allemaal even lekker, terwijl er onderling nogal een groot verschil is.

drap
24 juli 2006, 15:49
dat zit wel goed denk ik zo, drap heeft al op veel SG's gespeeld denk ik zo, en ach, anders pech he :seriousf:

Eh... jaha... welgeteld precies eh... eentje :roll: Was een standard en die vond ik erg lekker spelen op de dunne snaren na. Een iets wat hogere actie en een setje 0.11 moet de trick wel doen denk ik. Een special is trouwens ook niets anders als een gestripte standard. Voor zover ik heb begrepen zijn zelfs de elementen hetzelfde. Ik heb dus wel een redelijk idee gekregen van die gitaar. Een dikkere of dunnere hals maakt mij sowieso kein flaus aus. Zolang het maar geen bezemstokje is

schizo910
24 juli 2006, 15:54
Ik denk vooral dat Hammar eerst het topic even moet lezen voordat hij zo'n reactie post... maar ja dat ben ik...


Coole plank drap! Gefelicidingest!

drap
24 juli 2006, 16:11
Ik denk vooral dat Hammar eerst het topic even moet lezen voordat hij zo'n reactie post... maar ja dat ben ik...


Coole plank drap! Gefelicidingest!

Dank u, dank u :) Jij hebt trouwens toch ook een SG? Weet jij ook wat van elementen er in de standard zitten? Dat zijn toch dezelfde als die in de special zitten, maar dan met kapje?

vulvasonic
24 juli 2006, 16:29
Dank u, dank u :) Jij hebt trouwens toch ook een SG? Weet jij ook wat van elementen er in de standard zitten? Dat zijn toch dezelfde als die in de special zitten, maar dan met kapje?

Als Skiets een SG heeft, heb ik er ook een......

Wizz
24 juli 2006, 16:37
Weet jij ook wat van elementen er in de standard zitten? Dat zijn toch dezelfde als die in de special zitten, maar dan met kapje?

Niet helemaal : Beide hebben een 490R in de nek, maar de Standard heeft een 498T in de brug en de Special een 490T. Dat verklaart voor mij waarom ik een Special doorgaans mooier vind klinken dan een Standard. Gefeliciteerd !

Wizz

drap
24 juli 2006, 16:50
Niet helemaal : Beide hebben een 490R in de nek, maar de Standard heeft een 498T in de brug en de Special een 490T. Dat verklaart voor mij waarom ik een Special doorgaans mooier vind klinken dan een Standard. Gefeliciteerd !

Wizz

Ah, okee. Dank voor het antwoord en de felicidinges :)

@Vulv: Gefeliciteerd met je SG dan! Maar heb je 'm nou gekocht omdat je Tulbroeder er ook één heeft? :) Maar serieus, ik heb toch ooit es begrepen dat Schiz er ook één in z'n bezit heeft of ben ik nou ff Harrie in de Warrie?

d'oh
24 juli 2006, 18:32
drap, jongen, van harte gefeliciteerd, je koopt gewoon een echt zeer vette gitaar, paar keer dat ding in me handen gehad, en zo'n lekker geluidje!

veel plezier ermee, enne veel foto's posten als je hem hebt he

yhcmarc
24 juli 2006, 19:02
Gaaf ding, al moet ik zeggen dat ik mijn eigen SG nog steeds wel een van de , zoniet DE, mooiste SG's ooit vind.

http://www.ymondhc.com/marc/guitarpage/current/gibson%20the%20sg/images/dsc01404.jpg

drap
24 juli 2006, 19:56
Gaaf ding, al moet ik zeggen dat ik mijn eigen SG nog steeds wel een van de , zoniet DE, mooiste SG's ooit vind.

http://www.ymondhc.com/marc/guitarpage/current/gibson%20the%20sg/images/dsc01404.jpg

Die is inderdaad errug mooi zeg. Is dat ook een special?

@D'oh: Bereid je maar voor op foto's als pagina's zo groot. Ik ben namelijk een ongelooflijke held in het posten van foto's in normaal formaat :)

Han S
24 juli 2006, 20:11
Yes, yes, yes!!!... Jawel, drap aan de SG! Nog niet in huis, maar wel vandaag besteld, dus tussen nu en twee week zal ie wel binnen zijn. Het wordt een Gibson SG special faded "worn brown". Dit is 'm, maar dan de knopjes aan de verkande keert :D

http://www.sweetwater.com/images/items/SGSCWBCH-large.jpg


Ik heb precies dezelfde, bouwjaar 1961 en gratis gekregen van iemand.

drap
24 juli 2006, 20:32
Ik heb precies dezelfde, bouwjaar 1961 en gratis gekregen van iemand.

Say what??? Heeft die beste persoon er toevallig ook nog één linkshandige versie van liggen? Of nee wacht, doe maar een witte custom SG :o

Helter Skelter
24 juli 2006, 20:42
gefeliciteerd!

Han S
24 juli 2006, 20:54
Say what??? Heeft die beste persoon er toevallig ook nog één linkshandige versie van liggen? Of nee wacht, doe maar een witte custom SG :o

Een zwager van me die ik bijna nooit zie komt een keer langs en zegt: ik heb nog een gitaar liggen op zolder, mag je wel hebben. Ik denk: dat zal wel zo'n waaibomending zijn. Komt ie op een gegeven moment met die SG, hiero! Een van de stemkoppen was er af gebroken en die had hij er wel los bij, dus het originele knopje zit op een ander mechaniek, wel hetzelfde als de andere vijf.

Ik heb nog nooit in mijn toch niet korte leven en gitaar in handen gehad die zo licht bespeelbaar is. Ik heb de brug iets omhoog gezet omdat het voelde alsof er helemaal geen snaren op zaten. Waanzinnige gitaar met een waanzinnig goed geluid. Volgens het serienummer is ie van 1961 en dat is goed te zien.

Joey Handsome
24 juli 2006, 20:58
Foto!!!!!!!12345

drap
24 juli 2006, 21:04
Een zwager van me die ik bijna nooit zie komt een keer langs en zegt: ik heb nog een gitaar liggen op zolder, mag je wel hebben. Ik denk: dat zal wel zo'n waaibomending zijn. Komt ie op een gegeven moment met die SG, hiero! Een van de stemkoppen was er af gebroken en die had hij er wel los bij, dus het originele knopje zit op een ander mechaniek, wel hetzelfde als de andere vijf.

Ik heb nog nooit in mijn toch niet korte leven en gitaar in handen gehad die zo licht bespeelbaar is. Ik heb de brug iets omhoog gezet omdat het voelde alsof er helemaal geen snaren op zaten. Waanzinnige gitaar met een waanzinnig goed geluid. Volgens het serienummer is ie van 1961 en dat is goed te zien.

Weet die beste man ook de werkelijke waarde van dat ding? Ik meen es in de Gitarist gelezen te hebben dat dat zo rond de 2000 eurietjes loopt.

Han S
24 juli 2006, 21:18
Ik denk dat hij zelfs meer waard is.

Foto's volgen later, ik krijg hem binnenkort terug, hij heeft twee jaar bij mijn zoon gewoond en nu is een vriendje al 1.5 jaar bezig om er nieuwe fretjes op te zetten.

Als het goed gaat heb ik hem over een paar weken weer.

vulvasonic
24 juli 2006, 21:28
Gaaf ding, al moet ik zeggen dat ik mijn eigen SG nog steeds wel een van de , zoniet DE, mooiste SG's ooit vind.

http://www.ymondhc.com/marc/guitarpage/current/gibson%20the%20sg/images/dsc01404.jpg

Maar dit is geloof ik toch ook de The SG, toch?
Ik weet nog dat je destijds, in de dagen dat ik helemaal wegkwijlde bij iedere SG die ik zag, twee types had die zo op het oog nogal op elkaar leken. Dat was de The SG en de woodbranded (?????? - een term die ik ooit heb opgevangen, waarbij het logo niet was ingelegd met parelmoer, maar was ingebrand). In ieder geval was het van ALLE SG's die ik ooit in mijn handen heb gehad de fijnste van allemaal. Misschien wel de fijnste gitaar die ik ooit bespeeld heb (misschien was deze het wel!).

Oh, wat heb ik een spijt dat ik dat ding toen niet gekocht heb.
Nou ja, ik had geen rooie cent, dus dat verklaart veel. Maar toch........ :dontgeti:

yhcmarc
25 juli 2006, 01:28
Het is idd een The SG, uit 78.

schizo910
25 juli 2006, 16:09
@Vulv: Gefeliciteerd met je SG dan! Maar heb je 'm nou gekocht omdat je Tulbroeder er ook één heeft? :) Maar serieus, ik heb toch ooit es begrepen dat Schiz er ook één in z'n bezit heeft of ben ik nou ff Harrie in de Warrie?


Nee, Skiets hebt geeneens een SG hoor... :D

maarten69
27 juli 2006, 18:14
dat is indd een harde bak!
ik heb hem nu al een jaartje, die kleur is erg mooi en hij schitterd in de zon geel op.
Hij klinkt (voor metal doeleinden) heel oke.
http://i45.photobucket.com/albums/f91/maarten66/Picca-0823.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f91/maarten66/Picca-0895.jpg

drap
27 juli 2006, 19:12
Godsamme wat een hip ding man! Mooie foto's hoor. Ik kan niet wachten tot ik dat ding in m'n klauwen heb. Metal is niet wat ik er uit ga halen btw, hoewel thuis es een Iron Maiden riffje wel leuk is. Hij is wel aangeschaft voor het wat ruigere werk van onze band. Search & Destroy van Iggy Pop bijv, maar ook voor een stuk of wat van onze eigen geschreven nummers heb ik meer een humbucker geluid nodig. De standard die ik ooit es kort heb bespeeld vond ik clean trouwens ook niet verkeerd klinken

Debaser
27 juli 2006, 23:23
http://i45.photobucket.com/albums/f91/maarten66/Picca-0823.jpg



het maarten is jou hals nu zo erg versleten ?

dat heeft mijne nog niet... of ik doe iets verkeerd.
heb m twee jaar en hij is uit 2002 dacht ik //

drap
2 september 2006, 23:45
Heeft er hier ook iemand ervaring met bestellingen van Gibson? Ik ben inmiddels zo'n 2 maand verder en heb nou nog dat kolereding niet.... Hoe lang duurt dat zo ongeveer bij Gibson? Hij moet nog uit de VS komen in ieder geval. Zou het ook kunnen dat de douane lastig doet ofzo? Ik heb zo wel es van dat soort verhalen hier gelezen in ieder geval. Zwaar klote al met al :angry:

vulvasonic
3 september 2006, 13:06
Bij Gibson is nog steeds veel handwerk. Zo roeien ze speciale bestellingen op mankracht de oceaan over. Dat kan dus nog wel even duren..... :nervous:

Slevin
3 september 2006, 13:30
Klote dat het zo lang duurt, ding ziet er echt geil uit :sssh:

Braindead
3 september 2006, 13:41
Echt vette gitaar man! In Cherry red is ook mooi, maar dit is nog mooier. Staat vintage, maar toch ook chique..

Punt
3 september 2006, 13:57
Heeft er hier ook iemand ervaring met bestellingen van Gibson? Ik ben inmiddels zo'n 2 maand verder en heb nou nog dat kolereding niet.... Hoe lang duurt dat zo ongeveer bij Gibson? Hij moet nog uit de VS komen in ieder geval. Zou het ook kunnen dat de douane lastig doet ofzo? Ik heb zo wel es van dat soort verhalen hier gelezen in ieder geval. Zwaar klote al met al :angry:

Waarom bestel je een gitaar bij Gibson?
Is het een customshop model dan?
Als jee een gitaar bij een amerikaanse dealer koopt heb je hem binnen 2 dagen in huis.
Of heb je hem via een dealer hier besteld, dat kan idd maanden duren, dan komtie gewoon met een volle container spul mee.

Had je hem beter in duitsland kunnen bestellen, daar hebben ze hem dacht ik op voorraad?

Luke-wannabe
3 september 2006, 14:01
Bij Gibson is nog steeds veel handwerk. Zo roeien ze speciale bestellingen op mankracht de oceaan over. Dat kan dus nog wel even duren..... :nervous:
:seriousf:

drap
3 september 2006, 15:30
Waarom bestel je een gitaar bij Gibson?
Is het een customshop model dan?
Als jee een gitaar bij een amerikaanse dealer koopt heb je hem binnen 2 dagen in huis.
Of heb je hem via een dealer hier besteld, dat kan idd maanden duren, dan komtie gewoon met een volle container spul mee.

Had je hem beter in duitsland kunnen bestellen, daar hebben ze hem dacht ik op voorraad?

Nope, verre van een customshop model zelfs. Het is de goedkoopste SG die er gemaakt wordt bij Gibson. Ik heb 'm gewoon via een gitaarzaak besteld. Ik heb in m'n prille gitaristenleven al redelijk wat gitaren besteld via een gitaarzaak, maar nog nooit heb ik zo lang moeten wachten. Ik zit er al zo heel stiekem aan te denken om dat ding maar af te zeggen.... Erg veel geduld heb ik in ieder geval niet meer.

Ik denk trouwens niet dat ze in Duitsland een linkshandig model op voorraad hebben.

Helter Skelter
3 september 2006, 15:53
hmmm...ik lees net op teletekst dat er bij de Azoren een roeiboot is omgeslagen met vier bebaarde mannen en een volgens ooggetuigen 'op een gitaar lijkend instrument met hoorntjes' aan boord

hendrix2
3 september 2006, 15:55
Nope, verre van een customshop model zelfs. Het is de goedkoopste SG die er gemaakt wordt bij Gibson. Ik heb 'm gewoon via een gitaarzaak besteld. Ik heb in m'n prille gitaristenleven al redelijk wat gitaren besteld via een gitaarzaak, maar nog nooit heb ik zo lang moeten wachten. Ik zit er al zo heel stiekem aan te denken om dat ding maar af te zeggen.... Erg veel geduld heb ik in ieder geval niet meer.

Ik denk trouwens niet dat ze in Duitsland een linkshandig model op voorraad hebben.

Ik ben al langer aan het wachten op een instrument....
Het is ondertussen bijna 3maand, 2weken was me beloofd.
Ik weet hoe je je voelt, kut om zo lang te wachten.
Ik word dan keer op keer weer wijsgemaakt dat hij volgende week wel binnen zal zijn.
Als ik er zelf niet naar informeer krijg ik er trouwens ook nooit iets over te horen van de winkel uit. Ik WAS heel tevreden in die winkel, jaren aan een stuk. Dat een bestelling lang duurt is zijn fout niet, maar in die drie maand heeft hij nooit iets laten horen. Ik krijg er alleen maar iets van te horen als ik langsga.
Nog veel succes met het wachten!

Tupelo
3 september 2006, 16:05
Vind ik ook niet netjes hoor.
Ik heb er begrip voor dat iets uit de hand loopt, langer duurt, kan een winkelbediende ook weinig aan doen behalve ietwat aansporen, maar ik vind het wel zo netjes als men je op eigen inititiatief up to date houdt over je bestelling.

hendrix2
3 september 2006, 16:17
Vind ik ook niet netjes hoor.
Ik heb er begrip voor dat iets uit de hand loopt, langer duurt, kan een winkelbediende ook weinig aan doen behalve ietwat aansporen, maar ik vind het wel zo netjes als men je op eigen inititiatief up to date houdt over je bestelling.
Vind ik dus ook. Ik had het trouwens van die persoon niet verwacht. Ik ga er al jaren, koop er al m'n materiaal en ik heb er dus al een aardig centje uitgegeven. Ik heb hier op het forum ook al zeer positieve dingen over hem gelezen en gezegd (ik ga ook niet vermelden om welke winkel het gaat, sommige zullen het wel weten) maar ik word gewoon telkens afgescheept door hem. Stuur ik een emailtje naar de winkel om te vragen of er delay pedaaltjes binnen zijn, krijg ik letterlijk binnen de 10 minuten antwoord dat hij er in voorraad heeft. Ik stuurde reeds 7 emails om te vragen of er nog nieuws over mijn bestelling is, nooit antwoord gekregen. Ik bel regelmatig, dan moet ik altijd nog een paar dagen wachten... Nu heb ik al drie weken niets meer gehoord...en denk er aan mijn bestelling op te zeggen (heb wel al voorschot betaald) en ergens anders te gaan.

drap
3 september 2006, 16:18
hmmm...ik lees net op teletekst dat er bij de Azoren een roeiboot is omgeslagen met vier bebaarde mannen en een volgens ooggetuigen 'op een gitaar lijkend instrument met hoorntjes' aan boord

Ik hoop dat ze omgekomen zijn! Ho, wat zeg ik nou weer.... :D

@Hendrix2: Zoals jij het beschrijft, zo is het dus bij mij ook ongeveer gegaan de afgelopen maanden. Bij de bestelling was een verwachting van zo'n 2 week. Na 3 week heb ik maar es een mailtje gestuurd. Kreeg ik als antwoord terug dat er een bestelling MET mijn SG daarbij, onderweg was en binnen twee week er wel zo ongeveer zou zijn. Vier week na dit mailtje heb ik ze maar weer es gemaild. Krijg ik als antwoord terug dat ze naar Gibson hebben gebeld, maar dat de betreffende persoon niet aanwezig was. Dat mailtje is van 2 week terug en niets meer vernomen van de betreffende gitaarzaak. Licht uitgedrukt niet netjes. Ik kan de gitaar opzich wel afzeggen en 'm bij een andere zaak bestellen, maar ik ben bang dat ik dan weer 2 maand moet wachten.

hendrix2
3 september 2006, 16:30
Ik hoop dat ze omgekomen zijn! Ho, wat zeg ik nou weer.... :D

@Hendrix2: Zoals jij het beschrijft, zo is het dus bij mij ook ongeveer gegaan de afgelopen maanden. Bij de bestelling was een verwachting van zo'n 2 week. Na 3 week heb ik maar es een mailtje gestuurd. Kreeg ik als antwoord terug dat er een bestelling MET mijn SG daarbij, onderweg was en binnen twee week er wel zo ongeveer zou zijn. Vier week na dit mailtje heb ik ze maar weer es gemaild. Krijg ik als antwoord terug dat ze naar Gibson hebben gebeld, maar dat de betreffende persoon niet aanwezig was. Dat mailtje is van 2 week terug en niets meer vernomen van de betreffende gitaarzaak. Licht uitgedrukt niet netjes. Ik kan de gitaar opzich wel afzeggen en 'm bij een andere zaak bestellen, maar ik ben bang dat ik dan weer 2 maand moet wachten.
héhé, we zitten in het zelfde schuitje :) (bij mij komt het overigens van fender, maar dat doet er niet toe)
Veel sterkte nog!
Dat opzeggen, daar twijfel ik dus ook aan, ik ben misschien wel zo naief om iedere dag opnieuw te denken: 'hé misschien is ze vandaag binnengekomen', mooi niet dus!

Hou ons op de hoogte!

Helter Skelter
3 september 2006, 16:33
Ik hoop dat ze omgekomen zijn! Ho, wat zeg ik nou weer.... :D

ff serieus: zendingen uit de VS kan je toch 'tracken' via internet? Ik laat af en toe ook wel eens wat overkomen en kan dan aan de hand van het bestelnummer zien waar het pakketje op dat moment is.

drap
3 september 2006, 16:36
Bij nader inzien, ik ga ze vandaag nog een mailtje sturen en ze met de kloten voor het blok zetten. Ze ondernemen aktie of ze mogen zelf iets leuks gaan doen met die gitaar. Als het goed is krijg ik dan over een dag of 4(!) weer een mailtje terug van die gasten. Volgende week post ik dus hier wel ff weer wat het geworden is.

drap
3 september 2006, 16:37
ff serieus: zendingen uit de VS kan je toch 'tracken' via internet? Ik laat af en toe ook wel eens wat overkomen en kan dan aan de hand van het bestelnummer zien waar het pakketje op dat moment is.

Dat wist ik niet, maar ik neem dit zeker ff mee in m'n mailtje.

Punt
3 september 2006, 17:18
Ze zijn gewoon afhankelijk van Gibson. De importeur weet niet zeker wat hij met de volgende zending krijgt. Als je pech hebt zit jouw bestelling er niet bij en moet je op de volgende containers wachten.
De winkelier weet ook van niets, die wacht op de importeur.

Die containers worden niet per post verzonden, dus de winkelier zal niet zo'n trackingnummer hebben :)

Kijk eens op www.musicstorekoeln.de die stikken van de SG's.
Bel ze eens, ze hebben nederlandssprekend personeel.

drap
3 september 2006, 21:44
Ze zijn gewoon afhankelijk van Gibson. De importeur weet niet zeker wat hij met de volgende zending krijgt. Als je pech hebt zit jouw bestelling er niet bij en moet je op de volgende containers wachten.
De winkelier weet ook van niets, die wacht op de importeur.

Die containers worden niet per post verzonden, dus de winkelier zal niet zo'n trackingnummer hebben :)

Maar als de betreffende gitaarwinkel naar de importeur belt, dan kan die de gitaar toch wel "tracken"?


Kijk eens op www.musicstorekoeln.de die stikken van de SG's.
Bel ze eens, ze hebben nederlandssprekend personeel.

Thanx voor de tip, maar ik heb net ff op hun site gekeken en ze hebben welgeteld eh... 1 linkshandige gitaar... Dat gaat 'm niet worden denk ik. Maar toch bedankt voor de tip :)

Wizz
4 september 2006, 12:33
Hee Drap,

Ik probeerde je al een pm te sturen, maar je box zit vol-doe d'r wat aan !
Je hebt de gitaar helaas niet bij mijn winkeltje besteld dus eigenlijk is dit niet mijn zaak, maar als je me effe belt op 036-5460030 (Wouter) kan ik je wel aan de informatie helpen die je wilt.

Wizz

drap
4 september 2006, 19:42
Hee Drap,

Ik probeerde je al een pm te sturen, maar je box zit vol-doe d'r wat aan !
Je hebt de gitaar helaas niet bij mijn winkeltje besteld dus eigenlijk is dit niet mijn zaak, maar als je me effe belt op 036-5460030 (Wouter) kan ik je wel aan de informatie helpen die je wilt.

Wizz

Den box is weer leeg :) Ik heb alleen denk ik ook per ongeluk jouw berichtje gewist, want ik heb er geen nieuwe tussen staan. Sorry, sorry, sorry... Ik heb je nog wel een berichtje terug gestuurd, maar daar staat al min of meer in wat hier nu ook staat :D

stratestic
10 september 2006, 11:17
Ik zie net op de www.leftyguitars.be/news dat daar een linkshandige Gibson SG faded is afgeleverd. Is dat niet degene die jij hebt besteld? Afblazen en op naar Belgie zou ik zo zeggen.

drap
20 september 2006, 20:45
Yes, yes, yes! Ik heb een SG in huis liggen en het is niet de special faded. Drap is via Mark Odijk aan een Gibson USA standard SG gekomen. Naar het schijnt één van de nu ex-gitaren van Paskal Jacobsen van Blöf. Kan ik niet verifieren, maar ik geloof Mark maar op z'n blauwe ogen :) Hier dan de foto van m'n nieuwe aanwinst!

http://www.i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/SG.jpg

Dude
20 september 2006, 20:48
Nice drap ! bestelling gewoon afgezegd ?

maar eeuh.. een standard heeft een andere slagplaat hoor of ben ik in de war !

Danny Drug
20 september 2006, 20:48
mooi ding!

ik ben ook een sucker voor SG's... 8-)













Gas

drap
20 september 2006, 20:51
Nice drap ! bestelling gewoon afgezegd ?

maar eeuh.. een standard heeft een andere slagplaat hoor of ben ik in de war !

Yep, bestelling gewoon afgezegd.

Die slagplaat stond ik ook al van te kijken, want op de Gibson site staat ie inderdaad met grotere slagplaat. Ik denk dat 't 'm er in zit dat het een ouder model is en die standards hadden volgens mij wel zo'n kleinere slagplaat. Wellicht als Odijk dit leest dat ie me wat info kan verschaffen?

drap
20 september 2006, 20:52
Oh ja, even voor alle duidelijkheid, de foto is niet in één of ander kraakpand gemaakt ofzo hoor. Dit is onze zolder.

Punt
20 september 2006, 21:35
Mooi ding.
Gefeliciteerd!
Lijkt me beter dan dat ding dat je besteld had.
Wat is het bouwjaar?

Dude
20 september 2006, 22:00
Wat is het serienummer dan ?

drap
20 september 2006, 22:06
Serienummerrrrr..... ff spieken.... 80523550. Geen idee welk bouwjaar...

RS-Rik
20 september 2006, 22:53
Bruin zijn SG's mooier!!!

Dude
20 september 2006, 23:06
80523550

YDDDYPPP
YY is the production year
DDD is the day of the year
PPP is the plant designation and/or instrument rank.

Electric Guitars built at the Gibson USA plant in Nashville are ranked from 500-999. Prior to 1984, the numbers 001-499 show Kalamazoo production, 500-999 show Nashville production. The serial numbers from the Custom, Art, and Historic division vary depending on the line. The historic reissue guitars feature historically accurate serial numbers.


Zou dan dus de 52ste dag van 1983 en in nashville... leuk dingetje hoor !

bass blom
20 september 2006, 23:26
slagplaat klopt wel.
is 60s en 70s

Tupelo
20 september 2006, 23:32
Gefeliciflapstaart!
http://i5.photobucket.com/albums/y162/ekimekim/joepie.jpg

Squier4ever
20 september 2006, 23:32
was laatst ook al een topic over, in de 80's heeft gibson ze idd volgens deze specs gebouwd. leuke dingetjes wel.

Luke-wannabe
21 september 2006, 00:26
Vet drap! Vind die kop alleen te groot, maargoed...

drap
21 september 2006, 05:41
Thanx luitjes! :)

Iemand ook enig idee wat voor elementen er in zitten toevallig? Tegenwoordig zijn het in ieder geval 490T en 489T alnico magnet humbuckers. Ik weet alleen niet of die toen ook werden gebruikt voor standards. Iemand?

Aron Maiden
21 september 2006, 10:15
Woh sg's ga k steeds mooier vinden, hoewel ik de classic met p90's het mooist vind!:)
over je elementen weet ik niet zo goed,


maar zijn jou inlay's ook niet een beetje anders dan de tegenwoordige op een standaart?

bass blom
21 september 2006, 11:11
deze bedoelu?
http://www.internut.nl/sgp90.jpg
gnagna

drap
21 september 2006, 13:17
Woh sg's ga k steeds mooier vinden, hoewel ik de classic met p90's het mooist vind!:)
over je elementen weet ik niet zo goed,


maar zijn jou inlay's ook niet een beetje anders dan de tegenwoordige op een standaart?

Yep, klopt. Die van tegenwoordig hebben inderdaad een andere vorm. Net zo als op de standard les paul.

marc_o
21 september 2006, 22:23
Ha die Drap,

goed zo dat het allemaal is gelukt.
Hij is absoluut van paskal en je kunt 'm ook nog horen op de verzamel CD van vorig jaar waarin ie meedoet aan een gitaarduel in een nummer wat ie met de gitarist van The Counting Crows heeft opgenomen....als het goed is heet dat nummer "Zwart Water".

Voor de rest weet ik weinig meer tot niets van de gitaar, dan dat jijzelf weet. Hij kan flink tekeer gaan, dat weet ik wel.


Veel plezier ermee!!

drap
21 september 2006, 22:32
Ha die Drap,

goed zo dat het allemaal is gelukt.
Hij is absoluut van paskal en je kunt 'm ook nog horen op de verzamel CD van vorig jaar waarin ie meedoet aan een gitaarduel in een nummer wat ie met de gitarist van The Counting Crows heeft opgenomen....als het goed is heet dat nummer "Zwart Water".

Voor de rest weet ik weinig meer tot niets van de gitaar, dan dat jijzelf weet. Hij kan flink tekeer gaan, dat weet ik wel.


Veel plezier ermee!!

Hij kan zeker flink tekeer gaan. Dat ding is zowat niet clean te krijgen! Maar goed, dat was precies wat ik zocht, een no nonsense gitaar voor het rauwe werk. Voor de cleanere dingen heb ik m'n Fenders.

In ieder geval nogmaals bedankt Mark. Zonder jou had ik nu nog steeds geen SG.

marc_o
21 september 2006, 22:33
Hij kan zeker flink tekeer gaan. Dat ding is zowat niet clean te krijgen! Maar goed, dat was precies wat ik zocht, een no nonsense gitaar voor het rauwe werk. Voor de cleanere dingen heb ik m'n Fenders.

In ieder geval nogmaals bedankt Mark. Zonder jou had ik nu nog steeds geen SG.


Geen dank, al zou ik erg blij zijn wanneer je mijn naam goed zou spellen....hehehehehe

drap
21 september 2006, 22:40
Spellen is niet m'n sterkste kant. Maar eh... okee, bedankt Marc! :D

Is dat trouwens Zeeuws, met een c?

marc_o
21 september 2006, 22:42
Spellen is niet m'n sterkste kant. Maar eh... okee, bedankt Marc! :D

Is dat trouwens Zeeuws, met een c?

Nee, waarbij komt dat ik een Rotterdammer ben.......import dus...

Anders Destium
21 september 2006, 23:17
Gefeliciteerd ermee, ziet er erg cool uit zo!



Over de bestelling: Ik weet waar je vandaan komt. Ooit heb ik geprobeerd een Jackson DXMG te bestellen. Ze wisten me bij een winkel te melden dat dat wel eens een maand of 4/5 kon duren, waardoor ik zoiets had van: thanks, but no thanks. Dat was dus wel een eerlijk antwoord.

Het vervelende is dat een winkelier hier weinig aan kan doen, je kunt het ze niet echt verwijten dat zo'n speciale bestelling zo lang duurt. Je bent echt volkomen afhankelijk van de importeur/het merk, en zij ook. Als je iets bestelt bij een groot merk is er in mijn ervaring altijd een probleem. Belachelijk, maar de realiteit. Spreek daarom af dat je op een bepaald moment zelf belt of gebeld wordt.

drap
21 september 2006, 23:24
Oh, maar ik verwijt die winkel ook niets wat betreft de levertijd hoor. Ze moeten alleen geen loze beloftes maken die ze bij voorbaat al niet kunnen waarmaken.

Wat je zegt over de grote merken is helaas zo waar als wat. Ik heb het ook eerder met bestellingen van Fender meegemaakt.

Outrage
22 september 2006, 15:02
Hey drap, "sjieke dinges" zeg!


Even een vraagje voor de SG-kenners, heeft iemand wat info over The SG? Ik ken iemand die er zoéén heeft en er graag wat over zou weten. Die kerel heeft hem destijds van 25.000fr (= €625!!! Toen was Gibson nog betaalbaar, zei hij me onlangs) gekocht.

drap
22 september 2006, 15:36
Hey drap, "sjieke dinges" zeg!


Even een vraagje voor de SG-kenners, heeft iemand wat info over The SG? Ik ken iemand die er zoéén heeft en er graag wat over zou weten. Die kerel heeft hem destijds van 25.000fr (= €625!!! Toen was Gibson nog betaalbaar, zei hij me onlangs) gekocht.

Ychmarc heeft er eentje. Staat ook ergens in dit topic. Wellicht dat hij je van wat informatie kan voorzien.

Algemeen vraagje. Kan het ook zijn dat de oudere standards een wat dikkere hals hadden? Ik heb namelijk ooit es eerder op een nieuwere standard gespeelt en die vond ik erg lekker spelen. M'n nieuwe aanwinst heeft een veel dikker hals dan m'n andere gitaren en dat moet wel ff wennen. Het voordeel is dat ik minder snel misgrijp bij akkoorden, maar losse noten voelt anders.

Slevin
22 september 2006, 16:06
Ook een hele mooi SG drap ! :) Jammer dat de eerste hebt moeten afzeggen, zag er naar mijn mening ongelooflijk goed uit. Maar neem aan dat deze ook lekker speelt :rockon: