PDA

View Full Version : Arghhh (jackson RR)



Stitch
24 november 2002, 14:31
Wat een teringhekel heb ik aan mensen die via de verschillende internetsites winst proberen te maken op gitaren. Stond laatst op gitaarmarkt een jackson rhandy roads voor 300 euro. Dus ik die gast melen, want ik had wel interesse. Dit is wat ie terug schreef:

"Hey
hij (= dus winstmakende eikel) heeft em gekocht....maarrrrr je kan em direct weer kopen want hij heeft em voor 395 op marktplaats.nl gezet.....haha echt idioot, is veel te duur maargoed...(hij heeft zelfs mijn foto gebruikt)

Zeno"

Belachelijk toch. En ik zag op marktplaats, dat vortexje een bod had gedaan van 425 euro, en ik meende dat vortex hier ook wel es komt. Dus vortex: NIET DOEN, JE BETAALT ER 125 EURO TEVEEL VOOR!!!


Oja, mochten er meer mensen zijn die daar een hekel aan hebben, spammen op:

Pauluspotter@yahoo.com :wink:

Danku, Richard

Moonchild
24 november 2002, 15:33
Euhm, dit is heel gewoonlijk hoor. Er zijn wel meerdere gitaar makelaars (want dat zijn het eigenlijk).
neem bijvoorbeeld Rich op jemsite, zijn makelaars site is: http://www.ibanezrules.com

Slimme kerel die die RR had gekocht, want 300 is wel een net prijsje

Ic3gl0vE
24 november 2002, 18:07
als ik een les paul kan kopen voor 1000 euro is het toch ook niet gek als ik 'm voor 1800 weer verkoop?
handel heet dat...

Swan
24 november 2002, 18:24
ja dat was dus mijn RR....lichtelijk irritant ja...
hij meelde me dat ie al heel erg blij zou zijn als hij em voor 325 zou kunnen verkopen want dan had ie zn reiskosten er uit...
ik had em liever gewoon direct aan iemand verkocht die t n coole gitaar vind, niet een of andere handelaar...

(ohja ik was geband:D )

Swan
24 november 2002, 18:27
en 300 is wel redelijke prijs....t was t allergoedkoopste model dat er is, ik heb er zelf geen winst op gemaakt en quitte gespeeld (had em ook 2ehands gekocht)... ik heb gewoon n leuke gitaar voor n tijdje gehad met alleen wat kosten voor de snaren...

lars
24 november 2002, 18:33
je wil niet hoeveel mensen dat doen.

(en ja ik ben ook zwaar schuldig wat dat betreft)

Swan
24 november 2002, 18:35
ik heb deze ook gekocht en verkocht...maar in n half jaar ofzo.....niet binnen 12 uur

Stitch
24 november 2002, 22:15
mannn kwist niet dat er zoon handel in zat joh...beetje naief van mijn kant misschien... Valt er een beetje veel mee te verdienen dan? Want stufi is ook niet al te bar veel :smile:...

Anders Destium
24 november 2002, 22:26
Kwestie van goed kunnen handelen en genoeg speelruimte hebben: als je een paar gitaren koopt en ze niet kwijt raakt zit je er mee in je maag, dus geluk speelt ook een rol :wink:

Als je veel marge hebt kun je best een gokje wagen als je denkt/weet dat er voor een bepaalde gitaar ook meer te vangen is, anders zit je met een gitaar opgescheept die je niet eens mooi vind (je mag er natuurlijk NOOIT aan gehecht raken) :smile:

lars
24 november 2002, 22:45
is zeer zeker mee te verdienen ja. maar je moet inderdaad genoeg geld hebben dat je niet meteen nodig hebt.

Ik ben zo'n 2 jaar terug begonnen met een the animal lespaul en 10 watt versterkertje
en heb nu een mesa boogie voor en eind versterker, een gibson en een fender, 3 speakerkasten en een boss gt6.

oke ik heb er wel wat geld bij gelegd :smile: maar ik heb er onderweg een hoop aan verdient.

michielv
25 november 2002, 10:53
Zelf heb ik per ongeluk wel eens een gitaar aan een handelaar verkocht en ik moet zeggen, dat was machtig irritant.

Niet zozeer omdat hij een handelaar was maar omdat hij erover loog. Hij beweerde een liefhebber te zijn maar dat viel dus vies tegen. Het is best vervelend om te zien dat iemand een mooi instrument koopt, niet om erop te spelen maar om er winst mee te maken.

Het is niet erg wanneer je een gitaar oid met winst kunt verkopen, maar het is wel vervelend (voor de originele verkoper) wanneer je jouw (ex-jouw) instrument ineens voor een hele hoop geld (belachelijk bedrag eigenlijk) op dezelfde website ziet staan..

Maar goed, ik heb eigenlijk ook een hekel aan verzamelaars die alle goede tweedehands gitaren in de buurt opkopen zodat een normaal mens vrijwel nooit meer een goed instrument tegenkomt. Tenzij die knakker een keertje op vakantie is ofzo. Wat moet iemand met honderd gitaren? get a life!

Stitch
25 november 2002, 12:37
"Ik ben zo'n 2 jaar terug begonnen met een the animal lespaul en 10 watt versterkertje
en heb nu een mesa boogie voor en eind versterker, een gibson en een fender, 3 speakerkasten en een boss gt6."

Haha wat the fuck.....dat is inderdaad wel lucratief...

Predator
25 november 2002, 14:24
Ik denk dat als ik ooit een gitaar verkoop, dat ik em gewoon aan een winkel zoals Feedback of Music Force Company verkoop. Hmm... Weet niet eens zeker of ik wel ooit een gitaar verkoop, voor mij heeft het toch een sentimentele waarde.

Stitch
25 november 2002, 14:49
...hmmm ja dat d8 ik dus ook. Als je er een tijdje op hebt gespeeld....je vriendin doe je toch ook niet zo de deur uit :wink:

michielv
25 november 2002, 14:59
"...hmmm ja dat d8 ik dus ook. Als je er een tijdje op hebt gespeeld....je vriendin doe je toch ook niet zo de deur uit "

Och, als je er achter komt dat je er eigenlijk niet meer op speelt :wink:

Kjiratsiekoedel
25 november 2002, 15:53
Ik denk/hoop dat ik nooit een gitaar hoef te verkopen. Hebben toch sentimentele waarde.

signsofzodiac
25 november 2002, 17:03
Handelen is niet verkeerd (ik doe het zelf ook), zolang je niemand oplicht of verkeerde informatie verstrekt. Enkele voorbeelden: mafkees in Duitsland die me een Amerikaanse BC Rich Eagle verkoopt voor 400 euro (paar 100 euro winst gemaakt). Een BC Rich Bich Platinum die ik kocht voor 200 gulden, op heb geknapt voor 100 piek en weer verkocht voor 550. Enz... Je moet gewoon goed het internet in de gaten houden, weten wat de spullen waard zijn, en inderdaad een beetje investeren. Als je het goed doet en een beetje nadenkt kun je er best leuk mee bijverdienen. En dat vin' ik geen schande. 'k Heb ondertussen best een zooitje leuke gitaarspullen en da's echt niet allemaal van m'n loon gebeurd :smile: