PDA

View Full Version : Natuur en Vrijheid :)



Dridon
22 juli 2006, 14:02
Hehe,
Het grote voordeel van een akoustische gitaar. Lekker in je eentje weg, naar een grote bult, uitkijken over de weilanden, en al genietend van de zonsondergang gitaar spelen en wat nieuwe dingen verzinnen onder het genot van een biertje...

Zijn er nog meer mensen die zich welleens afzonderen en wat gitaar spelen in de vrije natuur?

Uiteindelijk is er bij dit nummer uitgekomen, staat trouwens ook onder sounds.

Fading Instr (http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=528283)

patricia
22 juli 2006, 14:05
Hehe,
Het grote voordeel van een akoustische gitaar. Lekker in je eentje weg, naar een grote bult, uitkijken over de weilanden, en al genietend van de zonsondergang gitaar spelen en wat nieuwe dingen verzinnen onder het genot van een biertje...

Zijn er nog meer mensen die zich welleens afzonderen en wat gitaar spelen in de vrije natuur?

Uiteindelijk is er bij dit nummer uitgekomen, staat trouwens ook onder sounds.

Fading Instr (http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=528283)

hahaha...ik heb nog steeds geen stopcontact gevonden hier in de bossen van breda.

GunMetalBlue
22 juli 2006, 14:18
Dát is wat gitaarspelen is :satisfie:

Bij mij is het zo: ik kan dit oefenen en naspelen, maar eerst en vooral al niet zonder tab, en het verzinnen al helemaal niet!

Bangelijk mooi 8)

FooFoo
22 juli 2006, 15:19
klinkt goed man

ik zit nooit midden in een weiland gitaar te spelen :hippie:

meenstal gewoon op mijn kamer op een bankje voor het raam of op een bureau stoel.... maar misschien dat ik het eens probeer.

FruscianteFan
22 juli 2006, 15:32
Hehe,
Het grote voordeel van een akoustische gitaar. Lekker in je eentje weg, naar een grote bult, uitkijken over de weilanden, en al genietend van de zonsondergang gitaar spelen en wat nieuwe dingen verzinnen onder het genot van een biertje...

Zijn er nog meer mensen die zich welleens afzonderen en wat gitaar spelen in de vrije natuur?

Uiteindelijk is er bij dit nummer uitgekomen, staat trouwens ook onder sounds.

Fading Instr (http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=528283)Dat herken ik. Althans, toen ik op schoolreis in Pompeii niet aan de opdracht mee hoefde te doen (ik heb mijn redenen) kwam er ineens wel heel veel inspiratie in me op :)

-=JEROEN=-
22 juli 2006, 15:46
ik zit er bijna iedere dag, we hebben een prachtig park hier vlak om de hoek... zoek meestal een mooie boom op voor de schaduw en dan genieten maar... heb een klein mp3 recordertje waar ik mn nieuwe iedeetjes mee op neem... ook heb ik er een aantal backing tracks opstaan waar ik lekker mee kan pingelen... wat me wel opvalt: niemand nog die op me af gestapt is, behalve dan een klein jongetje dat snel weer terug bij zn pa werd geroepen (saaie knar)

jammer dat 't regent nu

Flipkoos
22 juli 2006, 16:55
Rielekst liedje Dridon! Ik tokkel regelmatig wat op het bankje voor ons huis met een sigaretje en een biertje. Zo is deze track ook min of meer ontstaan. Heb er later een 70's orgeltje en piano en synth aan toegevoegd. Niet echt hoogstaand, maar lekker relaxed tokkelwerk.
Ik kan geen directe link aanmaken, dus het moet maar even zo. Het is het onderste nummer.

guitar song (http://www.ongekendtalent.nl/clubs/clubstek/clubstek.asp?clubid=18923)

Groetjes, Peter

joanna
22 juli 2006, 17:53
Ow, ik speel eerder op ons terras voor de vijver. Hopelijk vinden de vissen het niet erg dat ik hun rust verstoor:p

thorax
22 juli 2006, 19:58
ik vind dat ook zo zalig buiten gitaar spelen.
Vele toffer dan binnen in je kamer heavy metal riffs te spelen.
En het is nog leuker om gewoon met een vriend da ook gitaar speelt gewoon in e en parkje gaan zitten en beetje akoestische nummers spelen.

Linda
22 juli 2006, 23:48
Mijn gitaar gaat ook gezellig mee op vakantie naar Italië. 's Ochtends vroeg, als iedereen nog slaapt, aan het meer spelen. Dat lijkt me heerlijk.

Tupelo
23 juli 2006, 00:38
Idd. mooi stukje. Ik zit nu Mike Oldfield te luisteren -n.a.v. wat je onder je videostukje van onlangs had zitten-, is dit nu echt ook jouw genre of een tussendoortje?

FooFoo
23 juli 2006, 02:15
take me to the paradise city :noob:

Van deze verhalen krijg je echt zin in vakantie :p

-=JEROEN=-
23 juli 2006, 08:10
Dridon: dat teardrops concept, is dat een jam, uitgeschreven, of een beetje van beide?

thefox
23 juli 2006, 09:54
Deed me even denken aan het nummer News van Dire Straits...

kornelius
23 juli 2006, 11:01
Ik woon inmiddels in the middle of nowhere in een boerderij, en zit regelmatig buiten te spelen. erg lekker inderdaad!

Dridon
23 juli 2006, 12:36
Dridon: dat teardrops concept, is dat een jam, uitgeschreven, of een beetje van beide?

Meer conceptje achtig iets, ik weet niet hoe ik er bij ben gekomen, maar ik wou er ooit nog iets mee gaan doen vandaar even snel opgenomen...

@Flipkoos lekker nummer trouwens, klinkt echt heel relax!

guitarra
23 juli 2006, 15:26
Ik speel wellis gitaar bij mij voor op het grasveldje, wel s'avonds want er spelen overdag teveel kinderen :satisfie:
oja op een berg met uitzicht op een weiland lijkt me super!

joanna
23 juli 2006, 16:55
Mijn gitaar gaat ook gezellig mee op vakantie naar Italië. 's Ochtends vroeg, als iedereen nog slaapt, aan het meer spelen. Dat lijkt me heerlijk.

Jah ik zou mijn gitaar ook wel mee op vakantie willen nemen. Lekker in de bergen tussen de koetjes spelen :D. Nuja, ik WIL dat, maar onze auto zit steeds propvol en een gitaar erbij zie ik niet echt zitten. Of ik moet ze op het dak vastbinden :seriousf: . Of misschien mijn broer uit de auto gooien dan kan ie er wel bij:p

Linda
23 juli 2006, 20:49
Jah ik zou mijn gitaar ook wel mee op vakantie willen nemen. Lekker in de bergen tussen de koetjes spelen :D. Nuja, ik WIL dat, maar onze auto zit steeds propvol en een gitaar erbij zie ik niet echt zitten. Of ik moet ze op het dak vastbinden :seriousf: . Of misschien mijn broer uit de auto gooien dan kan ie er wel bij:p

Ghehe, goed idee. :P
Wij hebben een caravan, daar is genoeg ruimte voor m'n gitaar. We gaan eerst een weekje de bergen in en daarna twee weken aan een meer. Ik wil in de bergen spelen, het is daar prachtig! Maar 's avonds, of 's ochtends, aan een meer uiteraard ook.

CowGuitar
23 juli 2006, 21:37
ik zit er bijna iedere dag, we hebben een prachtig park hier vlak om de hoek... zoek meestal een mooie boom op voor de schaduw en dan genieten maar... heb een klein mp3 recordertje waar ik mn nieuwe iedeetjes mee op neem... ook heb ik er een aantal backing tracks opstaan waar ik lekker mee kan pingelen... wat me wel opvalt: niemand nog die op me af gestapt is, behalve dan een klein jongetje dat snel weer terug bij zn pa werd geroepen (saaie knar)

jammer dat 't regent nu

dat ken ik dat mensen snel doorlopen..mensen denken volgens mij gelijk dat je een zwerver ben als je ergens buiten gitaar speelt =S...
maarja ik vind het niet erg, dan wordt ik in ieder geval niet gestoord als ik met een nummer bezig ben =).
Nu in de vakantie zit ik echt bijna elke dag in het gras tegen een boom ofzo.

thefox
23 juli 2006, 21:43
Ik heb speciaal een wat goedkopere gitaar aangeschaft om op vakanties mee te kunnen nemen, uiteindelijk nog wel wat duurder geworden dan gepland, maar geen ramp als er een krasje op komt :P

NostraJanus
23 juli 2006, 21:55
Ik herken dat wel, ben toevallig vandaag alleen op pad gegaan in m'n bootje op de Vinkeveense Plassen. Heb ergens aangelegd waar geen mensen in de buurt kwamen en heb daar een nummer proberen te schrijven.

Ik heb wel wat... maar heb er nog geen sterk gevoel bij ofzo.

CowGuitar
23 juli 2006, 22:58
Ik herken dat wel, ben toevallig vandaag alleen op pad gegaan in m'n bootje op de Vinkeveense Plassen. Heb ergens aangelegd waar geen mensen in de buurt kwamen en heb daar een nummer proberen te schrijven.

Ik heb wel wat... maar heb er nog geen sterk gevoel bij ofzo.

Dat is best dicht in de buurt :hippie:

guitarra
24 juli 2006, 12:21
Ik heb gisteravond nog buiten lekker gepingeld met een maat van mij, alleen wel wat minder is de kinderen die steeds vragen speel dit en speel dat:P dat is wat minder maar voorderest erg relaxed

JanB
24 juli 2006, 13:38
Ik zit graag buiten, maar gitaarspelen doe ik er zelden. Enerzijds wil ik er geen muggen of andere beesten in, maar vooral is er buiten weinig tot geen reflexie waardoor ik mezelf niet goed genoeg hoor, om van de wind nog maar te zwijgen

Als ik het al eens doe dan met de oude "camping gitaar", en dan is het doel niet zozeer gitaarspelen, maar meer samen spelen/zingen/lol maken (is ook wel gitaarspelen natuurlijk maar anders..)

Jan

fietje
25 juli 2006, 23:20
Ik vind het zalig om in de natuur te spelen. Zalig in het gras zitten of tussen het hooi (het stekt wel een beetje) maar ik vind het heel rustgevend. :hippie: toffer kan gewoon niet

Picker
2 augustus 2006, 17:59
Ik ben net terug van vier weken in de Alpen spelen... de hele dag met mijn Taylor 914 op een bergtop. Resultaat: vier gloednieuwe nummers, compleet met arrangementen en alles!(Dat zijn dus 52 nummers per jaar als ik niet terughoefde...)

Dridon
3 augustus 2006, 14:07
Ik ben net terug van vier weken in de Alpen spelen... de hele dag met mijn Taylor 914 op een bergtop. Resultaat: vier gloednieuwe nummers, compleet met arrangementen en alles!(Dat zijn dus 52 nummers per jaar als ik niet terughoefde...)

Cool :) Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten :), hopelijk dat ik ze ooit nog een keer kan horen :)

Alberto
3 augustus 2006, 15:58
Nice stukje muziek Dridon ;) waarom staat er Raymon Brugman - Fading?
Is dat je echte naam misschien? Sorry als het stomme vraag is :)
Klinkt echt geweldig. Wat zijn de akkoorden/noten van het melodietje dat je constant herhaald??
Bedankt.

Alberto
3 augustus 2006, 16:56
Laat maar heb het al gevonden.

Picker
3 augustus 2006, 21:01
Cool :) Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten, hopelijk dat ik ze ooit nog een keer kan horen :)

Dat kan. Ik vind het allemaal erg goede nummers, dus ze gaan alle vier op de nieuwe CD die eind van het jaar het licht gaat zien. :dance:

(Denk je dat je bijna klaar bent met de opnames... ;))