PDA

View Full Version : Basversterker als gitaarversterker?



Mauser
22 juli 2006, 12:07
Ik weet niet zeker of dit hier hoort, maar vooruit...

Over twee weken ga ik naar Polen, en ik ga daar misschien een klein versterkertje voor thuis kopen. Is het misschien een goed idee om een basversterkertje te nemen, aangezien ik ook veel met lagere stemmingen speel?

Chris Winsemius
22 juli 2006, 12:12
Ik weet niet zeker of dit hier hoort, maar vooruit...

Over twee weken ga ik naar Polen, en ik ga daar misschien een klein versterkertje voor thuis kopen. Is het misschien een goed idee om een basversterkertje te nemen, aangezien ik ook veel met lagere stemmingen speel?

Kan zeker (en zelfs beter dan andersom).
Hoe 'n gitaarversterker het laag weergeeft, zeker als je omlaag stemt, is zeer afhankelijk v/h circuit, de onderdelen en speakers.
Kijk gewoon even of dat versterkertje lekker klinkt met jouw gitaar en stemming.

Succes/fijne tijd in Polen!

Mauser
22 juli 2006, 12:34
Ok, bedankt :)

Kaïn
22 juli 2006, 12:36
De Fender bassman was ook een bassversterker maar is heeeel populair geworden bij gitaristen. Dus ja dat kan ;)

Veel plezier in Polen!

BLOK182
22 juli 2006, 12:43
Heb wel eens met een gigantische 18" yamaha basamp met een boss gt6 ervoor gitaar gespeeld. Flinke scheurinstelling, en beuken maar, net early rammstein met die gt6:p Het kan in ieder geval goed, alleen denk dat je wel wat sparkle in het clean mist t.o.v. een gewone gitaarversterker.

Mauser
22 juli 2006, 13:33
Voor clean maakt het niet zo heel veel uit, dat speel ik toch amper :)