PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van marshall vs65r



Guitarfreak
24 november 2002, 13:52
Kheb gister een Marshall vs65r voor erbij gekocht voor thuis enzo:) Wel een leuke versterker... ik wou even weten wat jullie van deze versterker vonden> alvast bedankt.
greetz,
jip

JV
24 november 2002, 14:13
ik gooide em ooit bijna uit het raam.

klonk voor geen meter.
voor het budget dat ik had ooit was het wel leuk. kwist ook niet beter.

tot ik echte buizen probeerde dan, maar dan praat je ook over een 3x zo hoge prijs, dus das niet echt te vergelijken.

op kamerniveau klonk het clean nog wel redelijk. met een metalzone ervoor klonk het ook nog wel ok, maar ging het volume iets omhoog werd het 1 grote brij van geluid.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2002-11-24 14:14 ]</font>

el loco
24 november 2002, 14:27
Lijkt me een leuke versterker voor in de slaapkamer, zeker omdat `ie niet duur is. In de oefenruimte zou ik toch wat groters (beters) nemen. Veel plezier ermee.

Ic3gl0vE
24 november 2002, 18:15
Op 2002-11-24 13:52, schreef Guitarfreak:
Kheb gister een Marshall vs65r voor erbij gekocht voor thuis enzo:)


Voor erbij wat... die Peavey Rage van je?

Dude
25 november 2002, 07:20
ik heb een jaartje de Orange Crunch VS65r gehad, leuke bak en echt superzonde dat ik die heb weggedaan al was het alleen om die oranje uitvoering, echt een leuk dingetje om te zien en ik was helemaal niet ontevreden over het geluid, ik gebruikte hem dan ook alleen thuis. Heb hem 1 keer in een band situatie gebruikt maar ik moet zeggen dat ik hem toen ook echt niet verkeerd kon klinken, ik heb wel eens op harmonycentral gelezen dat een andere speaker en ander buisje wonderen doet bij deze bak

Mitch
26 november 2002, 13:07
Ook voor in een oefenruimte voldoet zo'n ding prima. Optreden kan ook nog, maar dan moet je wel de PA in anders dreigt het geluid te gaan verzuipen tussen de rest.
Het is jammer dat de AVT50s zo duur zijn geworden begin dit jaar, want die gaat er net effe overheen, zowel qua instelbaarheid als qua definitie. Komt beter door de mix.

Agonistes
10 december 2006, 12:42
gvd wat is dit nu weer.
Ik zoek me de pleures naar een juiste versterker omdat ik wat optredes met een bandje ga doen.
Ik dacht van 15 naar 30 watt, maar daar ben ikal overheen haha. Dat besef ik nu ook wel. Wordt me verteld kijk eens naar een Marshall VS..
blijkt een 65watt alsnog niet genoeg te zijn :|
Ff serieus, voor een optreden op school in een aula, moet dit toch wel genoeg zijn!! ik wordt gek

LCH
10 december 2006, 13:09
gvd wat is dit nu weer.
Ik zoek me de pleures naar een juiste versterker omdat ik wat optredes met een bandje ga doen.
Ik dacht van 15 naar 30 watt, maar daar ben ikal overheen haha. Dat besef ik nu ook wel. Wordt me verteld kijk eens naar een Marshall VS..
blijkt een 65watt alsnog niet genoeg te zijn :|
Ff serieus, voor een optreden op school in een aula, moet dit toch wel genoeg zijn!! ik wordt gek
Relax man, relax! :hippie:

Zulks hangt heel erg van de versterker af. Als jij een 65 watt op vol vermogen kunt draaien terwijl het geluid goed blijft, blaast dat de oren van je kop. Een Vox AD60VT is een goed voorbeeld. 60 watt, en blijft goed op hoog volume.

Een school-aula bespelen, tja... als ik naar de aula van mijn oude school kijk, dat was toch echt een serieus grote ruimte. Het lijkt me dat daar dan wel PA aanwezig is. Tenminste, als je zo'n grote ruimte met één amp wilt bespelen moet het spul zo hard dat het een orgie van herrie wordt op het podium.

Als het enkel en alleen om zo'n aula gaat kun je 't best gewoon een buizenversterker kopen. De huidige transistors zijn erg goed, maar zo'n buizenbak heeft (zeker in een grote ruimte) toch wat meer spreiding enz. :satisfie:

Agonistes
10 december 2006, 13:17
haha oke. Ja het is ook weer niet zo'n supergrote aula.
Die Vox AD60VT lijkt me echt wat ik die dat ie overal aangeraden wordt.
Alleen op dit moment kan ik hem 2e hands niet vinden, en nieuw is ie me net wat te duur.
We zijn trouwens met 2 gitaristen maakt dat nog verschil in hoe hard ie moet gaan?

rscalex
10 december 2006, 13:34
We zijn trouwens met 2 gitaristen maakt dat nog verschil in hoe hard ie moet gaan?
is een kwestie van je amps een beetje op elkaar af te stellen he...
en let daarbij op dat je niet elk je amp telkens een tikkeltje luider gaat zeten
waardoor je uiteindelijk de rest niet meer kan horen (iets wat ik vaak zie gebeuren)

en niet alleen volume is belangrijk, het valt ook te zien hoe je amp door de mix prikt (je mids omhoogdraaien kan dit bevorderen)

maar de ad60vt zou wel moeten volstaan denk ik (tenzij die andere gitarist op een 100W buizen fullstack speelt, dan gaat het moeilijk worden :p )

Baker
10 december 2006, 13:45
Jarenlang een vs265 gehad.
die heeft dan wel meteen twee keer zoveel power en ook nog es 2 speakers.

Maar, voor het geld is het een prima ding. Niet te vergelijken met een buizenamp. Maar als je dat niet doet dan voldoet het prima!
Jarenlange mee opgetreden in middelgrote kroegen.

en ja, met een vs65r kun je best optreden.

LCH
10 december 2006, 15:34
Nu ja, een VS265 heeft twee speakers van 65 watt per stuk, maar dat houdt niet een verdubbeling van de power in hè. 't Is meer dat het geluid wat verder draagt en het geheel wat breder klinkt. Nu is dat natuurlijk ook niet verkeerd. ;)

@ Agonistes: Een AD60VT is echt een prachtig ding hoor! Nu gaat mijn persoonlijke voorkeur altijd uit naar een gewoon goede versterker met een paar leuke pedaaltjes, maar als je een vrachtlading geluiden bij je wilt hebben is zo'n AD60 VT perfect. :)

Baker
10 december 2006, 17:58
Nu ja, een VS265 heeft twee speakers van 65 watt per stuk, maar dat houdt niet een verdubbeling van de power in hè. 't Is meer dat het geluid wat verder draagt en het geheel wat breder klinkt. Nu is dat natuurlijk ook niet verkeerd. ;)



wat je zegt klopt niet. de vs265 heeft niet alleen 2 speakers van 65 watt, maar ook een eindtrap van 2x65 watt. Dit is nodig voor de stereo chorus die erop zit. Helaas is de effectloop niet stereo. (gemiste kans toendertijd)

http://www.marshallamps.com/heritage/valvestate_ii/valvestate_ii_02.asp

LCH
10 december 2006, 19:55
Ah, okay! Nooit geweten, ik ging er vanuit dat het bij een VS265 net zo werkt als bij de meeste moderne 2x12's. :D