PDA

View Full Version : Nieuwe bijl



Raffel
22 juli 2006, 11:20
Hoi Piepeloi,

Ik had er al een. Maar die heeft er 7. Deze heeft er zes en een veel mooiere finish als je het mij vraagt. (veeeeel mooier en die andere was al mooi) Daarnaast ook een 2-band EQ die de 7-snarige versie niet heeft.

http://www.vanthuijl.demon.nl/rg2120x.jpg

Excuses voor de slechte kwaliteit, ligt geheel aan mij, niet aan de camera. (ik tril en giebel namelijk als een schoolmeisje en de accu is nu leeg)



Nu ff de pups vervangen :D

Orpheo
22 juli 2006, 11:31
wow, gave ibanez! heel mooi! veel plezier ermee! lekker kaal! :D

Kaïn
22 juli 2006, 11:46
Wooow, erg mooi! Zó hoort een RG te zijn volgens mij. Kan je me uitleggen wat een 2 band EQ precies inhoud?

Raffel
22 juli 2006, 11:50
een equalizer is dat. Dit is een double-edge Ibbi, oftewel er zitten piezo zadels in de brug, zoals je die bij versterkte acoustische gitaren ziet. Daar zit dan ook vaak een equalizer bovenop. 2-band wil dan zeggen treble en bass. Als het 3-band was geweest was het treble mid en bass. Studio's hebben dan bijvoorbeeld weer 40-band EQs, waarbij je het per range (in Hz) kunt instellen.

Je kunt het op de foto niet echt duidelijk zien, maar de draaiknop rechtsonder, zijn er eigenlijk 2 op elkaar.

JeroenZ
22 juli 2006, 12:40
Is dat niet heel erg wennen zo spelen op een dotless hals?

Raffel
22 juli 2006, 12:53
nope. Ik denk dat je stiekem niet doorhebt dat je eigenlijk helemaal nooit kijkt naar de dots op het mensuur, maar altijd op de zijkant ervan. Je merkt er helemaal niets van. Ik had destijds ook echt helemaal geen probleem met overstappen.

Orpheo
22 juli 2006, 13:03
nope. Ik denk dat je stiekem niet doorhebt dat je eigenlijk helemaal nooit kijkt naar de dots op het mensuur, maar altijd op de zijkant ervan. Je merkt er helemaal niets van. Ik had destijds ook echt helemaal geen probleem met overstappen.

gedeeltelijk met je eens. Ik vind een dot op de 12e positie op t fretboard wel handig, om eerlijk te zijn. Geeft toch iets meer een handvat zeg maar.

d'oh
22 juli 2006, 13:12
dit vind ik echt een mooie gitaar, terwijl ik helemal niet van dit model hou, maar deze heeft basic looks, mooie finish

veel plezier ermee

Bram+
22 juli 2006, 13:32
gedeeltelijk met je eens. Ik vind een dot op de 12e positie op t fretboard wel handig, om eerlijk te zijn. Geeft toch iets meer een handvat zeg maar.
Dus deze gitaar is perfect zeg maar?

Mooie RG! Echt uiterst bruikbare gitaren met die piezo.

Orpheo
22 juli 2006, 13:51
Dus deze gitaar is perfect zeg maar?

Mooie RG! Echt uiterst bruikbare gitaren met die piezo.

voor een stratlike gitaar: ja! op een les paul zou t maar kaal staan. althans; als je niet een superspeciale hebt. bv op de buckethead les paul (helemaal wit, wit headstock, witte hardware, witte pups ebben toets, geen inleg) zou een dotje (KLEIN! ala musicman) op de 12e positie niet misstaan, maar op bv een gewone custom, met gouwe hardware etc etc, of een standard, zou t maar lelijk zijn, imo.

Bram+
22 juli 2006, 14:14
voor een stratlike gitaar: ja! op een les paul zou t maar kaal staan. althans; als je niet een superspeciale hebt. bv op de buckethead les paul (helemaal wit, wit headstock, witte hardware, witte pups ebben toets, geen inleg) zou een dotje (KLEIN! ala musicman) op de 12e positie niet misstaan, maar op bv een gewone custom, met gouwe hardware etc etc, of een standard, zou t maar lelijk zijn, imo.
Nee, OK, ligt inderdaad ook aan de rest van de gitaar, ik bedoelde het meer in de zin van dat het op deze gitaar perfect is

Orpheo
22 juli 2006, 14:25
Nee, OK, ligt inderdaad ook aan de rest van de gitaar, ik bedoelde het meer in de zin van dat het op deze gitaar perfect is

dan heb je absoluut gelijk

iwamoto
22 juli 2006, 15:46
hoe duur zou zo'n ding zijn? en zouden ze die dan ook in 7 snaar hebben met piezo?

Bram+
22 juli 2006, 16:06
hoe duur zou zo'n ding zijn? en zouden ze die dan ook in 7 snaar hebben met piezo?
Die hadden ze wel, een aantal forumleden heeft die ook (stond in die thread over 7-strings van een tijd terug). rg[iets met vier cijfers met een 7 denk ik]x moet het zijn.

Edit: de RG2027X dus. Die X wijst erop dat het ding uitgerust is met een piezo.

Davidian
22 juli 2006, 16:24
Die hadden ze wel, een aantal forumleden heeft die ook (stond in die thread over 7-strings van een tijd terug). rg[iets met vier cijfers met een 7 denk ik]x moet het zijn.

Edit: de RG2027X dus. Die X wijst erop dat het ding uitgerust is met een piezo.

Dat is 1 van de geilste rg's die er is.

iwamoto
22 juli 2006, 17:25
Dat is 1 van de geilste rg's die er is.
ja, zoeen wil ik zeker wel, Anders heb er toch ook een?

Raffel
22 juli 2006, 17:56
jep

Urezna heeft/had er een.
Anders heeft/had er een.

volgens mij Skabouter met een S serie met piezo? Als ik het goed heb?

Anyway, Ibanez heeft besloten om nu alleen nog maar Basswood RGs met Piezo te maken. Dus ik heb nog snel deze met mahonie body op de kop getikt. Hij klinkt echt bijna hetzelfde als mijn 7-snaar. Die heeft iets meer body denk ik vanwege een wat bredere nek en bevestiging.

Vanmiddag dus wel de hele middag met die klote pickups bezig geweest. Niet bepaald plug & play. Maar nu doet ie het! :D Zoals gewoonlijk weer een Air Norton in de nek-positie en een Evolution in de brug.

Anders Destium
22 juli 2006, 18:52
Gefeliciteerd, de RG2120x (toch?) is echt 1 van de ultieme RGs IMO :rockon:

Ik ben het helemaal met je eens dat de finish mooier is dan op de RG2027x, ik ben er al een tijd over aan het denken om die van mij te laten refinishen al is het er nooit van gekomen en stoort het me niet. Ik heb er zelfs een lading Kisekae ontwerpen voor klaarliggen :)

BTW Jay Cal heeft ook een RG2027x, al komt die zelden/nooit meer op het forum.


Over de dot-inlays:
Ik zou het beginners niet aanraden om op een gitaar te spelen zonder inlays, verder sluit ik me aan bij wat Raffel al zei, voor je orientatie zijn meestal de sidedots voldoende! Als ik een custom gitaar laat bouwen zou hij hoogstwaarschijnlijk geen inlays hebben, ik vind het altijd een prachtgezicht zo!

iwamoto
22 juli 2006, 19:05
Gefeliciteerd, de RG2120x (toch?) is echt 1 van de ultieme RGs IMO :rockon:

Ik ben het helemaal met je eens dat de finish mooier is dan op de RG2027x, ik ben er al een tijd over aan het denken om die van mij te laten refinishen al is het er nooit van gekomen en stoort het me niet. Ik heb er zelfs een lading Kisekae ontwerpen voor klaarliggen :)

BTW Jay Cal heeft ook een RG2027x, al komt die zelden/nooit meer op het forum.


Over de dot-inlays:
Ik zou het beginners niet aanraden om op een gitaar te spelen zonder inlays, verder sluit ik me aan bij wat Raffel al zei, voor je orientatie zijn meestal de sidedots voldoende! Als ik een custom gitaar laat bouwen zou hij hoogstwaarschijnlijk geen inlays hebben, ik vind het altijd een prachtgezicht zo!
even als toevoeging, niet om op te scheppen, maar ik voel bij mijn RG ook altijd waar ik op de hals zit, en als je dan ook weet wat je aan het doen bent (toonladders), ja, dan hebbie ze al eigenlijk niet meer nodig, ik zit er zelf aan te denken mijn dot's door n tree of life te laten vervangen

Michael AE
22 juli 2006, 19:09
*kuch*

;)

Anders Destium
22 juli 2006, 21:04
Inderdaad, speelde je nu 2 of 3 jaar Iwamoto?

iwamoto
22 juli 2006, 21:06
Inderdaad, speelde je nu 2 of 3 jaar Iwamoto?
2 jaar, maar het is gewoon, ik voel het gewoon op een of andere manier, ik wil serieus niet arrogant overkomen, mocht dat toch het geval zijn, niet de bedoeling, maar ik voel gewoon vaak heel goed welke fret ik zit, tuurlijk zit ik er soms naast, maar 95% van de keren voel ik het, maare, ffe wat anders, anders, jij hebt toch die 7 snaar piezo met mahonie? hoe bevalt die floyd rose erop?

almarvk
22 juli 2006, 21:12
Kan niet anders zeggen dat ik dit een hele gave RG vind met al die opties die erop zitten!

Anders Destium
22 juli 2006, 21:26
2 jaar, maar het is gewoon, ik voel het gewoon op een of andere manier, ik wil serieus niet arrogant overkomen, mocht dat toch het geval zijn, niet de bedoeling, maar ik voel gewoon vaak heel goed welke fret ik zit, tuurlijk zit ik er soms naast, maar 95% van de keren voel ik het, maare, ffe wat anders, anders, jij hebt toch die 7 snaar piezo met mahonie? hoe bevalt die floyd rose erop?

Er is een verschil tussen heel vaak en altijd voelen waar je zit. Ik kan je aanraden om toch eerst maar eens een paar keer te gaan spelen op gitaren zonder inlays, ik denk dat je dan beter begrijpt wat Michael en ik bedoelen :) Ik dacht ooit dat ik bepaalde nummers goed kon spelen, toen ik ze opnam viel dat toch vies tegen. Ik heb daaruit de conclusie getrokken zelden meer op te nemen :seriousf:

De lo-pro is een van de beste floyds ooit IMO, hoe denk je dat hij bevalt ;)

De topicstarter heeft trouwens een vergelijkbare gitaar als de RG2027x maar dan in een andere (donkerbruine) finish, hij is er ook nog steeds over te spreken. Of niet, Raffel :hippie:

iwamoto
22 juli 2006, 21:29
Er is een verschil tussen heel vaak en altijd voelen waar je zit. Ik kan je aanraden om toch eerst maar eens een paar keer te gaan spelen op gitaren zonder inlays, ik denk dat je dan beter begrijpt wat Michael en ik bedoelen :) Ik dacht ooit dat ik bepaalde nummers goed kon spelen, toen ik ze opnam viel dat toch vies tegen. Ik heb daaruit de conclusie getrokken zelden meer op te nemen :seriousf:

De lo-pro is een van de beste floyds ooit IMO, hoe denk je dat hij bevalt ;)

De topicstarter heeft trouwens een vergelijkbare gitaar als de RG2027x maar dan in een andere (donkerbruine) finish, hij is er ook nog steeds over te spreken. Of niet, Raffel :hippie:
naja, het is, ik wil dus graag een 7 snaar, en eerst zat ik aan de 3217 te denken, maar een 2027x is mischien dan wel het doorsparen waard

Orpheo
22 juli 2006, 21:34
Er is een verschil tussen heel vaak en altijd voelen waar je zit. Ik kan je aanraden om toch eerst maar eens een paar keer te gaan spelen op gitaren zonder inlays, ik denk dat je dan beter begrijpt wat Michael en ik bedoelen :) Ik dacht ooit dat ik bepaalde nummers goed kon spelen, toen ik ze opnam viel dat toch vies tegen. Ik heb daaruit de conclusie getrokken zelden meer op te nemen :seriousf:

De lo-pro is een van de beste floyds ooit IMO, hoe denk je dat hij bevalt ;)

De topicstarter heeft trouwens een vergelijkbare gitaar als de RG2027x maar dan in een andere (donkerbruine) finish, hij is er ook nog steeds over te spreken. Of niet, Raffel :hippie:

mee eens. denk je, yes yes ik kan 'm! speel je m op een gitaar met bv andere inleg of geen inleg,lukt ie totaal niet meer. ik probeer ook te spelen met zo min mogelijk kijken (logisch) en ook in diverse toonladders op diverse posities. werkt verdomd goed eigenlijk...

Wormaap
22 juli 2006, 21:43
Ben ik dan zo speciaal, dat ik begonnen ben op'n gitaar met alleen'n inleg op de 12e fret? Wel sidedots though.
Inleg boeit me dan ook totaal niet voor het speelgemak, want ik let er dus totaal niet op. Sidedots zijn wel fijn voor de snelle oriëntatie, maar een inleg op de toets heb ik niet heel veel behoefte aan.

Anders Destium
22 juli 2006, 21:43
naja, het is, ik wil dus graag een 7 snaar, en eerst zat ik aan de 3217 te denken, maar een 2027x is mischien dan wel het doorsparen waard

Het probleem met een RG2027x vinden is dat het niet lukt tenzij je veel geluk hebt, ze zijn ook veel te kort gemaakt zodat er erg weinig van zijn. Daarnaast zijn er weinig mensen die hem hebben en zullen wegdoen :)

Was de gitaar die jij wilde niet een stoptail? Dat is bij goedkopere Ibanezen wel een verstandige keuze, of desnoods doorsparen voor bijvoorbeeld een 7620. Die hebben een lo-pro en zijn redelijk verkrijgbaar. Als je echter gaat sparen voor een RG7620 zou je net zo goed kunnen doorsparen voor een Bo/El MC7 ;)

iwamoto
22 juli 2006, 22:03
Het probleem met een RG2027x vinden is dat het niet lukt tenzij je veel geluk hebt, ze zijn ook veel te kort gemaakt zodat er erg weinig van zijn. Daarnaast zijn er weinig mensen die hem hebben en zullen wegdoen :)

Was de gitaar die jij wilde niet een stoptail? Dat is bij goedkopere Ibanezen wel een verstandige keuze, of desnoods doorsparen voor bijvoorbeeld een 7620. Die hebben een lo-pro en zijn redelijk verkrijgbaar. Als je echter gaat sparen voor een RG7620 zou je net zo goed kunnen doorsparen voor een Bo/El MC7 ;)
die bo~el 7 was mijn eerste keus, naja, mischien kan ik daar alsnog voor gaan he :p maargoed, eerst over 2 weken mn custom ophalen, dan verdersparen

Orpheo
22 juli 2006, 22:16
die bo~el 7 was mijn eerste keus, naja, mischien kan ik daar alsnog voor gaan he :p maargoed, eerst over 2 weken mn custom ophalen, dan verdersparen

welke custom? die ene met kahler trem en bubinga top?

Michael AE
22 juli 2006, 23:38
Euhm, even voor de goede orde, mijn *kuch* was meer een hele kinderachtige post in de trant van: "vergeten jullie niet iemand die ook een rg2027xvv heeft?"

Het was dus geen flauwe opmerking richting Iwa, alhoewel ik de posts van Erik ook wel begrijpen kan.

Toch heb ik helemaal niets met inlays. Het maakt me eerlijk gezegd totaal niet uit of ze er wel of niet op zitten, ik speel toch meestal gewoon op gevoel. Bovendien heb je op een donker podium sowieso al niets aan inlays. Je kunt beter gewoon goed oefenen op het raken van de juiste noten zonder te kijken.

iwamoto
23 juli 2006, 03:34
welke custom? die ene met kahler trem en bubinga top?
die jah, met de invader en de zebra (overigens klinken die echt super geil, die inv. lekker hard, en op een of andere manier, in combi met het hout klinkt die zebra best warm) super plank, het houw was dacht ik KOA ofzo, kan dat?

Orpheo
23 juli 2006, 07:26
die jah, met de invader en de zebra (overigens klinken die echt super geil, die inv. lekker hard, en op een of andere manier, in combi met het hout klinkt die zebra best warm) super plank, het houw was dacht ik KOA ofzo, kan dat?

kan heel goed. je komt toch naar de meeting? doe me dan ff een lol, en neem die plank mee? :hippie: :sssh: ik neem dan wel mn 6101, de custom en de studio les paul mee

iwamoto
23 juli 2006, 10:25
kan heel goed. je komt toch naar de meeting? doe me dan ff een lol, en neem die plank mee? ik neem dan wel mn 6101, de custom en de studio les paul mee
ja is goed, want die RG kennen jullie nou al wel :) maar moet ik m wel goed inspelen natuurlijk :p maare, nee is goed joh, ik neem m wel mee :D

Anders Destium
23 juli 2006, 10:34
Euhm, even voor de goede orde, mijn *kuch* was meer een hele kinderachtige post in de trant van: "vergeten jullie niet iemand die ook een rg2027xvv heeft?"

Het was dus geen flauwe opmerking richting Iwa, alhoewel ik de posts van Erik ook wel begrijpen kan.

Toch heb ik helemaal niets met inlays. Het maakt me eerlijk gezegd totaal niet uit of ze er wel of niet op zitten, ik speel toch meestal gewoon op gevoel. Bovendien heb je op een donker podium sowieso al niets aan inlays. Je kunt beter gewoon goed oefenen op het raken van de juiste noten zonder te kijken.

Het spijt me, het is onderhand meer de vraag wat voor monstergitaar jij niet hebt :seriousf:

CG_JOE
23 juli 2006, 16:49
Ik heb liever BK maar hij blijft stoer, zoals een RG hoort te zijn natuurlijl ;)

Michael AE
24 juli 2006, 01:59
Het spijt me, het is onderhand meer de vraag wat voor monstergitaar jij niet hebt :seriousf:

Ja, ik voel me afentoe ook net een idioot met al die spullen.